PDA

View Full Version : speakerdoek vastzetten



StormCrow
18 april 2003, 19:32
heej ik ben bezig met een zelfbouw 2x12 en nu wil ik de speakerdoek gaan vastzetten. ik wil deze vastmaken met een tacker alleen mijn kast is van MDF en als ik dan een nietje erin probeer te schieten gaat hij er niet helemaal in. heeft iemand tips hoe ik dit kan doen?

nicoverduin
18 april 2003, 20:25
Ofwel een betere tacker of wel met een hamer na tikken.

aadplagiaat
18 april 2003, 20:25
Lijmen met bison-tix. Zorg wel voor goede ventilatie als je niet op een ongezonde manier stoned wilt worden. :smile:.
Bison-tix is ideaal voor het lijmen van textiel op hout enzo. Ik heb geen aandelen hoor :grin:.

MDF is te hard om met een gewone tacker te beschieten of je moet stalen nieten kopen die sterk genoeg zijn, maar of je tacker dat aan kan?

FragDaddy
18 april 2003, 21:38
compressor-nietmachine huren? kijk wel uit voor je vingers! en kijk uit dat je nietjes niet dwars door je speakerdoek en je MDF plaat heenschiet!

nee, even serieus. als je er niet in kunt met een normale tacker zou ik lijmen proberen of speakerdoek vastklemmen met latjes doe je dan weer aan het MDF paneel schroeft ofzo.

trouwens. we krijgen toch wel foto's te zien van de kast/versterker als ie af is he? niets is leuker dan een mooi zelfbouwproject bewonderen!

wietse
18 april 2003, 22:32
das toch geen probleem je koopt gewoon van die dikke stalen nieten en die tik je erin met een hamer, kopspijkers wil ook prima.

StormCrow
21 april 2003, 22:07
ik heb vandaag de randen afgerond en uit de zijkanten een stuk gefreesd voor de handgrepen. het speakerdoek heb ik nog niet vast kunnen zetten omdat de afgelopen 2 dagen de diy zaak dicht was :smile: maar morgen ga ik dan nietjes halen

als bekleding heb ik donkerblauwe Sky(schrijf je het zo?) gekozen deze heb ik ook al gehaald

het enigste wat ik jammer vind is dat ik bolhoeken heb, ik had liever gewone hoeken die meer aansluiten zeg maar

maar goed, ik maak een paar foto's als hij klaar is, dan mogen jullie oordelen