PDA

View Full Version : Nieuwere Engl's onbetrouwbaar?



espex87
24 februari 2010, 09:57
Hey ik deed een mailtje naar een shop en kreeg dit terug. Nu vraag ik me af wat hier van waar is? Het is voor mij een zeer verontrustend stukje informatie met het idee een 2ehands ENGL te kopen...

"No, thanks for your mail, byut due to the high failure rate of Engl we do not deal with new engl amps....Please take a look at our Rivera or the Valve stock"

Marc Oblivian
24 februari 2010, 10:07
Ik heb er nog niets van gehoord dat de nieuwe Engls slecht zouden zijn.
Ik vind het sowieso niet zo objectief overkomen van een winkel die kennelijk geen dealer is van Engl (en daarbij zelfs gelijk de dingen aanprijst die hij dan blijkbaar wel verkoopt).
Net als de Batavus dealer als die zegt dat Gazelle maar crap is en andersom:-)

marc_o
24 februari 2010, 10:09
Ik vind het sowieso lovenswaardig dat ze dan Rivera aanprijzen. ben na 10 jaar Engl ook naar rivera gegaan en nooit een dag spijt gehad.

Neemt overigens niet weg dat ik bijzonder tevreden was over de kwaliteit van ENGL.....ik denk dat het meer een geval is van minder gelukkige inkoop en een overschot aan moeilijker verkoopbare Rivera's...

Welke winkel is het?

AART
24 februari 2010, 10:11
Net als de Batavus dealer als die zegt dat Gazelle maar crap is en andersom:-)

Maar dat is allebei ook crap:stop:

En over ENGL: ik zie eigenlijk weinig problemen met ENGL, terwijl je ze relatief veel ziet. Ik denk niet dat ze onbetrouwbaarder zijn dan een gemiddelde Marshall oid.

Marc Oblivian
24 februari 2010, 10:14
Nu ik er zo over nadenk: ik heb naast een duitse versterker ook een duitse fiets (Focus).
Hmmmmm....tock mijn stamboom maar eens checken naar duitse roots:-)

caliban
24 februari 2010, 11:06
We hebben een pruis is ons midden :D

macwilliams
24 februari 2010, 11:16
De enige fout aan ENGL is het land van herkomst. Maar die generatie is toch zo langzamerhand uitgestorven?

Ik ben benieuwd wat er verder kapot aan gaat.

Thiez
24 februari 2010, 11:31
Ik hoor niet anders dan dat engl's gebouwd zijn als een duitse tank. En duitsers weten wat degelijk is :P

Zelfs heb ik mijn versterker nu pas een jaartje en daarvor heb ik half jaartje een fireball gehad dus dat is niet echt lang om te kunnen oordelen maar nooit problemen mee gehad verder.

Baker
24 februari 2010, 11:34
Het lijkt mij een typisch gevalletje van "wij verkopen geen ENGL's (meer) en nu gaan die lekker afkraken". Niet erg professioneel.

macwilliams
24 februari 2010, 12:49
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2f/Tigertank.jpg
het kan niet altijd goed gaan.

Rick trodat
24 februari 2010, 13:23
Ik hoor niet anders dan dat engl's gebouwd zijn als een duitse tank. En duitsers weten wat degelijk is :P

Zelfs heb ik mijn versterker nu pas een jaartje en daarvor heb ik half jaartje een fireball gehad dus dat is niet echt lang om te kunnen oordelen maar nooit problemen mee gehad verder.

Hoe vaak je dat wel niet leest, build like a tank..

Buizenversterkers zijn gewoon kwetsbaar. Waar het meer om gaat zijn de gebruikte materialen en of je dat makkelijk kan herstellen. Ik heb weleens gelezen dat de reissue fenders, goedkoop in elkaar zijn gezet. Feit blijft wel dat het wel gewoon werkt. Als het kapot gaat is het gewoon tijdrovend.

Marc Oblivian
24 februari 2010, 13:57
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2f/Tigertank.jpg
het kan niet altijd goed gaan.

Tjee...hoe krijgt 'ie het voor elkaar?
Ik denk dat deze aan de kant is geschoven: door zo'n greppeltje gaat hij niet op zijn kant.....

Ontopic: heb mijn Powerball nu een jaar of 5 a 6. Alleen buisjes laten vernieuwen en de soldering van de ingang van de footswitch'kabel laten herstellen. Verder zonder bevelen te negeren ingezet op meerdere fronten:-)

Bl44t44p
24 februari 2010, 20:42
Als ik het me goed herinner zijn de voorversterkerbuizen van mijn Invader 100 'uit voorzorg' vervangen bij aankoop (Guitar King/voormalig Jukebox in Boekel). Ik geloof dat ze daar wel wat ervaring hadden met probleem-ENGL's, inderdaad de nieuwere.

Zelf heb ik nog nooit ergens last van gehad.

Orbis
24 februari 2010, 20:54
Ik hoor niet anders dan dat engl's gebouwd zijn als een duitse tank. En duitsers weten wat degelijk is :P

Zelfs heb ik mijn versterker nu pas een jaartje en daarvor heb ik half jaartje een fireball gehad dus dat is niet echt lang om te kunnen oordelen maar nooit problemen mee gehad verder.

Laat het nu zo zijn dat de Duitse tanks in ieder geval aan het einde van de Tweede Wereldoorlog steeds meer gebreken begonnen te vertonen en aanmerkelijk minder degelijk waren dan hun oudere tegenhangers ;) .