PDA

View Full Version : Danelectro Dead On '67 gitaar?



telecastermaster
27 februari 2010, 16:53
Heeft er iemand ervaring met deze gitaar?
Ziet er wel leuk uit. Is ie een beetje goed voor surf?? :)

De brug ziet er een beetje cheesy uit, though...


http://www.thomann.de/nl/danelectro_dead_on_67_guitar_cob.htm



http://cdn.mos.musicradar.com/images/Guitarist/Issue%20317/danelectro/danelectro-deadon67-1-850-100.jpg

oigun
27 februari 2010, 17:04
Ik heb een paar dano's.Deze niet maar ze zijn allemaal goed voor surf. Het voordeel van deze is de trem, weet alleen niet of ie een beetje stevig is. Kijk op ebay (http://cgi.ebay.nl/Danelectro-Hornet-Dead-On-67-Electric-Guitar-Butterscot_W0QQitemZ300401188639QQcmdZViewItemQQpt ZUK_Musical_Instruments_Guitars_CV?hash=item45f14e 5f1f)daar zijn ze lekker goedkoop.
Soms staan er ook die door de importeur geweigerd zijn vanwege kleine beschadigingen voor ongeveer 100 pond.

hezz
27 februari 2010, 17:12
Ik zeg doen.

Thijssie06
27 februari 2010, 17:35
Ik zeg "dat kan beter" ;)

Rock Bottom
27 februari 2010, 19:08
Feedback apeldoorn heeft 4 verschillende kleuren van dit model hangen, ga lekker testen, mij bevielen ze wel.

j3r03n
27 februari 2010, 19:27
Ik heb al n paar keer in de winkel die Dead Ons geprobeerd, en ze voelen veel degelijker aan dan de eerdere reissues. Ik heb alleen nog niet kunnen beoordelen hoe ze versterkt klinken.

Franc
27 februari 2010, 19:43
Volgens mij stond er pas een review in de Gitarre & Bass... die tremolo moet je je niet veel van voorstellen geloof ik.

j-op
28 februari 2010, 00:02
Ik heb er van de week nog eentje in mijn handen gehad en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel erg onder de indruk was. Maar ik hou bij gitaren gewoon niet van het plastic-achtige gevoel en een licht gewicht is fijn, maar ik voel 'm (de gitaar dus) graag hangen. Ik heb hem verder ook maar niet ingeplugd, dus over het geluid kan ik niet zo veel melden.

nickofzo
28 februari 2010, 00:06
brug beetje cheesy ????

vind t meer een kaasschaaf


mooie plank

Jay75
28 februari 2010, 02:22
Ik heb er toevallig donderdag een binnengekregen. Op ebay idd voor 200 euro inclusief verzenden. Fijne hals, speelt lekker en is ook lekker licht en ik vind de sound erg tof! Alle standen zijn bruikbaar en zeg nou zelf, een gitaar die je helemaal kompleet af kan stellen met een kruiskop schroevendraaier is TE COOL toch haha. Sound soms een beetje tegen een tele aan, maar net wat anders. Voor surf zowieso heel geschikt!

http://www.youtube.com/watch?v=bJNeFIhrYhE dit geeft wel een goede indruk.

Ik vind het voor het geld echt een hele leuke gitaar. Candyapplered guitars in de UK is de goedkoopste die ik kon vinden buiten een ebay veiling. Incl verzenden zit je daar op 250 euro en dat vind ik de gitaar zeker waard!!

Dus als je het hebt liggen, ik zou 'm kopen :)

Rock Bottom
28 februari 2010, 11:30
Dus als je echt geintereseerdbent hou jay zijn sig in de gaten;)

oigun
28 februari 2010, 11:38
Hee Jay, hoe is die trem? Is die en beetje stabiel?

Jay75
28 februari 2010, 14:19
Jawel hoor, komt best goed terug op stemming maar het is echt een hele simpele constructie, maar wel effectief. Maar wel echt voor de subtiele surf achtige tremelo die je vast wel kent. Dive bombs dat kan er niet mee, tenminste dat zou ik niet doen.

Kijk, het is natuurlijk een cheap-ass gitaar, echter zo voelt íe niet echt, ben ik een met de andere Jeroen hier :)

Ik heb er gisteren heel even mee gerepeteerd over de Marshall JMP maar voor dat bandje is ie niet echt geschikt. Wellicht als ie door wat effecten gaat, maar op de VOX AC30 was het echt helemaal te gek. En daar ga ik 'm ook bij gebruiken, bij mijn garagebandje in combi met de Vox en dan is het echt lekker.

