PDA

View Full Version : Gary Moore



wim59
26 februari 2010, 17:00
Hallo Gitaarnetters, wie weet wat Gary Moore gebruikt om zijn sound te bereiken op het album Still got the blues. Uiteraard een Les Paul, maar wat voor pickups en eventueel effecten en zo. Ik heb al eens gehoord dat hij gebruik maakt van een guvnor. Zegt iemand dat wat?

iWishmaster
26 februari 2010, 17:06
Daar zeg je zowat ... Niet echt makkelijk om dat geluid in de huiskamer na te bootsen.

Naar wat ik gelezen heb, gebruikte hij een standaard Les Paul (met de standaard Gibson pickups dus), een Marshall Guvnor pedaal als booster en een (oude) Marshall Plexi als versterker. Verder hoor ik een klein tikje reverb op de plaat zelf, maar dat is denk ik in de studio toegevoegd. Voor de rest heeft die man een geniale techniek: zijn vingers maken het geluid af, zelfs met de precies die setup zou je niet zo klinken.

duckman
26 februari 2010, 17:07
Inderdaad een Marshall guvnor ( eerste serie ,die zwarte).
Hier staat wat gear info van de man:
http://www.garymoore.nl/gear



Hallo Gitaarnetters, wie weet wat Gary Moore gebruikt om zijn sound te bereiken op het album Still got the blues. Uiteraard een Les Paul, maar wat voor pickups en eventueel effecten en zo. Ik heb al eens gehoord dat hij gebruik maakt van een guvnor. Zegt iemand dat wat?

Daan_B
26 februari 2010, 17:48
http://files.effectsdatabase.com/gear/thumbs/drno_moregary_001.jpg

Acdc
26 februari 2010, 17:57
http://files.effectsdatabase.com/gear/thumbs/drno_moregary_001.jpg



In de loop der jaren heeft Gary tal van gitaren gebruikt. Dit waren ondermeer de 1959 Gibson Les Paul Sunburst van Peter Green en de Gibson Les Paul Junior uit 1950. Hij heeft ook gebruik gemaakt van gitaren van Charvel, Ibanez, Hamer, Jackson, Heritage, Paul Reed Smith en zelfs een SynthAxe.

Zijn versterkers zijn over het algemeen afkomstig van Marshall, hoewel Gary ook Soldanos en Fender versterkers gebruikt of heeft gebruikt. Voor sommige studio-opnamen werden zelfs Dean Markley transistor gebruikt.

Effecten gebruikt Gary ook, echter subtiel. Een greep uit zijn collectie zijn: de Roland Space Echo, Overdrive/Booster (Boss DS-1), Ibanez Tubescreamers, Marshall Bluesbreakers en Marshall Guv’nor pedalen en diverse WahWah-pedalen (Vox en Dunlop JH1).


Alstu
Tegenwoordig speelt Gary voornamelijk op Gibson en Fender gitaren via Marshall versterkers. De Ibanez TS10 Classic Tubescreamer blijkt zijn favoriet: deze gebruikt hij voor de meeste studio-opnamen en live-optreden.

Gary’s bijdragen aan de muziek, en dan met name de blues sinds 1990 worden erkend door prestigieuze prijzen. In 2004 tot 2006 werd Gary gevraagd door Marshall om de klassieke ‘handwired’ versterkers te promoten op pagina-vullende advertenties. Dit zijn de zogenaamde “Bluesbreaker Combo’s” uit de jaren ‘60 en ‘70 zoals ook gebruikt door Eric Clapton, één van Gary’s grote voorbeelden.

Gary was ook één van de eerste artiesten die een zogenaamd ’signature’ model had: deze werden op de markt gebracht door Gibson Guitars. De Gary Moore Les Paul is niet een reproductie van een bestaand model, maar een nieuw model met duidelijk eigen specificaties.

guitarkid
26 februari 2010, 18:05
In de loop der jaren... - .....met duidelijk eigen specificaties.

Ja, da's dus de link van Duckman.... :)

Voor nog wat andere info:
http://www.marshallamps.de/scene/interviews/garymmain.htm

Zet jij de tekst even in de post, ACDC..? ;)

Gr. C.

Bernardduur
26 februari 2010, 18:08
Ik had nog ergens een plaatje van Moore's pedalboard.
TS10, een Ibanez Chorus, een (denk ik) Ibanez delay (zelfde behuizing als de TS10) en wat DOD pedalen.

Acdc
26 februari 2010, 18:42
Ja, da's dus de link van Duckman.... :)

Voor nog wat andere info:
http://www.marshallamps.de/scene/interviews/garymmain.htm

Zet jij de tekst even in de post, ACDC..? ;)

Gr. C.

Ja maar natuurlijk guitarkid, je weet tock ik ben de beroerdste niet.

Hoppla !!!

In a career spanning 30 years Gary Moore has achieved the status of a guitar legend. His special blend of intensity combined with deeply felt lyricism have been an inspiration to guitarists the world over and in many ways epitomise what guitar playing is all about. To be able to switch from the sweet melodic tones of Parisienne Walkways or The Loner, to all out rock such as Victims of the Future is a rare gift and owes a lot to his experience and the influence of many different kinds of music. . .


Gary Moore
Gary Moore's career as a professional musician began when, at 16, he joined Dublin-based Skid Row, whose singer at the time was Phil Lynott. After leaving to form the Gary Moore Band [which toured the States twice and opened for the Allman Brothers Band], Moore played briefly with Thin Lizzy before forming two seminal '70s bands, Colosseum ll [jazz-rock fusion] and G-Force [one of the first bands to explore a mixture of heavy metal, soul and funk], then made two albums with Greg Lake.
Gary Moore went solo in 1982 with Corridors of Power, taking the charts by storm with a series of hugely successful albums and singles like 'Empty Rooms' and 'Out In The Fields' [another collaboration with Phil Lynott]. At the close of the '80s, Moore explored his Celtic roots with Wild Frontier.
In 1990, Gary re-discovered one of his early musical inspirations - the blues. "I just felt I had nothing more to say in heavy rock and I needed a new direction" he observes. Moore's commercially - and critically-acclaimed blues albums concluded with Blues For Greeny, his moving tribute to one of his musical influences and early mentor, Peter Green.
In 1994, Moore formed BBM with Jack Bruce and Ginger Baker [rhythm-section of the legendary Cream], recording an album, Around The Next Dream, and thus fulfiling a long-wished-for musical experience.
Then, Gary embarked on his most exciting musical exploration. "I found myself being drawn back to a more song-orientated style" he says. "When I made the new album, it really felt like starting over."
Moore assembled a band of world-class musicians, including drummer Gary Husband, bassist Guy Pratt and Magnus Fiennes on keyboards and programming. ame out a lot more, as I was doing it so much to a high standard with Paul's group and Whitey".
"This album encompasses everything I've ever played: Irish Folk, jazz, ballads, Eastern music; there's even a touch of aboriginal on the track 'Cold Wind Blows'." Dark Days In Paradise has influences as diverse as its melodic scope is intoxicating, and will attract an entirely new generation of Gary Moore fans with its touches of hip-hop and jungle, but Moore's unique, instantly-recognisable lyricism also ensures that the album will delight his long-term fans. "When you've been playing as long as I have, there's no point in standing still - I'm not the same person as I was 10 years ago and I hope this album reflects that."

