PDA

View Full Version : Ruis probleem Pedalboard



Samder
24 februari 2010, 19:07
Hallo allemaal,

Vandaag speelde ik op Radio Rijnmond met een bandje. Ik had last van ruis/ noise door m'n amp. Het was niet echt een brom, meer een kruising tussen ruis en digital noise.

M'n pedalboard telt veel pedalen, een stuk of 17. Ik voed de pedalen nu nog met daisy chains, max 5 pedalen per adapter, deze 4 adapters zitten in hetzelfde stekkenblok.

Het rare is:

Als ik mijn gitaar in die ruimte direct in m'n versterker prikte, had ik nergens last van. Maar! wanneer ik mijn pedalboardstroomkabel in een willekeurig stopcontact stak begon het te ruizen. Dit ZONDER dat het board tussen m'n gitaar en versterker zat, de gitaar was gewoon nog direct verbonden met de versterker met 1 jack jack kabel. Ik heb verschillende stopcontacten geprobeerd, stekker omgedraaid, alles, maar ik bleef de ruis houden. Thuis heb ik dit probleem totaal niet.

2 vragen:

1)Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
2) Zou dit verholpen kunnen worden door een voeding te nemen met ISOLATED outputs? Ik weet dat daisychains met onespot adapters niet bepaald Noise-proof zijn, maar zal dit echt schelen???

Ik hoor het wel!!

Groeten Sander

Plant
24 februari 2010, 21:06
Als het al stoort zonder dat het in de signaalweg zit, stoort het

a) over het lichtnet
b) door de lucht (gitaarelementen pikken 'iets' op)

Aan de uitgang van de voeding moet je het niet zoeken als de pedalen niet eens in de signaalweg zitten.

Misschien een ontstoorfilter tussen wandcontactdoos en stekkerblok plaatsen. Of anders uitzoeken wat er door de lucht stoort en afschermen.