PDA

View Full Version : Onderhoud



Daan__
27 februari 2010, 12:01
Hallo,

kan iemand mij toelichten waarvoor de zoals lemon oil enzo, onderhoudsmiddeltjes zijn, en welke fijn zijn, en om hoeveel tijd je ze moet gebruiken?

Bij voorbaat Dank:soul:

Gothra
27 februari 2010, 15:04
lemon oil is om je fretboard, (m.u.v. maple of andere gelakte fb's) gezond te houden, schoon. Welke t beste is? geen ideee, danish oil word ook veel gebruikt, maar een dunlop setje zal t ook doen.
Ik gebruik t zelf alleen als ik mn snaren ga verwisselen, verder niet eigenlijk.

Quicksilver
28 februari 2010, 00:05
http://www.thomann.de/nl/dunlop_maintenance_kit.htm

Ben er zelf heel erg tevreden over, de prijs ZEKER waard.
Het enige wat ik niet gebruik is de string retainer, die houd zegmaar de snaren langer goed.

- Wax wat de krasjes een beetje verbloemt.
- Vloeistof die het fretboard heerlijk schoon maakt.
- Vloeistof die na het fretboard schoonmaken het hout van het fretboard voed en hydrateert.
- Schoonmaakmiddel voor een hele mooie glans op je gitaar.

Ik zeg: doen. :crazyhappy:

Wabbie
28 februari 2010, 00:28
Ik olie mijn rosewood toetsen ongeveer een keer per half jaartje in. Als ik me verveel wil ik nog wel eens een keertje een gitaar poetsen met dat dunlop poets spul of met Pledge meubelolie ( wat ik het snelste kan vinden). Krassen geven karakter en ga ik niet proberen te verbloemen en zweet is vrij agressief dus mijn hardware is over het algemeen ook in verre staat van ontbinding.

Maar een aantal van mijn kameraden zijn inderdaad erg te spreken over die dunlop schoonmaak kitjes.

sjazohn
28 februari 2010, 00:54
ik heb lemon oil en gewone polish. en ik gebruik ze als ik mijn snaren verwissel.
mijn gitaar lijkt me altijd te bedanken als ik haar heb schoongemaakt (dan speelt ze weer zo lekker!).
ik heb dunlop nu, en had gibson. merk niet zoveel verschil...

Maleco
28 februari 2010, 15:16
Gebruik zelf gekookte lijnolie voor mn fretboard(maar 5 euro ofzo per fles, en die gaan een leven mee),
moet nog een keertje polish kopen om de kleine krasje weg te werken maar daar stoor ik me niet zo aan. Zo lang hij maar goed speelt en dankzij de olie gaat dat geweldig!