PDA

View Full Version : Fender Hot Rod Deluxe - 40 watt FULL TUBE AMP



Fundeks
23 februari 2010, 19:51
Beste leden,
IK kan voor een redelijke prijs ( € 400,- ) bovengenoemde verterker kopen....alleen is deze gefabriceerd in Mexico. Nu wil ik graag weten of tegenwoordig al deze versterkers daar gemaakt worden? Mochten deze versterkers ook in Amerika worden gemaakt zite er dan een wezenlijk verschil in kwa kwaliteit. Er zal ongetwijffeld een prijs verschil in zitten, maar ben ik op het gebied van geluid etc slechter af met een in Mexico gemaakte fender hot rod.
Alvast bedankt voor jullie reacties !

caliban
23 februari 2010, 19:55
Beste leden,
IK kan voor een redelijke prijs ( € 400,- ) bovengenoemde verterker kopen....alleen is deze gefabriceerd in Mexico. Nu wil ik graag weten of tegenwoordig al deze versterkers daar gemaakt worden? Mochten deze versterkers ook in Amerika worden gemaakt zite er dan een wezenlijk verschil in kwa kwaliteit. Er zal ongetwijffeld een prijs verschil in zitten, maar ben ik op het gebied van geluid etc slechter af met een in Mexico gemaakte fender hot rod.
Alvast bedankt voor jullie reacties !

Ik denk niet dat stel ze ook in de VS gemaakt worden, er veel kwaliteitsverschil op gaat zitten, en daarom zou ik ook zeggen dat ze allemaal in Mexico zullen gemaakt worden.

Ik heb geen idee wat een goeie prijs is bij zo een amp, dus daar over geen comment.

Dude
23 februari 2010, 20:21
geen idee man, maar ik weet wel dat alle mexicanen doof moeten zijn, want ik heb zelden zo'n HARDE 1x12 combo gehoord. Kolere wat kan dat ding hard, stonden een jaar of 10 geleden in de oefenruimtes waar ik toen vaak kwam, en volgens mij heb ik de belletjes en piepjes daarvan nu nog in mn oren.

Fundeks
23 februari 2010, 20:23
oke..bedankt voor je reactie...het gaat er mij alleen om of er geen mindere onderdelen of buizen cq bedrading in zit in vergelijk met een amp uit de usa.
Indien er onder jullie zijn die ervaring hebben met deze amp dan hoor ik dat graag. Ik zal hem hoofdzakelijk gebruiken voor optredens in samenspel met een Fender strat of tele

FruscianteFan
23 februari 2010, 20:27
Ik heb een made in mexico blues junior en heb al behoorlijk veel problemen gehad, vooral de buizenvoeten zijn niet je van het - waardoor op den duur de buisjes soms niet goed contact maken.

Weet niet hoe dat zit met de hot rod deluxe.

Fundeks
23 februari 2010, 20:38
Ik heb een made in mexico blues junior en heb al behoorlijk veel problemen gehad, vooral de buizenvoeten zijn niet je van het - waardoor op den duur de buisjes soms niet goed contact maken.

Weet niet hoe dat zit met de hot rod deluxe.

Is dat iets specifieks voor de blues junior of is dat toe te schrijven aan waar het gefabriceerd wordt?
Ik heb namelijk mijn zinnen gezet op een fender buizen versterker en wil daar max 450 voor uitgeven.

FruscianteFan
23 februari 2010, 20:42
Is dat iets specifieks voor de blues junior of is dat toe te schrijven aan waar het gefabriceerd wordt?
Ik heb namelijk mijn zinnen gezet op een fender buizen versterker en wil daar max 450 voor uitgeven.
Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik zou vooral op internet naar reviews zoeken, want over de BJ wordt inderdaad geschreven dat hij niet superbetrouwbaar is (ik heb me niet in de deluxe verdiept).

Toch ben ik helemaal weg van het geluid van dat ding!

caliban
23 februari 2010, 21:44
Ik betwijfel of dat zozeer ligt aan 'het uit Mexico komen' van die versterkers...

FruscianteFan
23 februari 2010, 21:48
Ik betwijfel of dat zozeer ligt aan 'het uit Mexico komen' van die versterkers...
als ik Schreeven en hun mannetje mag geloven, ligt het puur aan het gebruikte materiaal: plastic. Het kan de warmte van de buizen niet aan (komt nog bij dat de BJ standaard veel te heet staat afgesteld). De volgende keer dat de buizen voor problemen zorgen, laat ik de buizenvoeten gewoon vervangen.

