PDA

View Full Version : opleiding tot gitaarleraar



iris
18 april 2003, 12:24
Hoi lezers,
Voor mijn broer ben ik op zoek naar tips, links en adviezen die hem kunnen helpen zijn droom waar te maken. Hij wil gitaarleraar worden maar wil en kan dat niet via het conservatorium. Weet iemand andere opleiding die hem de kneepjes van het vak kunnen bijbrengen (bijv. opbouw v/d lessen).
De wens is les te geven aan vooral kinderen...
Hij is nu klassiek geschoold maar heeft een bredere basis, componeerd zelf en is ook goed in rock/punk e.d.
Als deze oproep proffessorisch over komt komt dat omdaat z'n zussie er weer niet zo veel verstand van heeft.
Oh, ja, bij voorkeur ook nog eens een deeltijd opleiding, hij gaat speciaal hiervoor part-time werken. (hij is 25 en dus ook geen leerplichtig broekie meer..)
Maar goed, werkelijk alle info is welkom!
Thanks,
Iris

Neals
18 april 2003, 12:28
Hij kan beter briefjes bij de supermarkt hangen met gitaarleraar aangeboden.

andy
18 april 2003, 12:32
Ik ken wel mensen die zonder conservatorium bv gitaarles geven op een muziekschool.
Gewoon solliciteren en een beetje rond slijmen in die wereld. En volgens mij zijn er idd genoeg mensen die op een briefje in de supermarkt reageren. En dan wordt het mond op mond reclame.

iris
18 april 2003, 12:36
Kan, maar hij wil eerst leren hoe je zo'n les in elkaar zet, een leraar nederlands komt er ook niet door zelf goed te kunnen lezen en schrijven, het gaat er vooral om dat je het goed moet kunnen overbrengen en daar een plan voor maakt.
Een moeilijke aanpak, I know...
Maar we kijken gewoon wat er uit komt, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Op het moment zit hij thuis met een burn-out en hij wil graag iets constructiefs met zijn tijd doen en zichzelf verder scholen..
We zien wel.. Iemand nog andere tips?
Iris

JV
18 april 2003, 13:53
misschien rockacademie

Toaster
18 april 2003, 15:01
Als je op een muziekschool les wil gaan geven moet je toch echt wel een diploma hebben volgens mij....

Anders moet je er eentje opbellen die weten dat het beste.

Maar als de nood hoog is zullen ze vast wel minder kieskeurig zijn.

En met advertenties zetten kom je volgens mij ook een heel eind. Tenminste als je goed les geeft.
En zo kom je nog eens bij de mensen thuis :grin:

En hoe je les moet geven???? Heeftie zelf nooit les gehad? Ik zou al les kunnen geven als ik mijn gitaarlereaar kopieer, zeg maar.

Negative K3 fan
18 april 2003, 15:28
Zet een groot bord in je tuin met "GITAARLERAAR" en tadaa.

gitaarleraar is geen beschermt iets, iedereen mag zich gitaarleraar noemen of je conservatorium hebt gedaan of alleen IVBO.

Neals
18 april 2003, 16:14
Ik geef zelf ook lessen:
En als je je hele leerweg wat klaar hebt dan lopen de leerlingen leukspelend weg.

qsar
18 april 2003, 16:43
Misschien is een gitaarleraar (op een muziekschool of niet) wel bereid hem tips/aanwijzingen te geven of kan die hem misschien wijzen naar boeken die hij tijdens zijn opleiding gebruikt heeft.

Funkandrocknroll
20 april 2003, 18:11
Als je een leuke babbel hebt dan kom je al een eind. het is dus belangrijk dat je les geven in je moet hebben.

moretel
22 april 2003, 09:57
Op http://www.guitarprinciples.com staat hier veel informatie over. Ik heb het boek aangeschaft en daarin is ook speciale aandacht voor de gitaardocent.