Gary's Marshall Collection
The collection of Marshall items that Gary Moore has amassed over the years, totals nearly 100 separate pieces. It is not a planned collection as such, but more a mix of working gear and pieces of interest that have been gathered up during a continuing successful career, stretching back nearly 30 years. Almost every album, recording project, or live performance undertaken by Gary Moore has had the unmistakable Marshall tone as part of it. The collection ranges from Guv'nor pedals and MS-4 battery mini stacks, through combos in all sizes and speaker configurations, to various amps, vintage and new, to stacks of stacks. Here are a few highlights and favourites from Gary's collection :

Oldest Piece
1962 Mk.I circa 1965 Super Tremolo 2x12" combo.
The grill cloth has been changed at some point, as has the output transformer, which is actually from an AC30. It was last used on stage at the Blues for Greeny show at the Shepherd's Bush Empire [1995], which was filmed for the video of the same name, and used partly on the BBM tour during 1994.

Youngest Piece
1997 JCM 2000 DSL100.
A very early production model, which after its arrival at rehearsals in May of last year, went on to be used as the only amp on every show during 1997. It can currently be seen and heard on two instructional music videos, one from Gary Husband, drummer of the Dark Days in Paradise European Tour 1997, and one from Jack Bruce.
"This came through at just the right time, as rehearsals were just beginning for the Dark Days in Paradise tour, and it fast became a favourite amp.
So much so that it was the only amp I used for the rest of the year."

Most Used
1992 JMP Super Bass circa 1972.
Originally purple, but painted black sometime in the 1980's by some misguided soul, presumably to match the stage set of the time. This is the most used amp since the late 1980's, and has appeared on nearly every album, video, and quite a few live show's in the past two decades.
Not very different from the standard 1959, except for a few components, but is the preferred amp compared to the 1959s of the same vintage, in the collection.
This is one of those amps that gets Marshall enthusiasts excited.
It is a very loud amp, with a lot of distortion which starts at lower levels, in fact, with most amps you find you need to turn them up to 6/7 before they start to work, this gives you plenty of tone and drive set on about 3.
Every guitarist has the sound of an amplifier in their mind which acts as a yardstick for all others, this is such an amplifier.

Most Requested Set-Up
JTM45 Re-issue amp, Guv'nor pedal with Electrovoice loaded 1960B
Of all the various tones that have been heard on Gary's records, the sounds on the Still Got The Blues album are the most asked about by fans on a regular basis. During 1989 the JTM Reissue series was in the final stages of development, and Gary received an early production model [RI 001 1X] at the start of the initial recordings that would become the 'Still Got The Blues' album.
Used in conjunction with a 1959 Les Paul Standard, a Marshall Guv'nor pedal, and a 1960B 4x12" cab loaded with Electrovoice 12" speakers, it became the featured tone of the album, heard on nearly all the tracks including the title track.
Gary: "One of the guys from Metallica goes up to [producer] Bob Rock and says, 'This is the sound I want,' and plays him 'Oh Pretty Woman' from Still Got The Blues. Then they proceed to go through all these pre-amps and processors to achieve it.
I felt I should write and say, 'That's not how to do it. You've got the money now guys, go out and buy a '59 Les Paul, a Guv'nor pedal and a JTM45!"

Studio Set-Up JMP-1
Valve Midi Pre-amp.
At Gary's home studio, nearly all of the guitar sounds are produced with a Marshall JMP-1 Valve Midi Pre Amp. For ease of use, the emulated output is plugged directly into the mixing desk and the channels switched via the 4 way foot switch. Outboard effects are placed in the stereo effects loop, making for a very flexible setup. This configuration can be heard on the sound track to the film The Changeling, after many appearances on home demos.
It also means that having a Marshall 100 watt amp and cab blasting away at home is not necessary as the JMP-1 covers most of the sounds, making it less annoying for the rest of the household.


Most Essential
1960B 4x12" cabinet loaded with G12-75T Celestion speakers.
An amp is only half as good without a Marshall 4x12" cab to play through. Currently using a 1960BX, again loaded with G12-75T Celestion speakers, with the grill cloth from a reissue 1962, fitted vertically, instead of horizontally, as seen on the combo.
This is just a selection of the extensive Gary Moore collection which, rather like Gary's playing, reflects his ability to adapt to the different needs required by the music he is making at the time.
Boldly trying new directions and constantly changing styles have become as much trademarks of Gary Moore's guitar work as the memorable chorus or classic solo.


Zo genoeg leesvoer voor de komende week

Plant
26 februari 2010, 18:45
Die Peter Green Les Paul had naar ik begrepen heb de humbuckers in de middenstand uit fase staan, wat Gary ook toepaste op zijn Les Paul.

guitarkid
26 februari 2010, 18:54
Ja maar natuurlijk guitarkid, je weet tock ik ben de beroerdste niet.

:) :) :)


Die Peter Green Les Paul had naar ik begrepen heb de humbuckers in de middenstand uit fase staan, wat Gary ook toepaste op zijn Les Paul.
Daar gaan diverse verhalen over (even googlen en je wordt gek van de verschillende theorieën) en ik heb eerlijk gezegd nog nooit exact begrepen hoe het nou zit. Die Les Paul van Gary Moore was de originele LP van Peter Green !!
In grote lijnen komt het er op neer dat Peter Green het per ongeluk zo heeft gedaan na een reparatie en het maar zo gelaten heeft...
Het element zit er in ieder geval andersom in, maar in de bedrading is ook het e.e.a. "misgegaan".

Gr. C.

