PDA

View Full Version : Welke Modeling amp kies jij.....



JanPieter
18 april 2003, 16:46
Ik ben op zoek naar een modeling amp en denk zelf aan een Spider van line6, omdat die in mijn prijsklasse ligt. Hebben jullie nog alternatieven, die een goed geluid produceren? Of een ander advies wat qua prijs niet boven de €600 komt?

Phyrexian
18 april 2003, 16:55
Tech 21 NYC SansAmp PSA-1 (Preamp)
Amp-modelling only: geen effecten, enkel versterker simulaties (49 factory settings, 49 user settings). 10 settings Marshall, 10 settings Fender, 10 settings MesaBoogie, 10 bass-settings (!), 10 extra allerei settings... meer info op http://www.tech21nyc.com/

nieuwprijs: 1000 euro,
tweedehands moeilijk te vinden, maar als je er één vindt (zoals ik) is een prijsje rond de 500 euro héél degelijk.

MegaDrive
18 april 2003, 17:44
Op 2003-04-18 16:46, schreef JanPieter:
Ik ben op zoek naar een modeling amp en denk zelf aan een Spider van line6, omdat die in mijn prijsklasse ligt. Hebben jullie nog alternatieven, die een goed geluid produceren? Of een ander advies wat qua prijs niet boven de €600 komt?


Guus Arons te Heerlen: 045-5717155

Staat een Line6 Flextone II combo te koop voor 459 euro (nieuw). Is toch wel een stukkie uitgebreider dan de spider en heeft wat meer vermogen, hoewel die spider helemaal niet gek klinkt. Als je niet van plan bent veel op te treden of überbeukende shredmetal te maken is dat een heel goed ding. Die van mij ging de deur uit om beide redenen :grin:

MAY
18 april 2003, 17:47
Iets duurde, maar wel veeeeeel beter dan de Spider: De VOX valvetronix (het goedkopere model weet zo de typenaam niet).

Experience
18 april 2003, 17:57
Ik heb zelf de spider. Ik ben er wel tevreden over. Vind de geluiden wel lekker en bij optredens komt hij redelijk door. maar ik zou toch gaan voor de flextone. veel uitgebreider en volgens mij verschillen ze niet eens zo heel veel meer in prijs. Ook lijkt me de flextone III wel een aanrader van wat ik er zo van heb gehoord.

V!N
18 april 2003, 18:07
Op 2003-04-18 17:47, schreef MAY:
Iets duurde, maar wel veeeeeel beter dan de Spider: De VOX valvetronix (het goedkopere model weet zo de typenaam niet).


Alsof de duvel er mee speelt !Die heb ik gister nog uitgeprobeerd, de Vox Valvetronix 60 met een floorboard. Het zaakje hier heeft een speciale aanbieding voor maar 1095 inc. board, of is dit dan de dure ? Ach, het komt toch boven het budget van JP uit.

Ik ben niet weg van die dingen, de Line zessen en PODden die ik heb gehoord klinken echt lachwekkend.
De Vox wint het in dynamisch opzicht, maar ja, not a patch on the real thing ..

Als je dan toch perse zoiets wil hebben, kan je beter een tweedehands kopen. Ze zijn heel veel dingen niet, waaaronder waardevast.
Als je denkt dat je hem ooit in wilt ruilen voor een andere, dan ben verlies je er een stuk minder op.

MAY
18 april 2003, 18:28
Op 2003-04-18 18:07, schreef V!N:


Op 2003-04-18 17:47, schreef MAY:
Iets duurde, maar wel veeeeeel beter dan de Spider: De VOX valvetronix (het goedkopere model weet zo de typenaam niet).


Alsof de duvel er mee speelt !Die heb ik gister nog uitgeprobeerd, de Vox Valvetronix 60 met een floorboard. Het zaakje hier heeft een speciale aanbieding voor maar 1095 inc. board, of is dit dan de dure ? Ach, het komt toch boven het budget van JP uit.

Ik ben niet weg van die dingen, de Line zessen en PODden die ik heb gehoord klinken echt lachwekkend.
De Vox wint het in dynamisch opzicht, maar ja, not a patch on the real thing ..

Als je dan toch perse zoiets wil hebben, kan je beter een tweedehands kopen. Ze zijn heel veel dingen niet, waaaronder waardevast.
Als je denkt dat je hem ooit in wilt ruilen voor een andere, dan ben verlies je er een stuk minder op.


klopt, ik vind al die digitale versterkers ook maar niks. Daarom kan ik me er vaak zo over opwinden als mensen zeggen dat je nauwelijks verschil hoort tussen een bijv. Marshall simulatie van een Line6 of een echte marshall! Deze mensen weten blijkbaar niet hoe een echte marshall klinkt (of ENGL, KOCH of MESA)

Maar ik vind de Valvetronix toch nog de beste dan, ik elk geval eentje waar je jezelf niet voor hoeft te schamen.

