PDA

View Full Version : Twin maar dan kleiner ??



fs1980
23 februari 2010, 22:46
Ik heb een twin, maar die gaat weg want hij is te zwaar en gaat veel te hard!
Ik zoek dus een amp ongeveer 35-60 watt 1 of 2 x12 speaker en lichter dan een twin! Ook moet die mijn pedalen goed aankunnen (MI Audio). Is de Fender Blues Deluxe dan wat????

caliban
23 februari 2010, 22:56
Deluxe reverb?

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0217400000

Eko
23 februari 2010, 22:56
Ik neem aan dat je een twinreverb bedoelt i.p.v. een tweed twin. Dat is een lage wattage amp met 2 speakers.
Een Blues Deluxe is een heel andere amp. Het is een enkelkanaals met 40 watt. Om hem clean te houden tijdens een gig is een hele toer. Hij gaat n.l. al oversturen op een derde van het volume ( in ieder geval op de instelling).
Een twinreverb is DE amp als je clean wilt blijven , hoe hard je ook speelt. Dat is echt heel anders. Ook is een amp met 2 speakers met tremelo en een hele diepe reverb.
Voor slaapkamers is het wel te doen ( te hard eerder).

matto
23 februari 2010, 23:02
Weliswaar met 10 inch speakers maar een vibrolux reverb is licht en krachtig.

caliban
23 februari 2010, 23:04
Weliswaar met 10 inch speakers maar een vibrolux reverb is licht en krachtig.

Wat moet je jezelf juist voorstellen in het verschil tussen 2*12 en 2*12 bij die fenderamps?

fs1980
23 februari 2010, 23:11
twinreverb bedoel ik ja, ik zoek wel een amp die clean blijf en 1 clean kanaal is voldoende als mijn MI Audio maar slikt of mss een ander dis-pedaal

matto
24 februari 2010, 07:38
Met 2x 10" en 35 Watt lever je t.o.v. een Twin reverb natuurlijk power en druk in maar daarvoor komt draagbaarheid en toch de lekkere cleane Fender sound in de plaats.
Een Pro reverb is ook nog een optie maar die is vrijwel net zo zwaar als een Twin.

Johnnyverbruggen
24 februari 2010, 11:12
heb het zelfde probleem zoek alleen fender die clean blijft op hoog volume,maar geen twin

fs1980
24 februari 2010, 13:58
Gaat de Fender Blues Deluxe echt snel oversturen op 'hoger' volume.... Vond het een mooie amp

Eko
24 februari 2010, 17:18
Kijk voor de lol eens naar een ultimate Chorus van Fender. Ze zijn regelmatig gebruikt te vinden. Transistor wel , maar clean als de nete en uiterst draagbaar. Stereo en een spreiding waar dames op de wallen een minderwaardigheidscomplex van krijgen.

caliban
24 februari 2010, 17:33
Een van de eisen van de topicstarter is licht, dus lijkt solidstate met zo slecht niet..

fs1980
24 februari 2010, 17:44
Gaat de Fender Blues Deluxe echt snel oversturen op 'hoger' volume????.... Vond het een mooie amp

Midwolda
24 februari 2010, 17:53
Kijk voor de lol eens naar een ultimate Chorus van Fender. Ze zijn regelmatig gebruikt te vinden. Transistor wel , maar clean als de nete en uiterst draagbaar. Stereo en een spreiding waar dames op de wallen een minderwaardigheidscomplex van krijgen.
De grote broer van mijn Princeton Chorus (2x25W en 2x10").
Clean, draagbaar, prima geluid, en errug betaalbaar. Geweldige chorus ingebouwd.
Met een drive ervoor krijg je ook nog een zeer acceptabel geluid uit het overdrivekanaal.
Klopt dus allemaal wat je zegt, alleen dat van die dames weet ik dan weer niet. :chicken:

fs1980
24 februari 2010, 20:23
ik zoek wel een tube amp... daarom dacht ik aan de Fender blues deluxe, heb ook de hotrod getest maar die vond ik iets killer klinken en minder warm

Kim Wilson
24 februari 2010, 22:26
Fender Vibrolux Reverb. Klein (2x10), licht (iets meer dan 20 kg) en afschuwelijk veel clean headroom met z'n 40 watt buizen.