Eko
23 februari 2010, 21:57
De meeste modellen zoals de Hotrods zijn ooit begonnen in good old USA. Alleen willen de meesten niet meer het volle pond betalen dus: Ome Jose in Mexico werkt voor minder en maken we ze daar.
Ja, er zitten wat kleine verschillen tussen de eerste modellen en de nieuwste. Dat heeft echter niets met Mexico van doen , maar meer met de bezuinigingsdrang van Fender zelf. Betrouwbaar zijn ze best wel. Het blijven electronische apparaten en er kan altijd iets mis gaan. Buizen zitten nooit in een garantie , Amerikaans of Mexicaans , el cheapo of Customshop.

ellisvertellis
23 februari 2010, 22:12
...en over de prijs, 400E lijkt mij voor een HR mooi, hoor. Kijk maar wat ze in de winkel kosten!

Fundeks
23 februari 2010, 23:27
...en over de prijs, 400E lijkt mij voor een HR mooi, hoor. Kijk maar wat ze in de winkel kosten!

Ja, bij Feedback was deze de laatste keer in de aanbieding voor € 649,- en dan weet ik niet of het een USA of Mex uitvoering is. Denk hem trouwens welvoor € 375 te kunnen binnen slepen. Bedankt voor de reactie

Fundeks
23 februari 2010, 23:30
De meeste modellen zoals de Hotrods zijn ooit begonnen in good old USA. Alleen willen de meesten niet meer het volle pond betalen dus: Ome Jose in Mexico werkt voor minder en maken we ze daar.
Ja, er zitten wat kleine verschillen tussen de eerste modellen en de nieuwste. Dat heeft echter niets met Mexico van doen , maar meer met de bezuinigingsdrang van Fender zelf. Betrouwbaar zijn ze best wel. Het blijven electronische apparaten en er kan altijd iets mis gaan. Buizen zitten nooit in een garantie , Amerikaans of Mexicaans , el cheapo of Customshop.

Kijk ik heb nu een peavy bandit o.a en iemand in mijn omgeving roept dat ik beter een buis kan kopen omdat het geluid zoveel beter is. Daarnaast sta ik zo nu en dan op een podium en wil dan toch een mooi geluid neer zetten. als de Mex niet echt slecht is dan kan ik daar toch voor gaan?!

Billy Turf
24 februari 2010, 16:00
Ik heb zelf ook een Fender Hot Rod Deluxe made in USA daar werden ze vroeger gemaakt, tegenwoordig maken ze deze alleen nog maar in Mexico.

Volgens mij is het kwaliteitsverschil niet zo groot, maar een made in the USA is natuurlijk waardevaster wil je hem ooit nog eens verkopen.

400 eu voor deze amp is inderdaad niet veel, natuurlijk wel van te voren testen.

gr turf

Stratboy
24 februari 2010, 18:02
Ik heb zelf ook in Made in Mexico Hot Rod Deluxe. Nooit problemen mee gehad. Het klopt wat Fundeks zegt. Het grootste deel van de spullen voor de versterkers maar ook de gitaren de in Mexico zijn gemaakt komen gewoon uit de USA fabriek. Ze worden daar aangepast of alleen in elkaar gezet voor minder loon. In Amerika willen ze allemaal in Hummers blijven rijden dus daar moeten ze meer loon betalen. Een beetje net als in de jaren 90 met Fender spullen uit Japan, Made in.... of Crafted in.... maar Japan vonden ze te ver dus dan maar Mexico. Koop die Hot Rod, je krijgt geen spijt. Check ook gelijk op de Fender stite voor die enclosure box, heb ik ook. Super ding.

Fundeks
24 februari 2010, 18:09
Ik heb zelf ook in Made in Mexico Hot Rod Deluxe. Nooit problemen mee gehad. Het klopt wat Fundeks zegt. Het grootste deel van de spullen voor de versterkers maar ook de gitaren de in Mexico zijn gemaakt komen gewoon uit de USA fabriek. Ze worden daar aangepast of alleen in elkaar gezet voor minder loon. In Amerika willen ze allemaal in Hummers blijven rijden dus daar moeten ze meer loon betalen. Een beetje net als in de jaren 90 met Fender spullen uit Japan, Made in.... of Crafted in.... maar Japan vonden ze te ver dus dan maar Mexico. Koop die Hot Rod, je krijgt geen spijt. Check ook gelijk op de Fender stite voor die enclosure box, heb ik ook. Super ding.
wat is een enclosure box ???

Stratboy
24 februari 2010, 18:28
wat is een enclosure box ???

Kijk maar even op mijn marktplaats advertentie. Zoek op Hot Rod Deluxe. Dan zie je het vanzelf.