Chris Winsemius
26 februari 2010, 21:14
Betreft de Peter Green elementen op die LP:

het is niet bekend wie het element heeft omgedraaid
de uit-fase stand (beide elementen aan) komt niet door andere bedrading maar doordat de magneet van 1 van de elementen andersom is gemonteerd onder de spoelen, dit kan ook standaard uit de Gibson-fabriek zijn gekomen

guitarkid
26 februari 2010, 22:22
Betreft de Peter Green elementen op die LP:

het is niet bekend wie het element heeft omgedraaid
de uit-fase stand (beide elementen aan) komt niet door andere bedrading maar doordat de magneet van 1 van de elementen andersom is gemonteerd onder de spoelen, dit kan ook standaard uit de Gibson-fabriek zijn gekomen

Hallo Chris.

Ik geloof je onmiddelijk..! Er zijn echter ook talloze theorieën van mensen (die met de reparateur hebben gesproken) die weer beweren dat het weer anders zit. Ik heb eens op een Amerikaans forum complete discussies gelezen over wel/niet in fase en de invloed daarvan op het geluid en weet ik wat niet meer...
Het houdt de mensen in ieder geval wel bezig en ik moet zeggen dat ik het geluid van deze gitaar ook wel erg bijzonder (en mooi.!!!) vind. Vandaar dat ik eens wilde uitzoeken hoe ik dat evt. kon doen, maar ja... ;)
Dit is het verhaal dat ik onlangs nog vond:

The nasal sound that resulted when both neck and bridge pick-ups were active on Green's guitar was not, as used to be believed, the result of the pick-up having been turned backward. Instead its neck pickup had been accidentally rewound in reverse using Fender-style wire, by a young repairman, Sam Lee, who had never worked on a Gibson humbucker before. The result was a unique out-of-phase tone that could be more nasal or full depending on volume-knob settings. These sounds were masterfully used by Peter Green, and later, Moore. Green's former Les Paul was Moore's main instrument for many years, and it can be heard to an especially good effect on his albums Still Got the Blues, After Hours and Blues For Greeny.

Overigens heeft Gary Moore gezegd dat hij nu een Historic Les Paul heeft met pu's die het geluid van de Peter Green LP evenaart. Hij heeft dus ook geen spijt van de verkoop van de gitaar. Ik weet even niet meer hoe deze pu's heten... Sorry :makeup:

Gr. C.

Plant
26 februari 2010, 22:51
Was de neck van die PG gitaar niet zwaar beschadigd geraakt bij een auto aanrijding achterop, waarbij de gitaar in de kofferbak lag of zoiets? En daarna weer met een metalen pen gerestaureerd? Of was dat weer een andere :???:

guitarkid
27 februari 2010, 08:55
Was de neck van die PG gitaar niet zwaar beschadigd geraakt bij een auto aanrijding achterop, waarbij de gitaar in de kofferbak lag of zoiets? En daarna weer met een metalen pen gerestaureerd? Of was dat weer een andere :???:

Klopt. Er staan wel foto's op internet.

Gr. C.

Twelvebar
27 februari 2010, 09:46
Vorig jaar hoorde ik ergens in een winkel in Schotland een vette bluesplaat. Ik vroeg de verkoper wie het was en het bleek Gary Moore te zijn. Het was een live plaat en het viel me op dat er niet ge- 'shred' werd door Gary (anders had ik het ook niet hoeven vragen :) ). Weten jullie welke platen van hem in aanmerking komen aan de hand van bovenstaande beschrijving? :makeup:

guitarkid
27 februari 2010, 10:03
Vorig jaar hoorde ik ergens in een winkel in Schotland een vette bluesplaat. Ik vroeg de verkoper wie het was en het bleek Gary Moore te zijn. Het was een live plaat en het viel me op dat er niet ge- 'shred' werd door Gary (anders had ik het ook niet hoeven vragen :) ). Weten jullie welke platen van hem in aanmerking komen aan de hand van bovenstaande beschrijving? :makeup:

"Blues Alive" uit 1993..??

Anders ook zeker even luisteren (als je het nog niet kent) naar "Blues for Greeny": Fleetwood Mac covers, die m.i. niet veel toevoegen aan het origineel, maar wel de moeite waard. Anders toch de oude (!!, tot 1970) Fleetwood Mac eens gaan draaien? Weet je ook waar Moore het (deels) van heeft !! En als je van echt Engelse blues houdt is dat wel een aanrader, naast ook bijv. John Mayall, waar o.a. Green en Clapton ook mee speelden.
Verder waarschijnlijk ook wel "After Hours", maar die plaat ken ik niet zo.
En natuurlijk de cd "Still got the blues", maar die vind ik te glad....



Gr. C.

DaChosen1
27 februari 2010, 10:41
ik had nog even een vraagje:

Is een Guv'nor 2 GV-2 pedaal enigzins te vergelijken met het originele Guv'nor pedaal?

Ik zag dat deze pedaaltjes erg goedkoop zijn en heb er 1 in bestelling staan....

Lijkt me leuk om naast mijn GT-10 eens een "echt"pedaaltje op mijn Marshall VS265 aan te sluiten. Ik wil inderdaad ook een beetje het Gary Moore geluid bereiken, en niet altijd dat hele apparaat mee slepen, dus ik ben benieuwd...

Twelvebar
27 februari 2010, 11:44
"Blues Alive" uit 1993..??

Anders ook zeker even luisteren (als je het nog niet kent) naar "Blues for Greeny": Fleetwood Mac covers, die m.i. niet veel toevoegen aan het origineel, maar wel de moeite waard. Anders toch de oude (!!, tot 1970) Fleetwood Mac eens gaan draaien? Weet je ook waar Moore het (deels) van heeft !! En als je van echt Engelse blues houdt is dat wel een aanrader, naast ook bijv. John Mayall, waar o.a. Green en Clapton ook mee speelden.
Verder waarschijnlijk ook wel "After Hours", maar die plaat ken ik niet zo.
En natuurlijk de cd "Still got the blues", maar die vind ik te glad....



Gr. C.

Bedankt, die albums ga ik zeker checken. Wat betreft de oude Fleetwood Mac en de andere namen die je noemde; deze bands ken ik als mijn broekzak (need your love so bad, green manalishi, albatross, oh well etc.). Zoals ik zei viel de shredloosheid van het betreffende GM album me op en daarom wilde ik het graag nog eens horen :).

E-J
27 februari 2010, 14:51
Ik heb flink wat research naar Gary Moore en ook Peter Green gedaan. Er is heel veel geschreven over hun spullen maar heel veel is lariekoek.

