PDA

View Full Version : gezocht; opleiding tot gitaarleraar



iris
18 april 2003, 12:28
Hoi lezers,
Voor mijn broer ben ik op zoek naar tips, links en adviezen die hem kunnen helpen zijn droom waar te maken. Hij wil gitaarleraar worden maar wil en kan dat niet via het conservatorium. Weet iemand andere opleiding die hem de kneepjes van het vak kunnen bijbrengen (bijv. opbouw v/d lessen).
De wens is les te geven aan vooral kinderen...
Hij is nu klassiek geschoold maar heeft een bredere basis, componeerd zelf en is ook goed in rock/punk e.d.
Als deze oproep proffessorisch over komt komt dat omdaat z'n zussie er weer niet zo veel verstand van heeft.
Oh, ja, bij voorkeur ook nog eens een deeltijd opleiding, hij gaat speciaal hiervoor part-time werken. (hij is 25 en dus ook geen leerplichtig broekie meer..)
Maar goed, werkelijk alle info is welkom!
Thanks,
Iris

paulisgek
18 september 2003, 12:01
De officiele opleiding tot gitaarleraar loopt nou eenmaal via het conservatorium. Dit is de enige manier om lesbevoegdheid te krijgen. Wat niet wil zeggen dat je niet een bloeiende gitaarlespraktijk kunt opbouwen zonder conservatorium natuurlijk. Ik weet niet waarom het conservatorium als opleiding is uitgesloten, dus kan daar niet echt op ingaan, maarre ... heeft je broertje al eens gedacht aan de opleiding conservatorium 'schoolmuziek'? Leidt op tot muziekleraar voor de klas. Eisen: een akkoordinstrument (meestal piano, soms ook gitaar), en veel nadruk op de didactische aspecten van het lesgeven. Misschien ook wel te doen in deeltijd?

dvmutzy
19 september 2003, 20:17
de rockacedemie leidt ook op tot gitaarleraar, maar tis wel (nu iig nog) fulltime

Philippe
16 oktober 2003, 21:04
Ron van Beynen in Waalwijk kan je opleiden tot gitaarleraar. Moet je maar ff langskomen in waalwijk en dan naar īde madsī in de grotestraat komen. Of nummer in het telefoonboek opzoeken