PDA

View Full Version : Verschil USA 62 en Japan 62 Reissue body



Maarten16
26 februari 2010, 12:19
Ik heb op een internetveiling een 62 Reissue Stratocaster body gezien. De body is in Fiesta Red en volgens de verkoper komt hij uit de USA uit 1987. Ik heb op internet wat info afgezocht en volgens mij is dit een kleur die maar zelden voor komt op een USA 62 Reissue body?.

Nu heb ik gelezen dat deze kleur wel veel meer voorkomt op een Japanse 62 Reissue.

Zijn er merkbare verschillen tussen deze body's? of zijn er manieren dat ik er achter kan komen of het om een USA of Japanse body gaat?

hardus
26 februari 2010, 20:50
Ik denk dat er geen merkbaar verschil is in de body.

Het zou kunnen zijn dat de USA nitro en de Japan polyester gelakt is. Als dat zo is zou je dit kunnen merken, maar ik denk dat het verschil subtiel is.

Het verschil tussen de gitaren zit in de kwaliteit v.d. hardware en elektronica (en de prijs!).
Aan de body zelf kun je het alleen in de neckpocket zien denk ik.

Hendriks
26 februari 2010, 21:15
Japanse RI's hebben vaak( dus niet altijd) een bodie van Basswood ipv alder , verder staat in de neckpocket van een japanner het type , in geval van een 62 RI zal er staan "ST62" met daarachter nog US of bv TX dit slaat op de elementen , bij een TX zal het een Alder bodie zijn. Dus even een foto vragen van de neckpocket.

Maarten16
26 februari 2010, 23:11
Ok bedankt voor de reacties