PDA

View Full Version : My first board!



Daan_B
23 februari 2010, 10:53
Altijd met de combi Fuzz-Wah bezig geweest, en altijd geklooi met kabels gehad. Door mijn liefde voor het album Band of Gypsys wilde ik ook nog een octaver hebben. Die heb ik bij mijn SG gekocht, een hele lekkere van MI Audio!:lovelove:

De Crybaby had ik al (tonesuck! zal hem ooit vervangen).

Fuzzface, kabels en het board zijn nieuw:


http://img196.imageshack.us/img196/4793/zzzzzzzz009.jpg (http://img196.imageshack.us/i/zzzzzzzz009.jpg/)

De Fuzz klinkt heerlijk met die octaver! Damn:lovelove:. Zal snel eens wat filmpjes maken!

rocker_71
23 februari 2010, 11:21
Nice! Dus het werkt nu allemaal naar behoren.

Love the curly cables too. :hippie:

Jan Buurman
23 februari 2010, 11:36
Heeft die Polyanna niet ook veel fuzz sounds aan boord? Is het dan niet een beetje dubbel op?
Wel een echte Hendrix set-up (qua sound dan, ik ben benieuwd wat Hendrix met de polyanna gedaan zou hebben als hij er over had kunnen beschikken :soul:)

Daan_B
23 februari 2010, 11:44
Nice! Dus het werkt nu allemaal naar behoren.

Love the curly cables too. :hippie:

Nee niet echt, er zit nu een batterij in de Fuzzface, daar ga ik nog wat aan doen.
Die kabels zijn echt een redding, zeer compact (dus niet oprollen!) en ze raken niet zo snel in de knoop.
Ohja, en ze zijn gewoon kick ass om te zien!


Heeft die Polyanna niet ook veel fuzz sounds aan boord? Is het dan niet een beetje dubbel op?
Wel een echte Hendrix set-up (qua sound dan, ik ben benieuwd wat Hendrix met de polyanna gedaan zou hebben als hij er over had kunnen beschikken :soul:)

Ik gebruik hem als lichte boost en octaver. Je kan er van alles mee, robot-tonen, funky dingetjes en clean een beetje Band of Gypsys soundje!:hippie:


EDIT: Heb de Fuzz en Wah nog omgedraait, klinkt een stuk beter :).

Nielsje
23 februari 2010, 12:01
EDIT: Heb de Fuzz en Wah nog omgedraait, klinkt een stuk beter :).

Bijzonder, de meeste mensen vinden een fuzz na een wah absoluut niet klinken, wat komt omdat de meeste wahs: niet TB zijn, danwel een malle buffer hebben. Weg dynamiek..

Daan_B
23 februari 2010, 13:03
Bijzonder, de meeste mensen vinden een fuzz na een wah absoluut niet klinken, wat komt omdat de meeste wahs: niet TB zijn, danwel een malle buffer hebben. Weg dynamiek..

Klopt ja:sssh:, maar andersom klinkt het ook niet erg lekker.
Het ligt gewoon aan die stomme Crybaby, is een Vox aan te raden?

rocker_71
23 februari 2010, 13:10
Zolang je een buffer zet voor de fuzz, zal dat invloed hebben.
Als een Vox wah ook niet true bypass is (en dat is de 847 niet volgens mij) , houd je hetzelfde probleem.
Je kunt dan beter je Crybaby modificeren en hem TB maken.