PDA

View Full Version : epi inruilen voor gibson?



hielos
23 februari 2010, 19:37
Hallo iedereen,

ik ben vandaag gaan kijken voor een gibson les paul studio. Nu kwam deze tegen:

http://img687.imageshack.us/img687/8634/lespaulstudio.jpg.

Ik heb er op gespeeld en het voelde goed! Hij staat te koop voor 700 euro, maar ik kan mijn epi les paul standard plus ervoor inruilen en dan nog wat bijbetalen.

Wat is wijsheid? Die epi heb ik destijds voor +-500 gekocht dus hoeveel is die nog waard tegenover de gibson?

Ik hoop op wat wijze woorden want ik zit nu toch te twijfelen... Alvast bedankt!

UnDefined
23 februari 2010, 19:46
Persoonlijk vind ik de Studio's best goed klinken...
En 700 euro is goedkoop voor zo'n ding. (Is hij 2dehands?)
En ja, ik zou zeggen als je het budget hebt koop hem zonder ruilen. Dan kan je bv. de ene gitaar in een andere stemming zetten en/of afwisselen van tone.

Kan dit echter niet dan zou ik het proberen met oplegging van 150 euro. Gaat dit niet door probeer voor 200 zou ik zo zeggen.

macwilliams
23 februari 2010, 19:51
Hoe oud is die studio?
Hij heeft namelijk dot inlays op de nek in plaats van trapezoid.

Ibanez666
23 februari 2010, 19:52
Kan dit echter niet dan zou ik het proberen met oplegging van 150 euro. Gaat dit niet door probeer voor 200 zou ik zo zeggen.

Ik denk niet dat ze veel meer dan 300, misschien 350 voor de epi geven

macwilliams
23 februari 2010, 19:54
Ik vind die €700,- ook wel wat veel voor deze studio.

UnDefined
23 februari 2010, 19:54
Je kan maar proberen...

caliban
23 februari 2010, 19:57
Ik vind heel vaak tegenvallen wat winkels nog geven voor je gitaar.

Verkoop je epiphone zelf, en koop een tweedehandse gibson gewoon. Denk ik dat je veel beter mee af gaat zijn.

grayfink
23 februari 2010, 20:11
Even doorsparen, Epi particulier verkopen, tweedehands Gibson terugkopen. En dan liever een wine red met trapezoid inlays. Veel mooier. :)

Ibanez666
23 februari 2010, 20:17
of nog ff verder sparen: http://link.marktplaats.nl/316577964

dezperado
23 februari 2010, 21:14
of nog ff verder sparen: http://link.marktplaats.nl/316577964


zijn ook dot inlays
met doorsparen ben ik het eens maar dan voor een LP Standard

en die epi ja particulier verkopen

Heb LP s en 2 SG 's etc en speel het lekkerst op een DeArmond Guild m-75
Ook LP model maar lichter en veel mooier afgewerkt en veeeeeeel goedkoper



Het voordeel van een dure Gibson is dat hij meer geld opbrengt als je hem eruit doet. Met een beetje geluk en speurwerk kun je hem altijd kwijt voor je aankoopprijs. Dat gaat je niet lukken met een Epi of een Squeir

nickofzo
23 februari 2010, 21:14
Ik vind die €700,- ook wel wat veel voor deze studio.

wat hij zegt ja,

kalmah
23 februari 2010, 21:26
zoals al gezegd:

Dit soort studio's kun je ook voor 550 - 600 kopen. Je epi kun je voor 300 wel verkopen. Mocht je hem voor 250-300 euro bijbetaling mee kunnen nemen, kun je 't wel doen. Willen ze er meer bij hebben, kun je het beter particulier doen;)

hielos
23 februari 2010, 23:45
Hoe oud is die studio?
Hij heeft namelijk dot inlays op de nek in plaats van trapezoid.

Na een beetje research lijkt hij uit de periode 1985-1990 te komen, toen werden studio's met dot inlay gemaakt. Het is trouwens wel een tweedehands.

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ben er in ieder geval uit dat ik mijn epi niet weg doe. Ik vind de emotionele waarde nu even belangrijker dan die 300. Ik heb het budget nu ook wel om hem zo te kopen, maar even het belangrijkste: heeft iemand ervaring met zo'n studio en is het kwalitatief een goede gitaar, vergelijkbaar met de studio's die nu voor 1000 in de winkel hangen? Ik heb er op gespeeld en ik moet wel zeggen dat het zeker beter en meer solide aanvoelde dan mijn epi. Maar is hij die 700 waard?

macwilliams
24 februari 2010, 06:41
Nee.
€600,- is echt het maximum. Of het moet bewezen de best klinkende gitaar ter wereld zijn. En dat kan niet want die heb ik al. ;)
Of hij moet in absolute nieuwstaat zijn.

Zit er een koffer, strap, plectra, afstelbeurt en garantie bij dan zou het het wel waard zijn. Met garantie bedoel ik dat wanneer je pots of switch binnen een half jaar kapot is dat hij kostenloos vervangen word.

hielos
24 februari 2010, 23:26
Nee, waarschijnlijk is het niet de best klinkende gitaar ter wereld:p. Ik neem jullie advies wel ter harte en neem aan dat er geen afstelbeurt, strap, koffer en alles bijzit, dus ga ik waarschijnlijk niet voor deze kiezen.

Is een nieuwer model studio, bijvoorbeeld bouwjaar '09, misschien een betere optie?

macwilliams
25 februari 2010, 06:41
Er staat een wijnrode studio op mp voor €700,- en die is van 2002.

freakout
25 februari 2010, 18:29
Hallo iedereen,

ik ben vandaag gaan kijken voor een gibson les paul studio. Nu kwam deze tegen:

http://img687.imageshack.us/img687/8634/lespaulstudio.jpg.

Ik heb er op gespeeld en het voelde goed! Hij staat te koop voor 700 euro, maar ik kan mijn epi les paul standard plus ervoor inruilen en dan nog wat bijbetalen.

Wat is wijsheid? Die epi heb ik destijds voor +-500 gekocht dus hoeveel is die nog waard tegenover de gibson?

Ik hoop op wat wijze woorden want ik zit nu toch te twijfelen... Alvast bedankt!

kijk naar RVJ GUITARS Apeldoorn 650Euro nieuwe studio.