Jay75
28 februari 2010, 14:26
Dus als je echt geintereseerdbent hou jay zijn sig in de gaten;)

Haha, dat verwacht ik niet. Je weet nooit natuurlijk, maar is voor het geld echt een leuk ding en vind deze supercool. Dano's zowieso. Ik heb veel gitaren gehad inderdaad, maar dat waren steeds erg dure tussen de 1000-2000 dus als ik dan iets anders wilde dan moest er iets uit. Heb nu de erg dure gitaren een beetje afgebouwd maar geef al jaren geen geld meer uit aan mijn collectie. Dus heb wat budget voor wat meer goedkopere gitaren die ook erg leuk zijn, en dan is het niet zo erg als je er even niet op speelt :)

geert1976
28 februari 2010, 14:32
Haha, dat verwacht ik niet. Je weet nooit natuurlijk, maar is voor het geld echt een leuk ding en vind deze supercool. Dano's zowieso. Ik heb veel gitaren gehad inderdaad, maar dat waren steeds erg dure tussen de 1000-2000 dus als ik dan iets anders wilde dan moest er iets uit. Heb nu de erg dure gitaren een beetje afgebouwd maar geef al jaren geen geld meer uit aan mijn collectie. Dus heb wat budget voor wat meer goedkopere gitaren die ook erg leuk zijn, en dan is het niet zo erg als je er even niet op speelt :)

Nou ja Jay, wij zijn natuurlijk wel de gitaarsletten van dit forum, dus wellicht verschijnt die wel in je sig, vroeg of laat:)

Jay75
28 februari 2010, 14:58
Haha, wie weet!

Ik heb jou gisteren nog een gitaar getipt via marktplaats, geen idee of het wat voor je is, maar je was toch kooijmans fan, heb je dat mailtje gekregen?

geert1976
28 februari 2010, 15:06
Haha, wie weet!

Ik heb jou gisteren nog een gitaar getipt via marktplaats, geen idee of het wat voor je is, maar je was toch kooijmans fan, heb je dat mailtje gekregen?

Ja ik heb het gezien, maar dat ding heeft niets te maken met Kooijmans, heb zin om bij Max er eentje persoonlijk, zonder vasaline in zijn krans te douwen.

Wel thanx voor de tip:)

Joey Handsome
28 februari 2010, 16:49
Ik heb er van de week nog eentje in mijn handen gehad en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel erg onder de indruk was. Maar ik hou bij gitaren gewoon niet van het plastic-achtige gevoel en een licht gewicht is fijn, maar ik voel 'm (de gitaar dus) graag hangen. Ik heb hem verder ook maar niet ingeplugd, dus over het geluid kan ik niet zo veel melden.

Voor mij was het redelijk hetzelfde. Ik heb er een stuk of drie in mijn handen gehad, ook de bariton variant. Die laatste vond ik zelf wel interessant, ergens zit ik al een tijd op een bariton te gassen.
Maar ja, helaas, het voelde me toch te crappy aan en ik denk dat niet dat dit voor mij een gitaar zou zijn waar ik op de lange termijn tevree over zou zijn. Ik had niet eens meer de behoefte om in te pluggen.

Jay75
1 maart 2010, 16:24
Ik heb er nog steeds niet mee gerepeteerd met het beat bandje maar wel even een snel filmpke opgenomen zodat je een beetje een indruk krijgt voor het surf idee.

En ja, ik had moeten stemmen ;)

Jay75
1 maart 2010, 17:22
http://www.youtube.com/watch?v=JQV2fNxiBes

Riky
1 maart 2010, 17:33
Ja op deze dano zat ik ook een tijd te gassen. Vind hem nog steeds erg cool, maar wacht wel op een 2e hands. 300 euro vind ik nu een beetje teveel om voor de lol over de toonbank te smijten:)

Jay75
1 maart 2010, 17:50
ja 300 is eigenlijk net te duur, maar 200 is een leuke prijs, dat heb ik ook betaald.
Op ebay moet je maar eens zoeken zo nu en dan. Maar vind de sound zonder de reverb ook erg lekker en speelt echt fijn, zit een andere hals op dan op de DC59

Jay75
1 maart 2010, 17:57
Nou kijk hier, je gebeden zijn verhoord ;)

175 euro, koopje!

http://link.marktplaats.nl/317325959

speedmusic
6 maart 2010, 13:16
Dat is een Marshall, waar je naar verwijst.
Zou dat komen omdat ik de oranje 67 van hem heb overgenomen? :soinnocent:

j3r03n
6 maart 2010, 13:21
Gefeliciteerd! :crazyhappy:

En wat zijn nu je bevindingen?

Oh ja, en omdat gitaarnet ná een aankoop altijd vergeet hoe een gitaar er ook alweer uitziet: FOTO'S!!

speedmusic
6 maart 2010, 13:43
ehh bevindingen, hij is in ieder geval prachtig om te zien, nek voelt goed aan ben er nog aan toegekomen om hem goed aan de tand te voelen.
Minpuntje is de afwerking, kromming in de slagplaat en scheef ingedraaide schroefjes krijg je er standaard bij maar wat is ie mooi.

Foto's volgen

Jay75
6 maart 2010, 14:14
Cool, goede tip he :)

telecastermaster
6 maart 2010, 14:18
http://www.youtube.com/watch?v=JQV2fNxiBes


Bedankt trouwens nog voor de demo!

Klinkt helemaal niet verkeerd.

Jay75
6 maart 2010, 18:32
Ja geen probleem ;) Heel effe snel ingespeeld, ginne moeite menneke!!

Echt een fijne gitaar, ik heb er afgelopen dinsdag mee gespeeld bij mijn beatbandje en man o man, perfect daarvoor. Speelde daar meestal op de telecaster, maar die was te zwaar qua gewicht en vond dat niet fijn dus die heb ik verkocht, dus nu zoek ik weer een lichte telecaster. ( max 3 kg hehe )

speedmusic
7 maart 2010, 09:48
Cool, goede tip he :)

Pracht van een tip, bedankt.