Uit foto's, interviews hebben mensen opgemerkt dat Peter Green tijdens zijn periode in de Bluesbreakers (waarschijnlijk de eerste, hij moest toen snel weer plaatsmaken voor Clapton die weer terug uit Griekenland kwam) een probleem had met de hals pickup, er zijn foto's die laten zien dat de desbetreffende '59 Les Paul de hals pickup mist, Green heeft ergens gezegd dat hij die moest laten repareren. Een korte tijd geleden moest Gary Moore de desbetreffende gitaar verkopen omdat hij problemen kreeg met zijn gezondheid en daarom een tour in Amerika moest afzeggen plus de kosten moest opdraaien voor zijn behandeling. Hij moest snel aan geld komen dus heeft hij na enig beraad de gitaar verkocht. Het was eentje met een hele dikke hals, het was een 'pain in the ass' om het ding te bespelen, daarom wilde Peter Green hem ook niet terug, het ding was een moeilijk ding. Afijn na de verkoop heeft de nieuwe eigenaar contact opgenomen met Gibson om een signature model ervan te laten maken. Gibson medewerkers hebben het ding uit elkaar mogen halen en een paar elementenmakers ook. Ik moet het nog even opzoeken maar er zijn foto's van dat de pickup anders is bedraad. De magneet 180 graden draaien heeft hetzelfde effect qua geluid zegt men. Gary Moore heeft altijd veel problemen gehad met de gitaar, daardoor zijn de potmeters etc ook vaak veranderd.

Afijn, voor Still Got The Blues. Gary Moore gebruikte overwegend zijn andere ' 59 Les Paul, de Unburst zonder pickupcovers. Gary's favoriete gitaar, waar nu net een rechtzaak over is geeindidgd omdat de gitaar oorspronkelijk van Ronnie Montrose was en gestolen tijdens een optreden.

Versterkers waren de nieuwe Marshall 1962 Bluesbreaker combo en oude ' 60s Fender versterkers, Super Reverbs etc. Waarschijnlijk ook zijn oude Marshall Superbass (die op bijna alle Moore albums staat).

Het scheurgeluid is een oude Marshall Guv'nor over een licht overstuurde Marshall versterker. Dat laatste is van belang voor dat agressieve geluid. Op een cleane amp klinkt die Guv'nor als een Plexi achtige oversturing, warm en dik. Met een overstuurde geluid wordt het wat pinniger en agressiever, dat typische sologeluid op 'Still Got The Blues' ;)

SRV2000
27 februari 2010, 15:44
Ik heb flink wat research naar Gary Moore en ook Peter Green gedaan. Er is heel veel geschreven over hun spullen maar heel veel is lariekoek.

Uit foto's, interviews hebben mensen opgemerkt dat Peter Green tijdens zijn periode in de Bluesbreakers (waarschijnlijk de eerste, hij moest toen snel weer plaatsmaken voor Clapton die weer terug uit Griekenland kwam) een probleem had met de hals pickup, er zijn foto's die laten zien dat de desbetreffende '59 Les Paul de hals pickup mist, Green heeft ergens gezegd dat hij die moest laten repareren. Een korte tijd geleden moest Gary Moore de desbetreffende gitaar verkopen omdat hij problemen kreeg met zijn gezondheid en daarom een tour in Amerika moest afzeggen plus de kosten moest opdraaien voor zijn behandeling. Hij moest snel aan geld komen dus heeft hij na enig beraad de gitaar verkocht. Het was eentje met een hele dikke hals, het was een 'pain in the ass' om het ding te bespelen, daarom wilde Peter Green hem ook niet terug, het ding was een moeilijk ding. Afijn na de verkoop heeft de nieuwe eigenaar contact opgenomen met Gibson om een signature model ervan te laten maken. Gibson medewerkers hebben het ding uit elkaar mogen halen en een paar elementenmakers ook. Ik moet het nog even opzoeken maar er zijn foto's van dat de pickup anders is bedraad. De magneet 180 graden draaien heeft hetzelfde effect qua geluid zegt men. Gary Moore heeft altijd veel problemen gehad met de gitaar, daardoor zijn de potmeters etc ook vaak veranderd.

Afijn, voor Still Got The Blues. Gary Moore gebruikte overwegend zijn andere ' 59 Les Paul, de Unburst zonder pickupcovers. Gary's favoriete gitaar, waar nu net een rechtzaak over is geeindidgd omdat de gitaar oorspronkelijk van Ronnie Montrose was en gestolen tijdens een optreden.

Versterkers waren de nieuwe Marshall 1962 Bluesbreaker combo en oude ' 60s Fender versterkers, Super Reverbs etc. Waarschijnlijk ook zijn oude Marshall Superbass (die op bijna alle Moore albums staat).

Het scheurgeluid is een oude Marshall Guv'nor over een licht overstuurde Marshall versterker. Dat laatste is van belang voor dat agressieve geluid. Op een cleane amp klinkt die Guv'nor als een Plexi achtige oversturing, warm en dik. Met een overstuurde geluid wordt het wat pinniger en agressiever, dat typische sologeluid op 'Still Got The Blues' ;)

Mischien een beetje achterhaalt. Maar mischien heb je hier wat aan.
Dit is de orginele bedrading van een GM signature.
Zoals hier boven al aangegeven word hebben ze de orgineel PG exact na gemaakt in hun signature model.
Dus dan zou dit de aansluitingen moeten zijn.
wie weet helpt dit je
Ten eerste ik heb geen bal verstand van bedrading, ik heb hem alleen van het internet geplukt onder de naam Gary Moore Wiring

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/GM20LP20Wiring.jpg

guitarkid
27 februari 2010, 17:59
Wat betreft de oude Fleetwood Mac en de andere namen die je noemde; deze bands ken ik als mijn broekzak

Hele goede zaak !! Verplichte kost wat mij betreft.....

Gr. C.

groovieguitarguus
27 februari 2010, 22:10
.......Een korte tijd geleden moest Gary Moore de desbetreffende gitaar verkopen omdat hij problemen kreeg met zijn gezondheid en daarom een tour in Amerika moest afzeggen plus de kosten moest opdraaien voor zijn behandeling. Hij moest snel aan geld komen dus heeft hij na enig beraad de gitaar verkocht.....

Volgens mij moest hij de gitaar verkopen i.v.m. zijn scheiding.
De gitaar heeft volgens mij 1.200.000 dollar opgebracht.

