PDA

View Full Version : Britisch poprock Advies !!!



The rifles
26 februari 2010, 15:47
Hallo Mensen.

Bij deze ik ben nieuw op de forum, en dit is mijn eerste topic :D
Ik speel in een: The Rifles cover band, die we met een groepje hebben opgericht.
Na een tijdje te hebben gezocht naar een oefenruimte te hebben gezocht en met succes hebben gevonden kunnen we los !!!

Ik speel nu op een strat met een marshall AVT 150 en ik krijg maar niet het geluid wat ik zou willen en wat bij de band past.

Nu weet ik dat je niet altijd van de gitaar en de versterker uit kan gaan van een bepaald beroemdheid omdat ze meestal tal effecten gebruiken.
En ook zal het niet het zelfde klinken als The Rifles want dat zijn wij niet.
Maar als ik het geluid een beetje in de buurt komt ben ik tevreden.

Hier een Frag:
http://www.youtube.com/watch?v=FhuUMum9VOE

Kortom alles is welkom:
Van gitaren tot effecten amp enz,

Dank u

SRV2000
26 februari 2010, 15:49
Hallo Mensen.

Bij deze ik ben nieuw op de forum, en dit is mijn eerste topic :D
Ik speel in een: The Rifles cover band, die we met een groepje hebben opgericht.
Na een tijdje te hebben gezocht naar een oefenruimte te hebben gezocht en met succes hebben gevonden kunnen we los !!!

Ik speel nu op een strat met een marshall AVT 150 en ik krijg maar niet het geluid wat ik zou willen en wat bij de band past.

Nu weet ik dat je niet altijd van de gitaar en de versterker uit kan gaan van een bepaald beroemdheid omdat ze meestal tal effecten gebruiken.
En ook zal het niet het zelfde klinken als The Rifles want dat zijn wij niet.
Maar als ik het geluid een beetje in de buurt komt ben ik tevreden.

Hier een Frag:
http://www.youtube.com/watch?v=FhuUMum9VOE

Kortom alles is welkom:
Van gitaren tot effecten amp enz,

Dank u

mmm even rekenen

Britisch poprock +The Rifles = Telecaster.

Weet niet hoeveel ervaring jullie hebben en hoe hoog jullie de lat leggen maar een Mex, Baja telecaster in een leuke instappertje.

Succes ;)

Riky
26 februari 2010, 15:52
clean met een randje.
Kan aan mij liggen maar ik zeg een tubescreamer.
Je amp net niet alten oversturen en dan tubescreamer aan om klein randje aan je sound te geven en als je meer overdrive wilt moet je gewoon harder beuken!

Heldere pickups zijn ook wel gewenst, maar die heb je met een strat.
Eigenlijk moet het helemaal niet zo moeilijk zijn. Ook zonder tubescreamer lukt het wel.

Gewoon niet tveel gain, maar net een randje eraan en strak spelen.
Ik denk niet dat je nieuw spul hoeft aan te schaffen.

snaarplukker
26 februari 2010, 15:53
Nou......de sound wat ik hoorde komt in de richting van een Stagg starterssetje.;)

SRV2000
26 februari 2010, 16:05
Nou......de sound wat ik hoorde komt in de richting van een Stagg starterssetje.;)

Is dat zo ? nauw dan kan dat 2 oorzaken hebben.

1 Of je pc speakers zijn naar de baggels:dontgeti:

2 gebrek aan kennis betreft gitaren:sssh:

:seriousf:

Jasper.
26 februari 2010, 16:47
Is dat zo ? nauw

Nee, dat is ruim.

Nicks
26 februari 2010, 16:56
mmm even rekenen

Britisch poprock +The Rifles = Telecaster.

Weet niet hoeveel ervaring jullie hebben en hoe hoog jullie de lat leggen maar een Mex, Baja telecaster in een leuke instappertje.

Succes ;)

...The gitarist van The Rifles speelt zelf niet anders dan op een strat, tenminste tijdens de concerten.
Maar wat de sound betreft zou je in principe goed moeten zitten, inderdaad gebruik anders een TS eronder. of iets wat een kleine crunch geeft.

Acdc
26 februari 2010, 17:37
Nee, dat is ruim.

Ohhh wat een schande:( Sorry maar als je een Fender Telecaster vergelijkt met een Stagg..............Denk daar zelf maar even over na. Ik vind het schande

The Rifles is een band die zwaar beïnvloed door werd bands als The Clash, The Jam en jaren negentig Britpop.
Lucas Crowther ( Gitarist van The Rifles ) Speelt voornamelijk op een Usa Telecaster.
Hij heeft een Tijdje op een gibson gespeeld (te horen op hun EP`s en demo`s.)
Maar doordat hij de Telecasters dunner van geluid vond kon hij naar zijn gevoel strakker spelen.
Ergens in mijn achterhoofd staat mij er iets van bij dat ze toen een keer in een kledingshop hebben gespeeld in engeland, ik meende daar een Vox te hebben gezien. ik zal even voor je kijken.
Welke Vox het is zal ik niet weten mischien dat een kenner hier voorbij komt die het jou wel kan vertellen.

Maar een Telcaster vergelijken met een Stagg ?? sorry ik ben gekwetst:stop: :seriousf:

Edit: Het was in de winkel; Merc hier een filmpje, als je hier en daar wat zapt zie je wel een versterker staan, geen vox zoals ik meende.
Mischien dat iemand anders jou daar wat meer over kan vertellen

Btw: Hij gebruikt een TS 9

bert k
26 februari 2010, 19:39
Tele is idd geen Stagg, maar dan moet je wel de goeie quote gebruiken...:D

Wat ik hoor klinkt als Tele met een Tubescreamer over een Vox AC30. Maar met alleen een TS9 kom je al een heel eind.

The rifles
27 februari 2010, 15:20
Tele is idd geen Stagg, maar dan moet je wel de goeie quote gebruiken...:D

Wat ik hoor klinkt als Tele met een Tubescreamer over een Vox AC30. Maar met alleen een TS9 kom je al een heel eind.

Oke bedankt Bert ik heb het genoteerd en ik ga de genoemde TS en Vox Ac30 Maandag testen.

Zijn nog meer die nog sugessties hebben ?

Chocola
27 februari 2010, 16:43
Oke bedankt Bert ik heb het genoteerd en ik ga de genoemde TS en Vox Ac30 Maandag testen.

Zijn nog meer die nog sugessties hebben ?

Neem dan ook een bult met geld mee zou ik zeggen :D.

Coolcat
28 februari 2010, 04:14
Raar dat er nog niemand met orange af kwam.. Bij mijn weten is DE combo voor een sound zoals the rifles gewoon een tele en een orange amp. Toen ik ze in trix zag spelen, stond er een 30watter van orange, de zanger speelde op een kleine marshall combo maar de meeste sound komt van de orange. Zowel de zanger als de gitarist speelden op een tele.