Dweezman
24 februari 2010, 22:44
music man hd210

http://www.ricsvintageguitars.com/br379bfront.jpg

Johnnyverbruggen
24 februari 2010, 22:53
Fender Vibrolux Reverb. Klein (2x10), licht (iets meer dan 20 kg) en afschuwelijk veel clean headroom met z'n 40 watt buizen.

daar heb ik een tijd geleden ook naar gekeken, zijn die trouwens ook in Ned te vinden?

ellisvertellis
25 februari 2010, 00:09
Bedoel je dan de reissue nieuw in de winkel?

Jay75
25 februari 2010, 00:27
65 Deluxe reverb zou ik ook denken, klinkt perfect!

Kim Wilson
25 februari 2010, 08:08
daar heb ik een tijd geleden ook naar gekeken, zijn die trouwens ook in Ned te vinden?
Nieuw heb ik niet naar gekeken, die van mij komt uit 1977. En die zijn nog steeds in NL te vinden.

fs1980
25 februari 2010, 12:25
65 Deluxe reverb zou ik ook denken, klinkt perfect!

dat is toch een 22watt amp? Of heb ik de verkeerde in mijn hoofd??

ellisvertellis
25 februari 2010, 12:47
Nieuw heb ik niet naar gekeken, die van mij komt uit 1977. En die zijn nog steeds in NL te vinden.

Ben ik al een tijd naar op zoek. Mag ik vragen wat jij de jouwe hebt betaald?

Kim Wilson
25 februari 2010, 13:24
Die van mij kostte €1200. Vijf jaar geleden heeft ie een volledige servicebeurt gehad bij Van Weelden, met nieuwe buizen en elko's e.d., en is er het e.e.a. in gemodificeerd onder de noemer "blackface mod". Verder ziet hij er nog haast als nieuw uit. Al met al een redelijk leuke deal dus.

caliban
25 februari 2010, 14:10
dat is toch een 22watt amp? Of heb ik de verkeerde in mijn hoofd??

Ja denk ik ook, maar 22 watt is toch nog redelijk wat headroom, niet?

ellisvertellis
25 februari 2010, 14:43
Die van mij kostte €1200. Vijf jaar geleden heeft ie een volledige servicebeurt gehad bij Van Weelden, met nieuwe buizen en elko's e.d., en is er het e.e.a. in gemodificeerd onder de noemer "blackface mod". Verder ziet hij er nog haast als nieuw uit. Al met al een redelijk leuke deal dus.

Da's idd een schappelijke prijs. Mocht je'm beu worden... ;)

Niet gemakkelijk om ze voor minder te pakken te krijgen. Kan je er dan ook clean mee op stevig bandvolume spelen, of haalt hij dat net niet met die 20 watt? kVind de oversturing van zo'n amp heerlijk hoor, maar stel...

fs1980
25 februari 2010, 15:18
Ja denk ik ook, maar 22 watt is toch nog redelijk wat headroom, niet?

maar 22watt op bandvolume lijkt me moeilijk clean te houden zonder dat die gaat vervormen

Negative K3 fan
25 februari 2010, 16:59
wat voor drummer heb jij dan in godsnaam? en wat noem je clean?

Ash ketchum
25 februari 2010, 17:47
Waarschijnlijk een houthakker ofzo. 22 watt lijkt me voldoende in een bandsituatie.

fs1980
25 februari 2010, 17:53
wat voor drummer heb jij dan in godsnaam? en wat noem je clean?

Oefenen in een loods dus alles galmt als een malle
clean gewoon dat hij clean blijft en niet gaat vervormen!

caliban
25 februari 2010, 18:44
Overschot gaat er niet op zitten, maar moet doenbaar zijn.

E-J
25 februari 2010, 19:34
Wat jij zoekt is een Fender Vibrolux Reverb, niet een Deluxe Reverb. Die Kim Wilson heeft is een Vibrolux Reverb, en die heeft 40 watt, geen 20. Een Deluxe Reverb is een mooie versterker maar ik vind hem wat dunnetjes klinken. Een Twin Reverb klinkt door zijn extra speaker heel wat breder. Een Vibrolux Reverb heeft precies het goede gewicht, grootte en wattage voor je. Een Deluxe Reverb zal al vrij snel met humbuckers gaan oversturen. Een Vibrolux zal een stuk langer clean blijven doordat ie 2 keer zoveel vermogen heeft.

En ligt het aan mij of zijn de prijzen van die Silverface Fenders echt enorm gestegen de afgelopen jaren? Laatst ging er op de Duitse Ebay een 1977 Vibrolux Reverb weg voor zo'n 1700 euro!! En daar stonden maar twee onduidelijke foto's bij en een klein beetje informatie waaruit je niet veel kon halen.