Overigens zijn die line6 op zich voor een huisstudio of zoiets wel aardig.

Phyrexian
18 april 2003, 18:48
Laten we de beste topicstarter maar vooruit helpen met zijn vraag ipv weeral eens de eeuwige discutie over digitaal >< lampen verder te voeren... :wink:

V!N
18 april 2003, 18:48
"klopt, ik vind al die digitale versterkers ook maar niks. Daarom kan ik me er vaak zo over opwinden als mensen zeggen dat je nauwelijks verschil hoort tussen een bijv. Marshall simulatie van een Line6 of een echte marshall! Deze mensen weten blijkbaar niet hoe een echte marshall klinkt (of ENGL, KOCH of MESA)"

HA ! Zo kwam er eens een knulletje met zijn alle-versterkers-die-er-ooit-gemaakt-zijn-in-1-versterker. En hij maar raar opkijken dat geen van zijn digimarshalls leek op mijn Marshalls :razz:

"Maar ik vind de Valvetronix toch nog de beste dan, ik elk geval eentje waar je jezelf niet voor hoeft te schamen."

In het land der blinden is een oog koning. Ik zou er niet graag mee gesignaleerd willen worden.

JanPieter
18 april 2003, 19:07
Kijk hier wordt ik toch al wat wijzer van. ik ben niet van plan een miskoop te doen. Maar even voor de duidelijkheid, het wordt een thuisding. Om te oefenen en af en toe klein optreden. T'gaat mij er voornamelijk om of dit in prijs/kwaliteit verhouding de beste koop t.o.v. een losse amp met effecten bak van bijv. boss

MAY
18 april 2003, 19:34
Op 2003-04-18 18:48, schreef V!N:
"klopt, ik vind al die digitale versterkers ook maar niks. Daarom kan ik me er vaak zo over opwinden als mensen zeggen dat je nauwelijks verschil hoort tussen een bijv. Marshall simulatie van een Line6 of een echte marshall! Deze mensen weten blijkbaar niet hoe een echte marshall klinkt (of ENGL, KOCH of MESA)"

HA ! Zo kwam er eens een knulletje met zijn alle-versterkers-die-er-ooit-gemaakt-zijn-in-1-versterker. En hij maar raar opkijken dat geen van zijn digimarshalls leek op mijn Marshalls :razz:

"Maar ik vind de Valvetronix toch nog de beste dan, ik elk geval eentje waar je jezelf niet voor hoeft te schamen."

In het land der blinden is een oog koning. Ik zou er niet graag mee gesignaleerd willen worden.


De vox valvetronix is er idd eentje waar je jezlef niet voor hoeft te schamen, ik denk dat je me niet helemaal begrijpt.

Het is om te beginnen puur een kwestie van smaak wat je mooi en wat je niet mooi vindt. Ik geef de voorkeur aan een buizenamp, een ander aan een digitale amp.

Ik vind alleen dat de VOX verreweg de beste is op dit gebied, ben ervan overtuigt dat er een zeer behoorlijk geluid in zit (voor een digitale versterker), en ik vind dan ook dat het op dit gebied de beste is.

En dat je zegt dat je er niet graag gesignaleerd mee wilt worden, dat is jouw mening, ik heb niet gezegd dat ik het wel wil (ik ben immers al beter voorzien). Zo duidelijker?

V!N
19 april 2003, 12:58
"Ik vind alleen dat de VOX verreweg de beste is op dit gebied, ben ervan overtuigt dat er een zeer behoorlijk geluid in zit (voor een digitale versterker), en ik vind dan ook dat het op dit gebied de beste is.

En dat je zegt dat je er niet graag gesignaleerd mee wilt worden, dat is jouw mening, ik heb niet gezegd dat ik het wel wil (ik ben immers al beter voorzien). Zo duidelijker?"

Doe maar kalm knul, ik val je niet aan hoor. Volgens mij ben jij hier degene die iets niet helemaal vat.

"In het land der blinden is een oog koning": Niemand kan zien, en eentje kan maar een beetje zien. Dan is hij de beste, maar kan er in vergelijking met een land vol mensen zonder een mankement aan hun gezichtsvermogen nog weinig van.

