PDA

View Full Version : Jazz beginnen



killerman36
25 februari 2010, 20:30
Hallo,

de laatste tijd ben ik enorm geinteresseerd in jazz gitaar.
Nu vroeg ik mij af of jullie geen goeie dvd, boek, cd,... weten om hiermee te beginnen. Dus gewoon in het algemeen jazz, ik ken er eigenlijk bijna niets van dus specifieker kan niet.
Ik speel wel al 2 jaar gitaar en heb al voldoende ervaring met improviseren in minor pentatonic en kan natuurlijk alle veelvoorkomende akkoorden spelen maar wil nu iets meer. Echt een starters pakket moet het dus niet zijn.

Alvast bedankt

terrasbeest
25 februari 2010, 20:53
Niet doen jongen, niet doen........lees er de jazz topics hier maar op na.
Wou je echt ook zo worden, hebben je ouders zich daar voor uitgesloofd om je een goeie opvoeding te geven?

gorgasm
25 februari 2010, 21:58
uit je toppicpost maak ik idd uit dat je er nix van kent.

Verder volg terrasbeest zn raad!

Je bent jong, heb plezier in je leven, sluit je niet op met paar boeken en je leven laten beheersen door oefenen.


Jimi hou die vent tegen!!

Jimi Hendrix
25 februari 2010, 22:23
laat ik 't zo zeggen: van de zeg 5 jaar dat ik jazzonderwijs heb gevolgd ben ik nu, acht jaar later, nog steeds niet bekomen!

zonder gekheid zou ik zeggen: zoek een goede leraar. Jazz is als een taal, je moet 'm af en toe met iemand anders spreken en je leert het spreken het best van een native speaker.

-=JEROEN=-
26 februari 2010, 00:19
Begin eens bij het begin en lees mijn lessen eens (aandachtig) door ;)

beruk
26 februari 2010, 00:45
Warm aanbevolen (http://www.sheetmusicplus.com/look_inside/19293009)

-=JEROEN=-
26 februari 2010, 00:57
En goedkoper dan dit kan je het bijna niet krijgen: :soinnocent: (http://thepiratebay.org/torrent/4819400/The_Complete_Jazz_Guitar_Method_by_Jody_Fisher_%28 4_pdf___4_cd%29)

Little Jay
26 februari 2010, 01:49
www.jazzguitar.be Het forum daar is erg leuk en leerzaam.

Jazz is te gek... en eigenlijk is alles jazz, ook Jimi Hendrix.