Kim Wilson
25 februari 2010, 21:03
Inderdaad, die van mij heeft "gewoon" 40 watt uit twee 6L6 buizen. Klinkt allerminst dun en heeft genoeg headroom om zelfs naast de grootste houthakker clean te blijven. Ik heb er een paar drivepedalen voor (OCD, Tubescreamer en Bluesdriver), en dat werkt echt goed. Vooral de OCD is echt super op dat ding. Ik heb laatst voor het eerst weer eens geoefend met de band, waarbij het de vuurdoop was voor deze amp in bandopstelling, en ik ben er echt nog blijer mee dan toen ik hem net kocht. Wat een super-amp!

Dus helaas Ellis, deze gaat voorlopig nog niet de deur uit. :D

Eko
25 februari 2010, 21:07
Het probleem blijft dat er voor een twin geen alternatief is. Alle die Fender 40 watt versies gaan bij stand 3-5 al opbreken. Ook de Vibrolux reverb. Die heeft trouwens 2 x 10 inch en dat klinkt wezenlijk anders, zeker met een strat. M`n maatje uit de band heeft er een gehad en die had het bekende hissing als defect. Ook na service bleef hij niet stil. Met een telecaster is het wel een mooie amp.

Kim Wilson
25 februari 2010, 21:26
Die van mij moet ik toch echt richting de 8 draaien voordat ie echt over de zeik gaat. Wellicht was dat één van de mods die uitgevoerd zijn. Ook hissing heb ik geen (of iig niet veel) last van.

Het is een mooie amp als je een kleinere Fender zoekt, maar idd geen echt alternatief voor een Twin, omdat de 100 watt i.c.m. 2x12" speakers mede het typische geluid bepaalt van de Twin Reverb. Zo'n Twin blijft een uniek ding, maar daardoor ook niet echt een allemansvriend. Hij is zó dynamisch, tot op extreme volumes, daar moet je wel mee om kunnen gaan.

ellisvertellis
26 februari 2010, 03:28
Dus helaas Ellis, deze gaat voorlopig nog niet de deur uit. :D

Potdekke, dacht ik daar effe te scoren! :seriousf:

Zowel de Deluxe reverb als de Vibrolux vind ik echt magisch. Ik blijf zoeken!

Grappig trouwens Kim, dat ik dezelfde setup gebruik wat oversturing betreft, op de versteker na dan... :(

Rutger
26 februari 2010, 09:19
Oefenen in een loods dus alles galmt als een malle
clean gewoon dat hij clean blijft en niet gaat vervormen!

Met veel galm in de akoestiek is het juist prettig de volumeknoppen terug te draaien en de drummer wat rustiger te laten spelen. Dat maakt alles een stuk aangenamer en hoorbaarder

up-guitarman
26 februari 2010, 16:47
Zowel de Deluxe reverb als de Vibrolux vind ik echt magisch. Ik blijf zoeken!


Ik laat het je weten als ik mijn DR weg doe ;)

ellisvertellis
26 februari 2010, 16:50
Ik laat het je weten als ik mijn DR weg doe ;)

Super! Thnx!

fs1980
27 februari 2010, 16:55
Is het trouwens mogenlijk om 2 Fender Blues Junior amps aan elkaar te lussen zodat je een 30watt hebt? of zeg ik nu iets heel stoms? (ik ben meer van de akoestische gitaren en heb niet zoveel verstand van amps)

Johnnyverbruggen
28 februari 2010, 00:53
Is het trouwens mogenlijk om 2 Fender Blues Junior amps aan elkaar te lussen zodat je een 30watt hebt? of zeg ik nu iets heel stoms? (ik ben meer van de akoestische gitaren en heb niet zoveel verstand van amps)

weet ik niet, zou moeten lukken toch?

matto
28 februari 2010, 09:54
Een blues junior heeft maar 1 input dus doorlussen lukt niet.
Als je een stereo pedaaltje hebt b.v. een chorus of een delay dan gaat dat heel makkelijk.
Anders werkt een goedkoop mixertje ook wel.
Gitaar in het pedaaltje en dan de beide uitgangen van het pedaaltje in de amps.
Werkt ook als het effect uitstaat.

Mr.Bluesbreaker
28 februari 2010, 12:49
Kijk ook even in dit topic, http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=133029
Staat exact dezelfde openingsvraag.