Hier een YouTube link naar de beurs waar de gitaar te koop lag...

http://www.youtube.com/watch?v=BTkLppY77Nw&feature=related

mrweird
27 februari 2010, 22:43
Volgens mij moest hij de gitaar verkopen i.v.m. zijn scheiding.

Volgens mij was het omdat hij zelf moest opdraaien voor de kosten van een paar gecancelde optredens ivm hand problemen..

Edit.. Eerst lezen, dan tiepen... EJ NL heeft gelijk, dat was de reden dat hij 'm heeft verkocht.

Gary Moore is met z'n wild frontier album de reden geweest dat ik den gitaar ben gaan spelen, er is iets met zijn speelstijl wat mij heel erg aanspreekt. Ik denk dat het de intensiteit is van zijn spel. Hij is best snel bijvoorbeeld maar het gaan bv niet met de vloeiendheid van een shredder met veel legato ed maar stomweg met grof geweld naar die bovenste fret toe en dan met een mooie vibrato tegen de feedback in vechten..

groovieguitarguus
27 februari 2010, 23:07
....

Edit.. Eerst lezen, dan tiepen... EJ NL heeft gelijk, dat was de reden dat hij 'm heeft verkocht.



????... Ik wist niet dat je kwaad werd... ik zei ook 'Volgens mij'

mrweird
27 februari 2010, 23:09
????... Ik wist niet dat je kwaad werd... ik zei ook 'Volgens mij'

:seriousf: Dat was tegen mezelf.. Dat ik zelf eerst moet lezen en dan gaan tiepen..

groovieguitarguus
27 februari 2010, 23:14
Hoe verwarrend kan een Forum ook zijn... ;-) :makeup:

wim59
28 februari 2010, 01:23
Hallo gitaarnetters, bedankt voot jullie reacties, maar jullie dwalen wel ver af van het thema, hoewel het wel aardig is om te lezen hoe iedereen zich in verdiept. De vraag van Dachosen1 vind ik wel van belang, of het nieuwe type Guvnor nog hetzelfde effect heeft als de oude. Heeft iemand hier ervaring mee, want ik had ook wel belangstellign in dit pedaal. Tja, en wat betreft het gitaarspel van Gary Moore, er zullen zeker snellere en technisch beter onderlegde gitaristen zijn, maar hij weet hoe hij een gitaar moet laten scheuren en zingen. Als ik hem hoor spelen denk ik alleen maar wow.

Acdc
28 februari 2010, 01:53
Hallo gitaarnetters, bedankt voot jullie reacties, maar jullie dwalen wel ver af van het thema, hoewel het wel aardig is om te lezen hoe iedereen zich in verdiept. De vraag van Dachosen1 vind ik wel van belang, of het nieuwe type Guvnor nog hetzelfde effect heeft als de oude. Heeft iemand hier ervaring mee, want ik had ook wel belangstellign in dit pedaal. Tja, en wat betreft het gitaarspel van Gary Moore, er zullen zeker snellere en technisch beter onderlegde gitaristen zijn, maar hij weet hoe hij een gitaar moet laten scheuren en zingen. Als ik hem hoor spelen denk ik alleen maar wow.

Ja dat heb ik.
Ik heb reeds mij hele marshall pedalen collectie verkocht aan 1 hier op de forum waar de nieuwe GV V2 in zat.
Ook heb ik hier de oud Guvbor liggen. kwa geluid excact het zelfde.
Al vind ik de nieuwe in het gebruik net wat beter af te stellen.
Maar als de vraag is of er verschil zit tussen de GV v1 of GV 2 ? Nee.
Ik heb ze bijde eens opengemaakt en zien er het zelfde eruit

En BTW die Nieuwe Guvnor pedaaltje van Marshall kost geen drol.
36,- Euro om precies te zijn ( veel waar voor je geld )
Helaas heb ik er toen die tijd meer voor betaald :S

marc_o
28 februari 2010, 10:16
Gary's sound is nu niet moeilijk na te maken. Hij gebruikt basisspullen, en alleen met de Synthaxe tijdens de run for cover dagen werd het iets aparter.
Hij was al vroeg met signaturegitaren ook
een Ibanez, tja....voor een ibanez was ie trouwens erg mooi.
Hamer Gary moore
Gibson les Paul Gary Moore

Dat zijn de officiele sigs.

Qua versterking gebruikt hij ook vaak een DSL top.
In de studio heeft hij veel gebruikt gemaakt van een Fender prosonic, wat hij een supergeluid vond, maar miste op het podium z'n Marshall.

Bij hem zit de sound vooral in z'n vingers, net als bij iedereen, dat in combinatie met een vrij hoge actie en dikke snaren.

wim59
28 februari 2010, 10:25
O.k. thanks voor dew tips. Ik heb zelf trouwens een SG, die heeft natuurlijk toch een andere sound dan een Les Paul maar met wat hulp van effecten en zoals jullie al zeiden, ook de manier van spelen kom ik toch wel aardig in de buurt maar Gary heeft net dat extraatje. Ik ga me de Guvnor eens bestellen.

marc_o
28 februari 2010, 10:29
O.k. thanks voor dew tips. Ik heb zelfs trouwens een SG, die heeft natuurlijk toch een andere sound maar met wat hulp van effecten en zoals jullie al zeiden, ook de manier van spelen kom ik toch wel aardig in de buurt maar Gary heeft net dat extraatje. Ik ga me de Guvnor eens bestellen.



SG lijkt me geen enkel probleem, hou het strak, puur en simpel. De meeste moeite zul je hebben met zijn snelheid, vibrato en bends.

Gearjunkie
28 februari 2010, 10:44
Nog leuk in dit topic:

http://www.youtube.com/watch?v=jmB4N3_5mXc&feature=related

mrweird
28 februari 2010, 12:17
vroeg met signaturegitaren ook
een Ibanez, tja....voor een ibanez was ie trouwens erg mooi.


