PDA

View Full Version : 30watt of 50watt buizen, genoeg headroom?



Ezyduck
25 februari 2010, 10:11
Er is heel veel moois te koop en ik heb hier me al behoorlijk ingelezen (zie zelfs door de bomen het bos niet meer).

Ik zoek voor ca. € 750 een combo die een mooi helder clean van zichzelf heeft en gedefinieerd blijft als ik mijn distortion (mxr) gebruik.Gebruik voor in kroegen en repetities. Ik zoek een chili peppers/foo fightersachtige sound

De hot rod heeft een heel mooi clean maar klinkt wat rommelig bij distortion. Beter een blues deville 2x12 nemen ? Deze amps kunnen clean hard zat.
Of een Epiphone blues custom, vind ik clean ook erg mooi, maar heeft die genoeg headroom ? Of de Bogner alchemist 1x12 ? Hebben 30 watt sowieso versterkers genoeg headroom ?

Mitch
25 februari 2010, 18:43
Tweedehands kun je ook (voor minder) een AC30CC1 of CC2 scoren. Meer helderheid, zeker de CC1 en plenty headroom. Stuk interessanter dan een budget Fender.

Ezyduck
27 februari 2010, 09:22
Dat klinkt ook interessant. En de AC30 C2 (dus niet de AC 30 CC2) ? Is die aan te raden ?

Mitch
27 februari 2010, 10:54
Da's die nieuwe? Geen idee, heb 'm nog niet geprobeerd. Zal ongetwijfeld iets anders aanvoelen door het gebrek aan buizen gelijkrichting en iets anders klinken door de andere speakers en we weten natuurlijk niet wat ze verder aan het circuit veranderd hebben. Maar laat ik 't zo zeggen: tot nu toe vind ik (smaakverschillen daargelaten) Vox de laatste jaren in de categorie betaalbaar een veel eter werkend en klinkend product neerzetten dan Fender/Marshall. Peaveys als de de Classic series zijn ook prima prijs/kwaliteit versterkers maar hebben wel iets minder een eigen sound naar mijn mening.

VanMeekeren
27 februari 2010, 12:24
Een AC30 lijkt me een hele goede keus. Zeker een amp met een heel fijn karakter.

Waarom geen CC2? .. Ik vond die namelijk wel lekker klinken. Had dan wel de speakers ge-upgrade naar Greenbacks.


Van Meekeren

Ezyduck
27 februari 2010, 14:30
@van Meekeren:
Voor zover ik het goed begrepen heb, heeft de cc2 standaard Greenbacks, de duurdere cc2x heeft blue alnico's. Met andere woorden, ik begrijp de upgrade naar Greenbacks niet helemaal.

Dan neem ik dus aan dat je het over de cc2 met Wharfedale speakers hebt ? Die zijn geloof ik korte tijd leverbaar geweest.

VanMeekeren
27 februari 2010, 14:43
@van Meekeren:
Voor zover ik het goed begrepen heb, heeft de cc2 standaard Greenbacks, de duurdere cc2x heeft blue alnico's. Met andere woorden, ik begrijp de upgrade naar Greenbacks niet helemaal.

Dan neem ik dus aan dat je het over de cc2 met Wharfedale speakers hebt ? Die zijn geloof ik korte tijd leverbaar geweest.

Huh? Ben ik nou gek?! .. Die CC2 (Custom Classic Series) kwam standaard met Wharfedales.

Die Korg TB dingen, die kwamen in de nineties wel met RI Greenbacks volgens mij. De nieuwe C2's komen ook met Greenbacks.

Ik had de Wharfedales ge-upgrade naar Greenback. Zo :)


Van Meekeren

Ezyduck
27 februari 2010, 17:13
Het is wat warrig, ze schijnen dus ook te komen met greenbacks, maar ook met de eigen GSH12-30 speakers. Hoe dan ook, ik zal ze moeten beluisteren, dan zal ik wel laten weten wat mijn bevindingen zijn. Alvast bedankt voor de input !

Mitch
27 februari 2010, 17:14
De CC2 heeft Wharfedales. De CC2x Bllue Alnico's. De nieuwe C2 krijgt M25 Greenbacks.

Ezyduck
2 maart 2010, 15:28
Een andere "Britse" 30W amp: de orange dual terrortop of thunder30 top. Is dat aan te raden voor clean op hoge volumes en een goede reactie op distortionpedalen ? Het heeft natuurlijk het voordeel dat ik zelf op zoek kan naar prettig klinkende cabs bij de amp..