PDA

View Full Version : perfect circle of sound



Fenderfan
24 februari 2010, 13:04
Een maat van mij - onderzoeker op het gebied van religie en occulitivisme - wees mij op het bestaan van een perfect circle of sound. Een theorie die ervan uitgaat dat de huidige stemming afwijkt van dat wat eigenlijk perfect kan zijn. Een beetje wazig is het wel allemaal. Wat ze http://www.rangeguide.net/freewaves.htm hier stellen is dat de frequenties -hrz - van de tonen een beetje aanpast moet worden en dat dan hemelse klanken onstaan. Voor een A gaan ze b.v. uit van 419 hrz i.p.v. 440.


Mijn stemmer geeft geen Herzen aan. Heeft iemand hiermee al eens geexperimenteerd ? Laat eens weten hoe dit klinkt...

Hiro
24 februari 2010, 13:16
Als je de site bekijkt heeft t meer te maken met occultisme dan met geluid :P
En dan helemaal die tekeningen van diagrammen en dat er een heidenster in past en dan is t een heilig teken, vind ik allemaal zon bullshit, ik kan er ook een hondenkop uit halen is die dan ook heilig, en een W is de wutang clan dan ook heilig?

Alle gekheid op een stokkie ernaast gezet, heb ik t nog neit uitgeprobeerd, maar er zijn stemapperaten die hrz aangeven, mijn iphone doet dat ook.
Ik weet niet of je zelf een iphone hebt?

Fenderfan
24 februari 2010, 13:53
Ja ...dat het wazig is dat zei ik al.
maar ze geven voor de tonen concrete andere frequenties. Misschien kun je eens kijken wat er uit komt rollen. kost niets....toch ?
Iphone heb ik niet. Ook mijn stemkast kan dat niet. Anders had ik het wel geprobeerd.

Het is trouwens wel algemeen bekend dat de stemming - heel vroeger- wel anders was dan nu. De Kerk had daar iets mee te maken.
ook heeft de kerk heel lang het gebuik van bepaalde tonen verboden . Maar dat terzijde.

Di Stefano
24 februari 2010, 14:03
Wat een zever allemaal.

snaarplukker
24 februari 2010, 15:31
Dat doe ik dagelijks voor ik mijn gitaar ga stemmen.;)

Vadim
24 februari 2010, 16:28
Je hebt wel een gelijkzwevende en een reine stemmen. De reine stemming is zeg maar de goede stemming, maar wat je dan hebt is dat je alleen de toonladder van C kan spelen, omdat de afstanden in Cent (maatstaaf voor dat soort gedoe) niet gelijk zijn als je een andere toonladder speelt. In C klopt het dan, maar als je boven de 3 kruizen of mollen komt, is het niet meer om aan te horen. Ik heb het zelf wel is geprobeerd door m'n gitaar gewoon een beetje vals te stemmen, maar toen klonk het voor mij gewoon vals. De preciese verhoudingen staan hier wel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Reine_stemming

Oceanborn
24 februari 2010, 19:30
Waar je op doelt m.b.t. de kerk heeft niets met bepaalde specifieke stemming te maken, maar met een zgn. tritone die met kwade machten geassocieerd werd.

zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Tritone

Midwolda
24 februari 2010, 20:16
Wauw, wat een vage shit.
Nog vager dan dat 432Hz gedoe waar ik wel eens mee bezig ben geweest.
Wat overigens ook geen indruk op me maakte... te nuchter denk ik. :makeup:

Fenderfan
25 februari 2010, 18:42
[QUOTE=Vadim;2299494]Je hebt wel een gelijkzwevende en een reine stemmen. De reine stemming is zeg maar de goede stemming, maar wat je dan hebt is dat je alleen de toonladder van C kan spelen, omdat de afstanden in Cent (maatstaaf voor dat soort gedoe) niet gelijk zijn als je een andere toonladder speelt.

Ja...maar die reine stemming is toch weer een beetje anders zo te zien. maar goed. Kun jij je gitaar stemmen zoals die Perfect circle of sound aangeeft dan? Geen zin om het te proberen?
Er is ook de supergroup the perfect circle. Naam zal daar wel van afkomen. En Maynard schat ik over het algemeen toch als intelligent in.

Terminus
25 februari 2010, 22:02
[QUOTE=Vadim;2299494]Je hebt wel een gelijkzwevende en een reine stemmen. De reine stemming is zeg maar de goede stemming, maar wat je dan hebt is dat je alleen de toonladder van C kan spelen, omdat de afstanden in Cent (maatstaaf voor dat soort gedoe) niet gelijk zijn als je een andere toonladder speelt.

Ja...maar die reine stemming is toch weer een beetje anders zo te zien. maar goed. Kun jij je gitaar stemmen zoals die Perfect circle of sound aangeeft dan? Geen zin om het te proberen?
Er is ook de supergroup the perfect circle. Naam zal daar wel van afkomen. En Maynard schat ik over het algemeen toch als intelligent in.

Band heet trouwens 'A Perfect Circle' en ik kon zo snel niet vinden of die naam daar vandaan komt, ik denk het zelf niet.


Hoe je het dat de gelijkzwevende stemming niet perfect is kan relateren aan graancirkels is mij onduidelijk.

Vadim
25 februari 2010, 22:36
Nee, daar ben ik zelf ook nog niet helemaal over uit. rein, rijn, water, molen, landbouw, graan, graancirkel? Ik zou het geloven. Maar ik bedoel meer te zeggen dat er al heel veel is geëxpirimenteerd met stemmingen enzo en dat het niks bijzonders hoeft te zijn en dat het meer een soort nieuwe benadering van die toonverdeling kan zijn. En het verhaaltje deed me er direct aan denken, dus ik dacht: ik zet het erbij.

mesaman
26 februari 2010, 18:31
ik ben hier niet voor in de stemming!

cerpintaxt
3 maart 2010, 19:20
[QUOTE=Fenderfan;2300456]

Band heet trouwens 'A Perfect Circle' en ik kon zo snel niet vinden of die naam daar vandaan komt, ik denk het zelf niet.


Hoe je het dat de gelijkzwevende stemming niet perfect is kan relateren aan graancirkels is mij onduidelijk.

@ A perfect circle, volgens mij is dat zo'n benaming voor god of je zus, zoiets als the alpha and the omega(de eerste en de laatste)

@Hoe je het dat de gelijkzwevende stemming niet perfect is kan relateren aan graancirkels is mij onduidelijk.
Mee eens

En wat een klote saait zeg ik zie nu nog sterren

Fenderfan
5 maart 2010, 18:50
Ik ben ook bang dat de site niet echt representatief is. Het onderzoek dat er achter steekt is van ene Dr. Horowitz. Een zeer bekend en gerespecteerd onderzoeker/schrijver.