Heeft Gary Moore een signature Ibanez model gehad?? Weet je het model nummer?

tx

geert1976
28 februari 2010, 13:15
Heeft Gary Moore een signature Ibanez model gehad?? Weet je het model nummer?

tx

http://www.youtube.com/watch?v=xsKpazeA5L8

Ik weet niet welke Ibanez, maar wellicht is het deze (ook een fijn nummer trouwens)

E-J
28 februari 2010, 15:36
@ACDC,

Heb je het bij die oude Guv'nor over de Made in UK versie? Ik heb wel eens eentje gehoord die niet daar was gebouwd en die klonk wezenlijk anders... die oude klinken echt goed. Al zit je met elk Marshall Plexi achtig klinkend pedaal wel goed. Maar nogmaals, dat Still Got The Blues geluid is in essentie dat pedaal over een overstuurde versterker waardoor het geluid een stuk agressiever wordt.


http://www.youtube.com/watch?v=xsKpazeA5L8

Ik weet niet welke Ibanez, maar wellicht is het deze (ook een fijn nummer trouwens)

De Ibanez is dat filmpje is een Road Star! Geweldige gitaarsolo... ideaal voor airguitar haha :) Ik geloof niet dat Gary een Ibanez signature heeft gehad, als dat wel het geval is heeft hij er in ieder geval nauwelijks op gespeeld!! Naar mijn weten heeft hij enkel een Heritage en twee Gibson signature gitaren gehad... Hamer en Charvel hebben wat gitaren voor hem gebouwd maar naar mijn weten zijn kon de gewone man die niet kopen...

Gary's huidige geluid is voor mij één van zijn beste... een goede gitaar door een paar pedaaltjes into een Plexi handwired reissue... op dit kleine optreden gebruikte hij een Digitech Bad Monkey als booster, Gary is een fan van dit goedkope pedaaltje als sinds 'ie uitkwam.

Hier een filmpje van een week oud!
http://www.youtube.com/watch?v=6PVBO1ERlAY&feature=related

E-J
28 februari 2010, 15:58
Wat ik verbazingwekkend aan Moore vind... is dat hij altijd volgas improviseert maar ik heb de beste man nog NOOIT een valse noot horen spelen. Hij heeft zoveel controle over zijn gitaar, niet normaal gewoon. Voor mij is hij zo'n beetje het ideaalbeeld, hij is verschrikkelijk goed in zoveel stijlen, jazz(fusion), hardcore blues, bluesrock, rock, metal etc... zonder dat hij in een stom notengeneuk vervalt. Ga er eens voor zitten, pak wat werk van zijn jazzfusion periode bij Colosseum II, ga door naar zijn korte stints bij Thin Lizzy (1974 en 1977-1979), dan zijn hardrock periode (1979-1989), bluesrock (1989-nu) en soms wat powerblues en zelfs een complete 'Peter Green tribute' toer (zie de Blues For Greeny dvd!!). Hij kan het allemaal en écht goed.

Veel is hij qua gitaren/versterkers niet veranderd, behalve in de '80s, toen hij naar de superstrats ging, maar ook toen speelde hij gewoon op een oude '73 Marshall Superbass, die versterker heeft hij bijna nonstop vanaf zijn tijd in Skid Row (+- 1970) tot het eind van de jaren '80 gebruikt. Voor bluesrock, jazzfusion, heavy metal etc. Over het algemeen is hij (dankzij Peter Green, Beck, Clapton) van de Les Paul maar hij speelt ook geregeld op een oude ik geloof '66 ES-335 en de laatste tijd ook op '60s Telecasters... hij heeft een groot deel van de jaren '90 inderdaad op Marshall DSL versterkers gespeeld en deze gebruikt hij nu nog voor de meer 'rock' nummers, voor de rest gebruikt hij dus die Handwired Plexi Reissue, voor een 'ronder' geluid. Schijnt dat Marshall allang een Gary Moore signature op stapel heeft staan maar deze wordt maar niet uitgebracht??

Van hetzelfde optreden dit mooie nummer...
http://www.youtube.com/watch?v=PUFV6g5QEZ8&feature=related

Drie pedaaltjes (Boss tuner, Digitech Bad Monkey, EHX Holy Grail), een Gibson Les Paul R8 over die Plexi reissue...

Hij jamt geregeld met lokale bandjes in midden-zuid Engeland... het schijnt een verrekte aardige en goudeerlijke kerel te zijn hoewel ook wat grillig, je moet niet hem in een hoekje proberen te verdrijven want dan heb je problemen haha. Naast wat optredens schijnt hij nu bezig te zijn met een nieuw Celtic hardrock project, inderdaad een beetje zoals 'Wild Frontier'. Als het goed is doet zijn maat van Thin Lizzy, drummer Brian Downey ook weer mee. Magnifieke drummer...

mrweird
28 februari 2010, 17:14
Naast wat optredens schijnt hij nu bezig te zijn met een nieuw Celtic hardrock project, inderdaad een beetje zoals 'Wild Frontier'. Als het goed is doet zijn maat van Thin Lizzy, drummer Brian Downey ook weer mee. Magnifieke drummer...

Gaaaaaaf!!! Als we dan toch aan het Gary filmpjes aan het posten zijn dan mag deze gezien de grote dosis "Celtic" niet ontbreken. Gary met de Chieftains en op de Greeny LP!

http://www.youtube.com/watch?v=ZQKTa-Ogop4

guitarkid
28 februari 2010, 17:20
Ja dat heb ik.
Ik heb reeds mij hele marshall pedalen collectie verkocht aan 1 hier op de forum waar de nieuwe GV V2 in zat.
Ook heb ik hier de oud Guvbor liggen. kwa geluid excact het zelfde.
Al vind ik de nieuwe in het gebruik net wat beter af te stellen.
Maar als de vraag is of er verschil zit tussen de GV v1 of GV 2 ? Nee.
Ik heb ze bijde eens opengemaakt en zien er het zelfde eruit


Maar waarom heb je dan de nieuwe gekocht, als je ook de oude had (of misschien andersom)..? Als die nieuwe net zo klinkt, maar beter is af te stellen, verkoop je die toch niet en houdt alleen de oude. Of vergis ik me nu?
Ik weet niet of apparaten die er van binnen hetzelfde uitzien ook hetzelfde zijn; er kan natuurlijk wel verschil zijn in kwaliteit van de gebruikte onderdelen, lijkt me, zeker als je naar de huidige verkoopprijs van het pedaal kijkt. Om er direct aan toe te voegen dat ik daar verder (net als bij auto's) niet veel verstand van heb. Ik kan er goed in rijden, maar roep wel de garage of de ANWB bij problemen. ;)

Gr. C.

marc_o
28 februari 2010, 22:48
Hij heeft zeker wel een Ibanez signature gehad.
Leek heel erg op deze, de lukather ibanez sig....zelfde serie en ik denk dezelfde tijd...ik zoek verder...
http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1983/luke/p02.jpg

geert1976
28 februari 2010, 22:54
Hij heeft zeker wel een Ibanez signature gehad.
Leek heel erg op deze, de lukather ibanez sig....zelfde serie en ik denk dezelfde tijd...ik zoek verder...
http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1983/luke/p02.jpg

kwam die overeen met de Ibanez gitaar, die te zien is in het door mijn geposte clipje Out in the Fields?

marc_o
28 februari 2010, 23:00
Het is de bovenste, de RS II, sunburst.

