PDA

View Full Version : songs



Ronaldo
26 februari 2010, 14:24
Hallo iedereen!

(ik hoop dat ik op het juiste forum zit, alvast excuses als het niet zo is)

Ik ben nu al een bijna twee jaar gitaar aan het spelen en wil me vanaf nu gaan toeleggen op het hardere werk. Ik heb iemand gevonden die me hierbij wil helpen en nu zoek ik een aantal nummers om mee te beginnen. Voorwaarde is uiteraard dat ze niet te moeilijk zijn. Om jullie een idee te geven van mijn niveau : ik kan alle normale akkoorden en alle barré-akkoorden. (onderbarrés iets minder). Aparte noten spelen heb ik nog niet zo veel ervaring mee. Powerchords ken ik niet maar die hoop ik dus wel te leren. Twee nummers die ik net kan spelen qua akkoorden, zijn In Bloom van Nirvana (met barré akkoorden en Highway to Hell van AC/DC (gewone akkoorden). Ik kan dus al wel een beetje dempen. De powerchords van Sad but True (Metallica) ken ik wel maar de riff lukt niet echt met die pull-offs.

Hopelijk zegt jullie dit wat over mijn niveau. Ik heb tijdens dat anderhalve jaar ook een verbouwing gedaan vandaar dat ik ook een periode niet veel heb gespeeld.

Wat ik graag hoor op het gebied van harde muziek : Korn, Slipknot, Metallica, Stonerrock, Queens of the Stone Age, Alice in Chains, Creed, Kyuss, Tool, A Perfect Circle, . enzovoort…

Kent iemand nummers waar een beginnend metal gitaar speler iets mee kan?

Alvast bedankt en prettig weekend aan iedereen!

Lykke
26 februari 2010, 14:45
Queens of the Stone Age zit in mijn standaardlijstje wat ik speel, dus probeer deze eens. Ik heb ze (dat is natuurlijk mijn mening) gerangschikt van makkelijk naar moeilijk(er):

Make it wit chu
I never came
Little sister
In my head
River in the road
3's and 7's

Voor C stemming is Regular John erg leuk (wel wat pittiger) en Go with the flow

Ronaldo
26 februari 2010, 16:05
Little Sister! Geweldig nummer!
Eén van m'n favoriete QOTSA songs. Die ga ik zeker eens proberen.

Lykke
26 februari 2010, 17:29
Little Sister! Geweldig nummer!
Eén van m'n favoriete QOTSA songs. Die ga ik zeker eens proberen.

Hij is ook goed te doen :) De timing en het tempo is in de chorus wel tricky. Maar als je hem eenmaal beheerst is het een van de vetste nummers om te spelen.

Ronaldo
27 februari 2010, 12:33
als je hem eenmaal beheerst is het een van de vetste nummers om te spelen.

Yeah!

Niemand anders nog suggesties?

sjoerd5
27 februari 2010, 19:40
Veel nummer van de Alice in Chains unplugged sessie zijn goed te doen.
Stem je gitaar een halve toon lager en zoek de tabs op.

Fenderfan
4 maart 2010, 11:18
Enter sandman van Metalica. In E met een simpel loopje ertussen, plus dempen op laag tempo.
Tip : Wil je hard spelen Ronaldo, maak het jezelf dan eenvoudig m.b.t.het E en A akkoord. neem ze met de wijsvinger alleen i.p.v. met drie vingers. Wel even opletten dat je de juiste snaren aanslaat. Kijk voor een referentie even naar de handen van Kurt cobain.

nielsduursma
4 maart 2010, 11:31
Voor C stemming is Regular John erg leuk (wel wat pittiger) en Go with the flow

Regular John is ook in gewone stemming te spelen trouwens;)

stephans
4 maart 2010, 20:48
misschien even offtopic maar,
ik speel gewoon alle nummers qua moeilijkheidsgraad door elkaar.
maakt het voor een beginner uit of je langzaam de moelijkheidsgraad opbouwt of gewoon speelt wat je leuk vind?
met de wat moeilijkere nummers ben ik natuurlijk wel wat langer bezig, maar die akkoorden was ik al gauw beu.

hoe zijn jullie begonnen?

Fenderfan
5 maart 2010, 18:45
Hoe wil jij nummers spelen met verschillende moeilijkheidsgraden? Je kunt het of je kunt het niet. Iedereen bouwt toch min of meer op!
Ik ben persoonlijk begonnen met de basis akkoorden en de barre,s. Vandaar vulde ik die op met riedeltjes - licks - .
Nu ben ik bezig met het solowerk van NEh nah nah van Vaya con dios en een jango Reinhardt nummer (montagne st. genevieve). Dit is voor mij net iets te moeilijk. Dus ik leer snel.
Laat je dit een beginner doen dan raakt ie gedemotiveerd zou ik zeggen. Drie jaar bezig en je kent nog steeds geen liedje.

Ronaldo
11 maart 2010, 16:30
Ik ben het wel eens met Stephans dat je moet spelen wat je leuk vindt. dat helpt echt wel voor de motivatie.
Maar er zijn natuurlijk wel grenzen aan wat speelbaar is.
Ik ben ook begonnen met eerst de gewone akkoorden en daarna de barré's.
Ben sinds enkele weken ook begonnen met kleine licks na te spelen.
Wel leuk!
Heb zelf nog een leuk nummer gevonden : smells like teen spirit.
Goed te doen met barré akkoorden en scheurt lekker! Wel nogal moeilijk qua snelheid. Moet nog wat oefenen om echt volledig mee te kunnen op vol tempo.

Nog iemand suggesties?

cerpintaxt
11 maart 2010, 18:28
metallica seek'n destroy is wel goed te doen op de solo na zelfde geld voor one, master of puppets.

qeeuns of the stone age song for the deaf is echt vet. en for the dead ook alleen die is wel een stuk lastiger met riedeltjes tussen door en met timei
ng aan het begin.