PDA

View Full Version : Tweedehands Seagull S6 CW Cedar



BertRowies
26 februari 2010, 16:41
Hallo,

Ik sta op het punt een tweedehands gitaar (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/akoestische-gitaar/seagull-akoestische-gitaar-69723939.html?qq=seagull&start=0) te kopen.

Denk je dat ik hier een goede zaak mee doe? Ik stel me een beetje vragen bij het element: dat lijkt me niet iets wat door Godin geplaatst wordt, of wel? Volgens de verkoper zou het er ingezeten hebben bij aankoop.

Alvast bedankt voor de hulp!
Bert

WillemdaGuide
26 februari 2010, 16:44
Ken die specifieke gitaar niet, maar ben altijd wel gecharmeerd van Seagull. Kijk anders even op de site of ze LRBaggs gebruiken, zou niet weten waarom dat niet origineel kan zijn eigenlijk

Jamman
26 februari 2010, 18:42
topgitaren, heb zelf op meerdere exemplaren gespeeld (Van de seagull S6). dit specifieke model met l.r. bags niet geprobeerd. maar voor dit geld krijg je niet snel een betere gitaar. Maar wat maakt het uit of het er ingezet is, of het er fabrieksaf er al in zat. L.r. bags elementen zijn top!

freekick
26 februari 2010, 19:45
Ik heb er ook 1 gehad. incl LRBaggs fabrieksinbouw. goede gitaar!

Plant
26 februari 2010, 21:42
Valt me wel op dat freekick en Jamman in de verleden tijd schrijven (heb gespeeld, heb er een gehad... of was dat nou voltooid tegenwoordige tijd :soinnocent:).

Hoe dan ook, jullie hebben er nu geen (meer) maar prijzen het wel aan.
Misschien heeft de TS voor aanschaf baat bij de reden waarom jullie er nu geen hebben.

soup
26 februari 2010, 21:46
Ik heb ook een seagull, een S6 maar geen elektro akoestische en ben er zeer tevreden van. Vond niet onmiddellijk iets dat beter speelde.

paulusdeBKB
27 februari 2010, 00:51
Ik heb ook een Seagull S6, met LR Baggs element. Mijn preampje in de zijkant is een generatie ouder maar het is inderdaad een goed werkend systeem. En ja, het zit er dus origineel ingebouwd, af fabriek.

Seagull gitaren hebben een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Spelen en klinken erg goed. Ik heb de mijne al een jaar of 17 en hij bevalt me nog steeds. In mijn beleving moet je echt richting Martin, Taylor, Lowden en de andere topmerken gaan om echt iets beters te vinden.

SnoopWinckel
27 februari 2010, 10:22
Seagull gitaren hebben een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Spelen en klinken erg goed. Ik heb de mijne al een jaar of 17 en hij bevalt me nog steeds. In mijn beleving moet je echt richting Martin, Taylor, Lowden en de andere topmerken gaan om echt iets beters te vinden.

Hoe verhoudt Seagull zich qua kwaliteit met de zustermerken Art&Lutherie, Lapatrie, Simon&Patrick en Norman? Al deze merken zijn eigendom van hetzelfde concern (Godin).

BertRowies
27 februari 2010, 12:28
Erg bedankt voor de reacties, ik haal de gitaar deze namiddag!

freekick
27 februari 2010, 12:40
Valt me wel op dat freekick en Jamman in de verleden tijd schrijven (heb gespeeld, heb er een gehad... of was dat nou voltooid tegenwoordige tijd :soinnocent:).

Hoe dan ook, jullie hebben er nu geen (meer) maar prijzen het wel aan.
Misschien heeft de TS voor aanschaf baat bij de reden waarom jullie er nu geen hebben.

Wat een scherpe vraag zeg.

Kan geen negatieve dingen vertellen over de Seagull .
Het cedar bovenblad is wat gevoelig voor beschadigen maar dat heb ik nooit een probleem gevonden.
Versterkt spelen deed ik nooit dus dat element was overbodig.
Ik vind dat een element incl. batterij op die plaats de gitaar wat topzwaar
maakt.
Kleine dingen die voor anderen waarschijnlijk helemaal niet bezwaarlijk zijn.

Uiteindelijk verkocht om bij te dragen aan de koop van Martin 00028.
Overigens was de koper een gitarist met met gitarenverstand die precies
wist wat hij zocht .

Jamman
27 februari 2010, 18:47
Haha, mijn post wordt maar analytisch en kritisch bekeken, nuance;

Ik heb er zelf (helaas!) nooit een gehad, maar 2 vrienden van mij hebben een s6. En heb op verschillende exemplaren gespeeld in muziekwinkels, jamsessies, en heb er eens een te leen gehad. Vandaar! ;)

Laser
28 februari 2010, 10:43
Ik had er ook één, heb ze later verkocht om een upgrade te doen.
Was met LRBaggs element ingebouwd. Een prima gitaar voor wie in de middenmoot kwaliteit met een iets bredere hals wil ( bvb voor fingerpicking). Heel goed element overigens!

Waarom ze wegging, juist die? Ondertussen kwam ik erachter dat ik qua klank liever spruce / rosewood hoorde. De ceder top van de Seagull gaf iets teveel compressie bij hevig spelen.

In luide omgeving ( met groep) kreeg de Seagull ook last van feedback - een feedback buster loste dat in sterke mate op.

Om diezelfde reden is later de cedertop Furch ook verkocht. Ook zeer goed, maar zelfde eigenschappen qua klank.