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.gotcrush.net/sitebuilder/images/12_1983_Ibanez_Roadstar_II-211x330.jpg&imgrefurl=http://www.gotcrush.net/MyGTRs1.html&usg=__1cnq4mBERwDuRCQ5mHQELhBWYFg=&h=330&w=211&sz=15&hl=nl&start=240&itbs=1&tbnid=ASvBr--veMVW7M:&tbnh=119&tbnw=76&prev=/images%3Fq%3Dibanez%252Bgary%2Bmoore%26start%3D231 %26hl%3Dnl%26sa%3DN%26gbv%3D2%26ndsp%3D21%26tbs%3D isch:1

mrweird
28 februari 2010, 23:02
kwam die overeen met de Ibanez gitaar, die te zien is in het door mijn geposte clipje Out in the Fields?

Bijna als dit 'm is denk ik.. Deze vond ik na ff googlen:

http://i.ebayimg.com/17/!BnBt7t!!Wk~$(KGrHqUOKiUEtmHv5NInBLhzSqJ+9!~~_35.J PG

Op het eerste gezicht is het verschil sunburst ipv zwart

marc_o
28 februari 2010, 23:09
verder is het ook een gitarenhoer....zoals we dat allemaal zijn...


Hier ook nog een The heritage sig

http://www.guitaradoptions.com/images/cache/939cffebc04821c9d4e04c36a3ebf667.jpg

marc_o
28 februari 2010, 23:12
kwam die overeen met de Ibanez gitaar, die te zien is in het door mijn geposte clipje Out in the Fields?


Niet echt, daar zat volgens mij een Floyd op, en daar speelde hij lange tijd op voordat hij naar Charvel overstapte.
Ik heb hier nog een tourboek liggen van begin 80-er jaren, met bergen gitaren. hij gebruikte vanaf begin 80-er jaren ook veel Fender USA reissue strats.

geert1976
28 februari 2010, 23:26
verder is het ook een gitarenhoer....zoals we dat allemaal zijn...


Hier ook nog een The heritage sig

http://www.guitaradoptions.com/images/cache/939cffebc04821c9d4e04c36a3ebf667.jpg

Maar niet zo erg als Ron Wood van de Stones denk ik, die stond met die lelijke paardenkop bij elk merk wel eens op de poster:ok:

Gary vind ik wel heel erg goed, van blues tot fretburnen en alles wat daar tussen zit, das knap

marc_o
1 maart 2010, 00:19
Gary is 1 van mijn grootste invloeden, ben niet zo zot van zijn bluesgedoe, maar alles voordat Still Got The Blues vind ik nog steeds geweldig, met voor mij Corridors of Power als hoogtepunt.

Acdc
1 maart 2010, 00:39
@ACDC,

Heb je het bij die oude Guv'nor over de Made in UK versie? Ik heb wel eens eentje gehoord die niet daar was gebouwd en die klonk wezenlijk anders... die oude klinken echt goed. Al zit je met elk Marshall Plexi achtig klinkend pedaal wel goed. Maar nogmaals, dat Still Got The Blues geluid is in essentie dat pedaal over een overstuurde versterker waardoor het geluid een stuk agressiever wordt.



De Ibanez is dat filmpje is een Road Star! Geweldige gitaarsolo... ideaal voor airguitar haha :) Ik geloof niet dat Gary een Ibanez signature heeft gehad, als dat wel het geval is heeft hij er in ieder geval nauwelijks op gespeeld!! Naar mijn weten heeft hij enkel een Heritage en twee Gibson signature gitaren gehad... Hamer en Charvel hebben wat gitaren voor hem gebouwd maar naar mijn weten zijn kon de gewone man die niet kopen...

Gary's huidige geluid is voor mij één van zijn beste... een goede gitaar door een paar pedaaltjes into een Plexi handwired reissue... op dit kleine optreden gebruikte hij een Digitech Bad Monkey als booster, Gary is een fan van dit goedkope pedaaltje als sinds 'ie uitkwam.

Hier een filmpje van een week oud!
http://www.youtube.com/watch?v=6PVBO1ERlAY&feature=related


Maar waarom heb je dan de nieuwe gekocht, als je ook de oude had (of misschien andersom)..? Als die nieuwe net zo klinkt, maar beter is af te stellen, verkoop je die toch niet en houdt alleen de oude. Of vergis ik me nu?
Ik weet niet of apparaten die er van binnen hetzelfde uitzien ook hetzelfde zijn; er kan natuurlijk wel verschil zijn in kwaliteit van de gebruikte onderdelen, lijkt me, zeker als je naar de huidige verkoopprijs van het pedaal kijkt. Om er direct aan toe te voegen dat ik daar verder (net als bij auto's) niet veel verstand van heb. Ik kan er goed in rijden, maar roep wel de garage of de ANWB bij problemen. ;)

Gr. C.

@ EJ: ik heb inderdaad de oude Guv'nor over de Made in UK versie. Destijds van MR: Hall gekocht. modificatie is het zelfde als de nieuwe guv`nor. Alleen heeft de oude in mijn ogen meer waarde:mmmm:

@ Guitarkid.

Ik heb de oude nog steeds hier liggen, die gaat ook niet meer weg.
Waarom heb ik die nieuwe verkocht? Ik heb toen alle demo modellen opgekocht bij muziekhuis Dacapo kortom alle Marshall pedalen die ze toen hadden liggen.
Toen ik bijde pedalen open had gemaakt en zag dat de bedrading en de printplaat het zelfde waren en daarnaast het geluid ik precies overeen kwam.
Heb ik hem verkocht.
Want de UK version is immers meer waard is. en er een verhaal achter zit:)

reeds heeft robert ( hier op de forum al mijn Marshall pedalen + case gekocht)

Ricochet
1 maart 2010, 00:45
Gary is 1 van mijn grootste invloeden, ben niet zo zot van zijn bluesgedoe, maar alles voordat Still Got The Blues vind ik nog steeds geweldig, met voor mij Corridors of Power als hoogtepunt.

