PDA

View Full Version : Welk model Gitaar is dit?



Sgaapie15
23 februari 2010, 18:01
Ik heb nu al bijna ander half jaar deze gitaar en ik weet me god niet welk model het is, al vaak genoeg rond gevraagt aan vrienden enzo maar die weten het ook niet.. dus d8 laat we het eens vragen op een forum!

Hier foto's:
http://lh4.ggpht.com/_ty-wMbvz_XQ/S4QH6pL5SgI/AAAAAAAAAow/XwbhzTDKvd4/s512/gitaar%201%20keer%20behandelt%20%283%29.JPG

http://lh5.ggpht.com/_ty-wMbvz_XQ/S4QH51dpl4I/AAAAAAAAAok/zcGVig9yCHw/s512/gitaar%201%20keer%20behandelt%20%282%29.JPG

Wat er op de kop staat is moeilijk te lezen ik gok:
Meteom
Meteon
Meteum
Meteun.

ik kan het serieus niet lezen >_<

& dan had ik nog een vraag;
onder het element zit iets wat ik niet weet wat het is, er zit rood zacht plaatje ofzo op O_O en het kan bewegen, boven naar beneden.

http://lh4.ggpht.com/_ty-wMbvz_XQ/S4QI9c6m4BI/AAAAAAAAAo0/-G93THzFPkY/s640/gitaar%201%20keer%20behandelt.JPG


Ben benieuwd of iemand er achter komt wat het is!
Groetjess Renée. :D

Broodjekaas
23 februari 2010, 18:25
Ik heb geen idee wat voor een ding het is, maar ik vind hem wel super stoer!:cooler:

Van de foto af te leiden denk ik dat er Meteor op staat.
Over dat rode zachte plaatje, zou dat niet zo'n ding kunnen zijn om je snaren mee te dempen? Bij piano's heb je in ieder geval zo'n vilt-beklede demper.

Heb je er wel op gespeeld in dat half jaar?

hezz
23 februari 2010, 18:32
Gaaf ding hoor! Ziet er niet bepaald bespeelbaar uit maar de body-vorm vind ik mooi!

aaronstonebeat
23 februari 2010, 18:44
Ik lees ook 'Meteor'.
Dat rode dingetje is inderdaad om de snaren te dempen; ik heb een Höfner gehad die dat ook had.

Harmony had een paar Meteor-modellen, maar die zien er anders uit dan deze.
Ik zou het zo niet weten.
Wietse vast wel.

Rock Bottom
24 februari 2010, 16:32
Er staat meteor zoals meerdere al zeggen.
En idd het rode ding is voor het dempen/muten.
Je ziet het wel bij meerdere vibratos en bij jazzmastrer tremelos.
Ziet er italiaans uit qua knoppen en style maar kan er ook niet meer over vertellen.

Vadim
24 februari 2010, 17:02
Het zou ook wel is een Hagström kunnen zijn. De oudere types daarvan hebben vaak wel dat soort body's en zo'n aparte headstock.

Hendrik9999
24 februari 2010, 17:13
Doet mij een beetje aan het voormalige Oostblok denken...

chantilly
24 februari 2010, 20:01
waar heb je m eigenlijk vandaan. ;)

wietse
24 februari 2010, 21:12
Ik zou het zo niet weten.
Wietse vast wel.

ik ook niet, vermoed inderdaad oostblok, gezien de elementen.
een vreemd raadsel, staat er niks op de halsplaat?
vraag anders deze man eens of die er iets van weet http://www.lordbizarre.com, die heeft echt een astronomische kennis van vreemde oude gitaren.

aaronstonebeat
24 februari 2010, 21:35
Op Lordbizarre's site heb ik het model ook niet kunnen vinden.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij het niet weet.

Quasar
25 februari 2010, 01:11
verdorie, komt mij wel bekent voor, vooral die witte knoppen en die scherpe f holes. nog niet kunnen vinden. :???: lijkt een beetje op n Rickenbacher

Sgaapie15
1 maart 2010, 14:43
Ik heb geen idee wat voor een ding het is, maar ik vind hem wel super stoer!:cooler:

Van de foto af te leiden denk ik dat er Meteor op staat.
Over dat rode zachte plaatje, zou dat niet zo'n ding kunnen zijn om je snaren mee te dempen? Bij piano's heb je in ieder geval zo'n vilt-beklede demper.

Heb je er wel op gespeeld in dat half jaar?

Nee! het onderste element zat los en ik had er geen kabel voor.
Maar een vriend van mij heeft element vast gezet en een kabel geregeld.
binnenkort ga ik weer langs hem zet hij er snaren op en gaan we hem uit testen :)

Sgaapie15
1 maart 2010, 14:44
waar heb je m eigenlijk vandaan. ;)

ik heb hem gekregen van me ex vriend. die vader er van had er vroeger opgespeeld. maar die wist zelf niet eens wat het was. :)

djgitarist
7 maart 2010, 13:55
Het lijkt mij een gitaar van het italiaanse EKO, de naam op de kop zal eerder het type/model zijn.

movo.
7 maart 2010, 14:41
Heeft wat weg van een Gibson Trini Lopez :)