Omzetten naar versterwereld: Alle digitale pogingen tot een versterker lijken nergens op, de Vox is iets dynamischer en is dus 'de beste' (hoewel minst slechte een betere omschrijving zou zijn)

V!N
19 april 2003, 13:11
Op 2003-04-18 19:07, schreef JanPieter:
Kijk hier wordt ik toch al wat wijzer van. ik ben niet van plan een miskoop te doen. Maar even voor de duidelijkheid, het wordt een thuisding. Om te oefenen en af en toe klein optreden. T'gaat mij er voornamelijk om of dit in prijs/kwaliteit verhouding de beste koop t.o.v. een losse amp met effecten bak van bijv. boss


OK JP, dan nog een paar vragen en dan kan je daarna een antwoord verwachten waarmee je kunt gaan shoppen.

Hoe lang speel je en hoe gedreven ben je in de muziek ? (slaapkamer, sessies, open podia, garage, vaste band, opnemen, boekingsbureau, zolder, etc.)

Wat voor versterker(s) en (multi)effecten heb je nu ? en ben je bereid dit in te ruilen / te houden / zelf proberen te verkopen ?

.. en zo kwamen wij er wel

JanPieter
20 april 2003, 17:36
Wel ik speel nu zo'n zes jaar. Heb een tijdje stil gestaan door omstandigeheden, maar zit er nu weer helemaal in. Heb nog niets op gebied van elektrisch, maa wil wel gelijk een beetje uit de voeten kunnen voor wat kleine optredens. Maar voorlopig is een kamer amp genoeg, als ik maar een beetje de sounds kan naspelen van verschillende bands. Dit gaat dan van Metal tot Jazz. Ik ben veelzijdig en speel iedere dag wel een uurtje of meer.....

alhambra
20 april 2003, 20:54
Jan Pieter een modeling amp is prima voor thuis laat al die puristen maar lullen.
Kijk trouwens ook is naar een roland die schijnen ook heel behoorlijk te zijn.
Ik heb zelf de line6 spider en de flextone geprobeert en de flextone is duidelijk beter nog beter vindt ik de AX212 (als ik het goed heb) verder eb ik ook nog een johnson geprobeert en deze vind ik eigenlijk de beste de vox heb ik nog niet geprobeert dus daar kan ik niks over zeggen.
Roland cube 30 heb ik ook nog geprobeert maar dat vind ik helemaal niks. Uiteraard is zijn veel buizenbakken veel dynamischer en hebben ze meer ballen maar deze kosten vaak een stuk meer, en zeker als je dus ook nog de effecten mee gaat tellen.

Dus idd een buizenbak is over het algemeen mooier (veel mooier) maar dat wil niet zeggen dat een modeling amp niks is ook al zijn er een aantal rukkers die zeggen van wel. Trouwens niet iedereen kan of wil heel veel geld uitgeven voor zijn spullen.

stringer
20 april 2003, 21:01
Al eens aan YAMAHA gedacht ?????

hoofd
20 april 2003, 21:46
Errrmm...wat heeft Yamaha dan aan modelling amps?

Ohzoso
20 april 2003, 23:21
of Hyundai. :wink:

Kitaarhiero
21 april 2003, 10:14
Op 2003-04-20 21:46, schreef mtlhead:
Errrmm...wat heeft Yamaha dan aan modelling amps?


een stuk of 5 modellen, gebaseerd op de DG-stomp (de range heet ook DG)

Josdevos
21 april 2003, 11:21
Een PODPRO, met een marshall of Mesa 20/20 en een Marshall kast met Vintage 30's. (Of Mesa natuurlijk...)


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-04-21 11:23 ]</font>

JanPieter
22 april 2003, 16:57
Ik ben eruit!!!!!!!!!!!!!! Geen Digitale versterker voor mij. Ik heb vandaag even de spider getest bij feedback. Het geluid is wel aardig, maar tja die effecten vallen zwaar tegen. Ik denk dat ik toch maar voor een Marshall Valvestate of Fender buizen amp ga met aparte een aparte Boss Me erbij of zoiets. Nu nog even sparen en nog meer testen.

V!N
22 april 2003, 17:47
"Ik denk dat ik toch maar voor een Marshall Valvestate of Fender buizen amp ga met aparte een aparte Boss Me erbij of zoiets."


'n Wijze keuze. Ben je van plan om een versterker te kopen die van zichzelf lekker scheurt ? Of ga je daarvoor geheel vertrouwen op een ME.

Nu is het alweer even geleden dat ik een ME heb gekocht (Digitech RP1, destijds erg vernieuwend en duur), maar niets daarin scheurt zo goed de buizenvoorversterker in wiens FX loop hij hangt.

Als je van plan bent om écht te gaan scheuren, test dit dan vooral goed. Misschien zijn de DSL's van Marshall wat voor je ?
Beetje gainmonsters die niet fijn willen bluesen, maar volgens mij zoek je zoiets toch niet.