Iedereen die dol is op de oude Gary Moore, maar jeuk krijgt van de zoveelste bluesplaat(erg goed hoor) raad ik Scars aan uit 2002.

Brewskie
7 maart 2010, 11:38
Iedereen die dol is op de oude Gary Moore, maar jeuk krijgt van de zoveelste bluesplaat(erg goed hoor) raad ik Scars aan uit 2002.

Ja, Scars is inderdaad een prima ruig bluesrock-album. ,,I will rectivy you ! " 1 van mijn favorieten.

wim59
8 maart 2010, 22:51
He guys, ik heb vandaag de Guvnor gekregen en geprobeerd op mijn oefenversterkertje (kleine fender frontman). Klinkt super. Niet te veel gain van de guvnor pakken. Het geluid wordt nog vetter warmer en snijdender. Ik ben benieuwd op de repetitie hoe hij over de marshall klinkt. Ik laat nog wat horen.

DaChosen1
8 maart 2010, 23:08
He guys, ik heb vandaag de Guvnor gekregen en geprobeerd op mijn oefenversterkertje (kleine fender frontman). Klinkt super. Niet te veel gain van de guvnor pakken. Het geluid wordt nog vetter warmer en snijdender. Ik ben benieuwd op de repetitie hoe hij over de marshall klinkt. Ik laat nog wat horen.

ik heb ook mijn Guv'nor net binnen en eerste stommiteit al begaan. (is mijn eerste losse stompbox) Bij gebrek aan een 9v adapter had ik er een batterij in gedaan. Ding kostte nog 6 euri ook. Ik ging ervan uit dat hij niets verbruikt als hij uitstaat. Wilde vandaag weer even spelen.... mooi niet dus, batterij was al op. Had hem er een paar dagen in zitten en 1x op gespeeld... Ik heb tig adapters in huis maar niet de goede helaas. Hij klinkt wel erg goed, moet nog wel even spelen met alle mogelijkheden, heb hem ook gekoppeld aan mijn GT-10 , daar haal ik de delay,reverb ertc uit. Ben er in ieder geval erg blij mee..

Fireburst
8 maart 2010, 23:14
Bij vele (de meeste ?) pedaaltjes moet je de gitaarkabel of de patchkabel eruit trekken (IN-zijde) als je met batterijen werkt, anders blijven ze stroom verbruiken zoals je hebt kunnen vaststellen.

guitarkid
9 maart 2010, 10:02
Bij gebrek aan een 9v adapter had ik er een batterij in gedaan. Ding kostte nog 6 euri ook. Ik ging ervan uit dat hij niets verbruikt als hij uitstaat. Wilde vandaag weer even spelen.... mooi niet dus, batterij was al op.

6 euro...!! Daar koop je bijna een Behringer pedaaltje voor.... :seriousf:
Ik denk dat ik ook zo'n Guvnor pedaaltje ga proberen.... hebbe hebbe !!

Gr. C.

wim59
9 maart 2010, 22:31
Ik heb overigens net m'n Sqiuer strat eens geprobeerd met de Guvnor, man wat een verschil. Overigens had ik me ook nog 2 echopedaaltjes laten komen samen met de Guvnor, maar dat valt me wel tegen. Clean klinkt het wel mooi maarzo gauw je gaat scheuren gaat de toon resoneren met zijn eigen echo.
Tips????

groovieguitarguus
9 maart 2010, 22:52
Ik heb overigens net m'n Sqiuer strat eens geprobeerd met de Guvnor, man wat een verschil. Overigens had ik me ook nog 2 echopedaaltjes laten komen samen met de Guvnor, maar dat valt me wel tegen. Clean klinkt het wel mooi maarzo gauw je gaat scheuren gaat de toon resoneren met zijn eigen echo.
Tips????

Volgorde pedalen???:

Eerst:

Gitaar -> Boost / Overdrive / Distortion -> Chorus Delay -> Input versterker.
Indien een effectloop op de versterker, dan Chorus en Delay via de effect loop!

Succes...

Jan Buurman
9 maart 2010, 23:33
Volgorde pedalen???:

Eerst:

Gitaar -> Boost / Overdrive / Distortion -> Chorus Delay -> Input versterker.
Indien een effectloop op de versterker, dan Chorus en Delay via de effect loop!

Succes...

Is er nog een voorkeur voor Chorus-Delay of juist Delay-Chorus?
(Ja, ik weet het... Zoekfunctie.... maar dat is zoeken nar een speld een hooiberg...)

guitarkid
10 maart 2010, 10:30
Ik heb overigens net m'n Sqiuer strat eens geprobeerd met de Guvnor, man wat een verschil.
Hallo Wim.

Verschil t.o.v van wat?


Is er nog een voorkeur voor Chorus-Delay of juist Delay-Chorus?
(Ja, ik weet het... Zoekfunctie.... maar dat is zoeken nar een speld een hooiberg...)
Ik zelf zet de delay altijd als laatste in de rij. Op de één of andere manier klinkt dat voor mij net iets overtuigender, maar het kan ook gewoonte zijn...
En zoals Groovieguitarguus ook al schrijft; indien mogelijk in de loop.

Gr. C.

wim59
10 maart 2010, 22:28
Ik heb via de effect in en out geprobeerd. Is inderdaad een veel beter resultaat. Ik kan me nu herinneren dat ik het 15 jaar geleden ook zo deed met een delay, jaja men wordt vergeetachtig met het verstrijken van de jaren, maar..... Als ik het effect op de versterker open draai wordt het effect uiteraard sterker, maar het volume evenredig minder en dat kan ik me niet herinneren. Iemand enig idee of dit normaal is?

groovieguitarguus
11 maart 2010, 00:43
Is er nog een voorkeur voor Chorus-Delay of juist Delay-Chorus?
(Ja, ik weet het... Zoekfunctie.... maar dat is zoeken nar een speld een hooiberg...)

Delay als laatste...!

guitarkid
11 maart 2010, 08:54
Als ik het effect op de versterker open draai wordt het effect uiteraard sterker, maar het volume evenredig minder en dat kan ik me niet herinneren. Iemand enig idee of dit normaal is?

Volgens mij heeft de fx-regelaar op de versterker normaal gesproken geen invloed op de loop. Welke versterker gebruik je?

Gr. C.

wim59
11 maart 2010, 20:25
Een marshall valvestate 2 x 40 watt. Zoals ik al zei heb ik in het verleden een delay gebruikt en zover ik me kan herinneren had de effectloop knop inderdaad geen invloed op het volume. Very strange