PDA

View Full Version : eenvoudige tap delay



Sammislav
23 februari 2010, 10:48
ik ben op zoek naar een eenvoudige delay met taptempo functie,
zonder dat ik daar een extern pedaaltje moet voor aansluiten.

Iemand tips?

danku

Nielsje
23 februari 2010, 10:50
Is dat je enige eis?!

Sammislav
23 februari 2010, 10:58
jup,
en liefst niet te kostelijk,
wil gewoon makkelijk live de snelheid van de delay kunnen instellen.
Ik heb een analoge delay die ik erachter plaats om de sound wat meer te kleuren.

iWishmaster
23 februari 2010, 11:07
Line 6 Echo Park. Ik gebruik hem al een tijdje en ik vind 'em perfect. Eenvoudige direct instelbare tap tempo die heel intuitief werkt. Daarbij is het geluid ook prima. Misschien iets teveel opties / modussen dan nodig, maar die hoef je niet te gebruiken en is soms ook wel leuk speelgoed (swell functie en ducking delay bijv.).

Herman
23 februari 2010, 11:22
DD6/7 (5 ook? Of kan die alleen met een extern taptempo pedaaltje?).
de Echo Park is ook een goede optie inderdaad.

jonesd
23 februari 2010, 11:40
Misschien ook kijken naar de TC Nova repeater. Zeer makkelijk om te tappen. Deze heeft ook audio tapping zodat je gewoon je snaren kan strummen om het ritme aan te geven.

Ik heb zowel deze als de echo park.

Beiden zijn wel wat verschillend. De nova repeater klinkt fantastisch om U2-achtige dingen mee te doen terwijl de echo park dan weer heerlijk kan oscilleren (hetgeen de repeater niet kan en wat ik ook onmiddellijk het grootste nadeel vind). De echo park klinkt imo ook iets meer vintage.

Qua prijs liggen ze als ik mij niet vergis niet ver uiteen. Ik zou ze zeker beide testen.

Joene1988
23 februari 2010, 13:26
Nova Repeater + 10000000

Geniaal pedaaltje, erg simpel te bedienen en heerlijke mogelijkheden... Heb hem zelluf ook!:)

toneblo
23 februari 2010, 16:15
elektro harmonix stereo man hazarai!!
Neit echt SIMPEL, maar zeker niet moeilijk en zeer tof!

Comfortably Daniel
23 februari 2010, 19:39
Jupse...Nova Repeater. Goede, betaalbare delay met handige functies.
En anders de T-Rex Replica, maar die is meteen een berg duurder.

Sinner
24 februari 2010, 11:04
Line 6 Echo Park. Ik gebruik hem al een tijdje en ik vind 'em perfect. Eenvoudige direct instelbare tap tempo die heel intuitief werkt. Daarbij is het geluid ook prima. Misschien iets teveel opties / modussen dan nodig, maar die hoef je niet te gebruiken en is soms ook wel leuk speelgoed (swell functie en ducking delay bijv.).

Absoluut: perfect voor tap, goede sounds en kleine footprint. Ook niet asociaal duur. Ik zeg doen!

Btw ik gebruik heel veel delay en heb in mijn bezit dm2 en 3 dd2 echo park en Nova delay.