PDA

View Full Version : 2e hands versterker kopen



espex87
23 februari 2010, 13:51
Zijn er nog haken en ogen aan 2e hands lampenbak kopen?

De lampen zelf snap ik wel, die vliegen er waarschijnlijk relatief snel uit na de aanschaf maar dat is niet het grootste probleem naar mijn inzien...

Vraag me af of er meer is.

Misschien een sticky op dit gebied een keer handig?

lindstrom
23 februari 2010, 13:57
potmeters kunnen kraken. even allemaal om de beurt helemaal naar links en rechts draaien en kijken of hij niet "dood" valt.

kijken of de buizen gelijkmatig gloeien, en of er geen zwarte plekken op zitten.

verder zie je aan de staat van het ding al wel genoeg.

en even goed testen natuurlijk..

om wat voor bak gaat het?

Arvoitus
23 februari 2010, 14:23
potmeters kunnen kraken. even allemaal om de beurt helemaal naar links en rechts draaien en kijken of hij niet "dood" valt.
Wel even uitkijken als het de volumeknop betreft.

lindstrom
23 februari 2010, 15:04
Wel even uitkijken als het de volumeknop betreft.

sssst :sssh: zeg dat nou niet ;) :soinnocent:

espex87
23 februari 2010, 16:37
Zolang ik mijn Randall RH300 niet terug krijg, waar ik op gok omdat hier gewoon een productie fout zit in die serie, ga ik voor iets van ENGL. Denk de 645 powerball maar de vraag is even of die te vinden is.

Maar wou gewoon een beetje naar advies voorop vragen dan weet ik waar ik op letten moet. Die randall klinkt geweldig maar is dan ook de enige hybrid die ik wil. Scheelt me onderhoud enzovoorts maar dit is de 2e al die niet 100% doet dus wordt er beetje gek van.

espex87
23 februari 2010, 17:01
sssst :sssh: zeg dat nou niet ;) :soinnocent:

Jullie doelen op volle level en dan ineens naar volle master draaien waardoor je veel lawaai hebt of speakers die blowen of lampen die eruit vliegen? Meestal kan een level ook omlaag en kan je de master doen wat je wilt.

Liquid_Metal
23 februari 2010, 17:18
Jullie doelen op volle level en dan ineens naar volle master draaien waardoor je veel lawaai hebt of speakers die blowen of lampen die eruit vliegen? Meestal kan een level ook omlaag en kan je de master doen wat je wilt.

Volgens mij bedoelen ze dat de boel natuurlijk geen geluid produceert als het volume op 0 staat :).

De staat van de buitenkant geeft natuurlijk een goede indicatie van de binnenkant. En als je een people-person bent kun je ook nog een hoop informatie krijgen door goed naar de verkoper te kijken en luisteren.

espex87
23 februari 2010, 17:35
Volgens mij bedoelen ze dat de boel natuurlijk geen geluid produceert als het volume op 0 staat :).

De staat van de buitenkant geeft natuurlijk een goede indicatie van de binnenkant. En als je een people-person bent kun je ook nog een hoop informatie krijgen door goed naar de verkoper te kijken en luisteren.

Dat ben ik wel. Maar als je een doorgewinterde verkoper hebt dan kan je als people person weer weinig. :P

caliban
23 februari 2010, 19:50
Iemand meenemen die er wat van afweet :-)

espex87
24 februari 2010, 10:21
Kent iemand hier overigens een winkel in nederland die spullen verkoopt waarbij je kan afbetalen?

Ik koop nooit iets met krediet. Maar bij dure aankopen betaal ik liever in 2-3 keer bijvoorbeeld om geld op mijn rekening te houden mocht ik overhoop iets nodig hebben.. Of zijn deze er niet in Nederland? Ga ook geen rekening in DE aanmaken ofzo voor zoiets...

caliban
24 februari 2010, 11:09
In JNR (België weliswaar) heb ik ook iets over kopen op krediet zien staan, maar lang geleden al, geen idee wat dat juist inhield.