PDA

View Full Version : VOX ToneLab ST vs. ToneLab LE vs. BOSS ME-70



leroylafontaine
26 februari 2010, 18:20
Hallo mensen,

Ik ben van plan een nieuw multi effectpedaal aan te schaffen. Ik heb momenteel een BOSS ME-20 maar die vind ik veel te digitaal klinken. Na verschillende forums te hebben bekeken en reviews/demos te hebben bestudeerd heb ik de volgende drie pedalen op het oog (op volgorde van 'kanshebber'):

1. VOX ToneLab ST
2. VOX ToneLab LE
3. BOSS ME-70

Vooral de ToneLabs spreken mij erg aan, onder andere door de USB mogelijkheid. Graag zou ik willen weten wat jullie persoonlijke ervaringen zijn met deze drie apparaten. Mijn eerste keus is de ToneLab ST maar misschien dat iemand mij goed kan vertellen wat je meer krijgt als ik de ruim 100 euro meer zou neertellen voor de LE versie. Mijn dank is groot.

Niet geheel onbelangrijk: ik speel vooral rock/alternative rock en dan met name nummers van de band Muse. Ook speel ik regelmatig een metalnummertje. Ik speel op een Ibanez RG270 door een Peavey ValveKing 212 combo versterker.

Groet, Leroy

even
27 februari 2010, 10:02
Ik heb een ST gehad. Goed geluid maar niet geschikt voor metal.

Rinze
27 februari 2010, 10:11
De LE is veel handiger qua schakelen, dat is bij de ST vrij beperkt. Ik geloof dat de ST ook wat minder stevig is (kunststof?), hij schijnt wel weer wat beter te zijn qua binnenwerk, vreemd dat Vox niet ook een grotere broer met de nieuwe generatie hard- en software uitbrengt. De Bos heb ik geen ervaring mee.

Ik heb de eerste Vox Tonelab, krijg daar een prima metalgeluid uit trouwens.

Riky
27 februari 2010, 12:08
Heb zelf de tonelab LE al een paar jaar. Geweldig aparaat. Bijna alle effecten zijn van erg mooie kwaliteit (octaver en pitchshifter niet echt).

Heb destijds gekozen voor de tonelab, omdat deze heel erg organisch klinkt. Reageerd verassend goed op je spel en hij is onwij makkelijk in gebruik. Doet niet veel onder voor een pedal bord met losse pedalen.

Ik zou dan ook voor de LE gaan. Dan heb je voor bijna alle handelingen een tasbare knop. Nog geen moment spijt gehad van de aankoop en blijf hem ook nog wel een tijd houden.

Succes met de keuze!