PDA

View Full Version : kopieerfreesjes?



jan jansen
27 februari 2010, 12:49
Weet iemand waar in nederland kopieerfreesjes zijn te koop met een 8 mm schacht?Ik heb nu al meerdere malen de 6 mm met huls uit de frees gehad en gelukkig schoot ie altijd de goeie kant op,maar ik ben het zat,levensgevaarlijk.Helemaal na de laatste keer waarbij het freesje ook nog eens in stukken spatte.

Alleen is het moeilijk om kopieerfreesjes te vinden op een internet winkel hier in nederland,(of in de EU)zelfs bij Baptist kan ik niets vinden.
Iemand een tip,link?

JJ

Kakihara
27 februari 2010, 12:51
Alstu (http://shop.jvl-europe.com/epages/61425996.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/61425996/Products/150953B) ...
+1

Hedge
27 februari 2010, 13:13
Alstu (http://shop.jvl-europe.com/epages/61425996.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/61425996/Products/150953B) ...
+1

Idd een prima adres.

Zatar
27 februari 2010, 20:22
In belgië in de hubo bij de "goedkope bakjes" voor 7,5 euro een bakje met 4 freesjes... daar zit 1 kopieerfreesje bij. Ik heb me meteen zo een bakje of 3 aangeschaft. Gezien ik nog geen krak ben met houtbewerking en een totale beginner in gitaar heb ik nog niet meteen het beste materiaal nodig.
Misschien denk je er hetzelfde van ;)

Franc
28 februari 2010, 08:55
Kruis is ook een goeie: http://www.kruis.nl/freesjes/

jan jansen
28 februari 2010, 09:22
Idd een prima adres.

bedankt,

en gelijk maar even gemeeld naar wat je in je signature heb staan,:blast:
Vandaag gelijk maar wat bestellen,

:ok::rockon::ok:

Hedge
28 februari 2010, 13:41
bedankt,

en gelijk maar even gemeeld naar wat je in je signature heb staan,:blast:
Vandaag gelijk maar wat bestellen,

:ok::rockon::ok:

BEDANKT!:cheerup:

Kakihara
1 maart 2010, 11:01
In belgië in de hubo bij de "goedkope bakjes" voor 7,5 euro een bakje met 4 freesjes... daar zit 1 kopieerfreesje bij. Ik heb me meteen zo een bakje of 3 aangeschaft. Gezien ik nog geen krak ben met houtbewerking en een totale beginner in gitaar heb ik nog niet meteen het beste materiaal nodig.
Misschien denk je er hetzelfde van ;)

Het beste materiaal, hetgeen o.a. Mattia en Hilko gebruiken, heb je in principe niet nodig als hobbybouwer. Wat ik wel kan vertellen is dat degelijk materiaal toch wel aan te raden is. Niet alleen werkt dat prettiger, het is ook veiliger, zowel voor jezelf als voor het hout. Ik heb ook een set goedkope freesjes, daar is na 3 keer gebruiken het beste al wel vanaf, bij het freesje dat ik gekocht heb bij JVL blijf ik na evenveel keer frezen zover mogelijk uit de buurt van de mesjes, die blijven behoorlijk scherp voor een lange tijd. Een decoupeerzaag van een onbekend merk voor €20 gaat ongelooflijk veel meer moeite hebben met het zagen van de body dan een Bosch die €50 kost. Ik heb het zelf meegemaakt: na nog geen 5 minuten zagen in een stuk hout van 41mm dik begon dat goedkope ding te roken als een turk. De decoupeerzaag zelf, niet het hout. En ik had zo'n tien centimeter ver gezaagd. Met de Bosch had ik na 5 minuten zagen al de halve body uitgezaagd, was ik minder door elkaar geschud, werden mijn oren minder belast en de Bosch gaf geen krimp.
Om maar te zeggen : topmateriaal is niet nodig, deftig wel...