PDA

View Full Version : Goedkope bas



caliban
27 februari 2010, 14:06
Ik ben op zoek naar een goedkope basgitaar, eigenlijk bedoeld om aan mijn ex-lief te geven opdat ze in mijn band komt spelen :D. Wij kunnen goed opschieten, ze heeft goeie muzieksmaak, en een wildvreemde erbij waaraan je helemaal je speelstijl enzoverder moet aanpassen, vind ik te ingewikkeld, maar nu to the point :p De bas zou een 4 snarige moeten zijn, redelijk spelen, redelijk klinken, en vrij verscheiden stijlen aan kunnen, jazz en blues niet, maar wel (indie-)rock, hardcore,...

Deze lijkt me helemaal niet mis:
http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Bassen/Viersnarige-bassen/Jack-Danny-PBJ-3-Tone-Sunburst-/art-BAS0000999-000

Prijs is heel oké, J&D is niet slecht van kwaliteit zo ver ik weet, en door de twee pickups lijkt ze me wat verscheidener dan een precision bas.

Iemand ervaring, of tips?

altheka
27 februari 2010, 16:15
Geen idee of het wat is maar op marktplaats staat zat wat maar een klein beetje meer kost maar wel veel meer is.
Ik had hier al eerder een Samick basje gepost wat b.v. een leuk aanbod is, maar ook een yamaha of oudere westone is een aanrader.

Groot voordeel is dat je veel voor weinig hebt en dat je er eigenlijk niet fout mee kan gaan (alsin je vangt je geld er eigenlijk wel voor terug).

caliban
27 februari 2010, 17:52
Ik ga eens zoeken!

ACSlater
28 februari 2010, 11:23
De bas die je aanhaalt is niet echt geweldig (wat een verrassing voor dat geld) Die J&D is voor een beginner leuk maar niet meer dan dat. Een leuk 2e handsje is een beter idee.

FlameDude
28 februari 2010, 11:41
Ik ben op zoek naar een goedkope basgitaar, eigenlijk bedoeld om aan mijn ex-lief te geven opdat ze in mijn band komt spelen :D. Wij kunnen goed opschieten, ze heeft goeie muzieksmaak, en een wildvreemde erbij waaraan je helemaal je speelstijl enzoverder moet aanpassen, vind ik te ingewikkeld, maar nu to the point :p De bas zou een 4 snarige moeten zijn, redelijk spelen, redelijk klinken, en vrij verscheiden stijlen aan kunnen, jazz en blues niet, maar wel (indie-)rock, hardcore,...

Deze lijkt me helemaal niet mis:
http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Bassen/Viersnarige-bassen/Jack-Danny-PBJ-3-Tone-Sunburst-/art-BAS0000999-000

Prijs is heel oké, J&D is niet slecht van kwaliteit zo ver ik weet, en door de twee pickups lijkt ze me wat verscheidener dan een precision bas.

Iemand ervaring, of tips?
Ik zou trouwens niet bij musicstore bestellen, veel slechte ervaringen over gelezen. :soinnocent:

Thomann:blast:

caliban
28 februari 2010, 14:22
Ik heb goede ervaringen met MS, maar ook met Thomann.

arcane
28 februari 2010, 20:19
Ik zou trouwens niet bij musicstore bestellen, veel slechte ervaringen over gelezen. :soinnocent:

Thomann:blast:

Ik heb al behoorlijk vaak wat besteld, nooit problemen gehad, altijd top service en goed te bereiken. Er zijn ook zat positieve ervaringen.

caliban
28 februari 2010, 21:25
En Musicstore kan je uiteindelijk ook nog wel goed testen. Kan zijn dat ik deze week eens ga, probeer ik wel wat te testen van bassen.

Duhsjaak
11 april 2010, 07:34
Hi
Kijk ook eens bij Gear4Music (da's in de UK), vreselijk nette club/heel goede ervaringen met deze theeslurpers. Black Knight is het premium huismerk. Dat zit echt voortreffelijk in elkaar (zie ook You Tube) en ondanks premium is € 215,00 geloof ik het duurste model. Maar dan heb je ook een voortreffelijk afgewerkt aktief basje. Persoonlijk hoeft al dat humbukkel en aktief niet zo erg van mij, maar qua gereutel en gebrom is het heerlijk rustig, juist voor beginners wel zo geruststellend. Ook daar een geen gelul, geld terug als t niet naar je zin is.
Ook guitarfetish (V.S.) heeft een aantal heel aardige buget modelletjes.
Dat je aandacht geeft aan klank en de muzieksoort die je er mee te lijf wilt gaan is heel verstandig. Persoonlijk zou ik daarmee beginnen, onmiddellijk gevolgd door de vraag of de dame groot is of klein, een hekel heeft aan zware gitaren, er ook zittend mee wil kunnen spelen, met vingers of plectrum te keer wil gaan etc. Naar mijn smaak zou je pas daarna eens moeten kijken naar modellen etc. Als je er een koopt die niet zo goed voldoet, is het altijd een te dure.
Succes.
Gus a.k.a. Duhsjaak

altheka
11 april 2010, 08:29
Euh Gus,

Hij is al voorzien :crazyhappy:
Maar een tip voor een versterker zoekt hij nog wel.

caliban
11 april 2010, 19:56
Bedankt voor de tips, maar ik heb inderdaad al een basje gekocht, dewelke ik ondertussen al in bandverband (andere band dan mijn 2manproject) bespeel. Vandaag eerste repetitie gehad. OVer een voorlopige versterker, maar ik zou graag wel wat beter willen.

VanMeekeren
11 april 2010, 23:00
Achja, bassen hoeft helemaal niet duur te zijn. Ik had je al verteld over die amp voor 190 EUR van mij. Nou, daar heb ik een basje bijgehaald destijds voor 70 EUR. Dus ik was voor 260 EUR klaar. Hiermee heb ik enige invalbeurten mee gedaan bij een bandje die geen bassist meer had. Dus de onkosten waren er ook zomaar uit.

Daar heb je net een Squier voor in de gitaarwereld...


Van Meekeren

Duhsjaak
12 april 2010, 05:56
Hi
Al voorzien...
Heb ik gemist zeker, zal de leeftijd wel zijn.
Tips voor versterkers kan ik niet geven, omdat ik altijd zelfbouw heb gedaan. Maar er zijn heel leuke combo'tjes tegenwoordig. Daar kom je vast uit.
Nevertheless, veel plzier!
Groet, Gus a.k.a. Duhsjaak

caliban
12 april 2010, 11:20
Op die gear4music site zie ik ook bascombo's staan voor een vrij redelijke prijs.

http://www.gear4music.com/Guitar-and-Bass/White-Horse-BP150-Bass-Guitar-Amplifier/8J5

Ervaringen oid??