PDA

View Full Version : hordes bij importeren mesa mark 5 uit usa.



Orpheo
22 februari 2010, 22:51
de mesa mk5 is echt tof,maar in Europa fuckin duur. vanuit de usa is t nog geen 2200 euro!

welke hordes zijn er eigenlijk?

1: is de mk5 te schakelen naar 220 volt? bij ouwe marshalls kan dat bijvoorbeeld wel...
2: welke toko verscheept naar europa? sweetwater doet dat niet,vanwege 'manufacturers agreements'.

ik snap niet waarom t zo duur moet zijn,hier in europa...

Madcow
22 februari 2010, 23:02
dat denken yanks ook over marshall.

caliban
22 februari 2010, 23:05
de mesa mk5 is echt tof,maar in Europa fuckin duur. vanuit de usa is t nog geen 2200 euro!

welke hordes zijn er eigenlijk?

1: is de mk5 te schakelen naar 220 volt? bij ouwe marshalls kan dat bijvoorbeeld wel...
2: welke toko verscheept naar europa? sweetwater doet dat niet,vanwege 'manufacturers agreements'.

ik snap niet waarom t zo duur moet zijn,hier in europa...

Importeur die zich schatrijk maakt waarschijnlijk.

Orpheo
22 februari 2010, 23:14
en hoe zit t met de voltages? dat is t meest cruciale.de tip die jay75 postte in t electrische gitaren subforum lijkt me wel n goede manier...

Johannes
23 februari 2010, 00:42
http://www.fatsoundguitars.com/store/amps/mesaboogie/mark-v-112-combo-1/boogie-mkv-112-blk-tan4-lg.jpg

Niet zo'n scherpe foto, maar er lijkt 100/120~ te staan. Lijkt iig niet met een switch om te schakelen te zijn.

Orpheo
23 februari 2010, 01:47
@johannes: nee, ik denk ook niet dat 't kan. het ENIGE dat mogelijk is, is dan een omvormertje kopen, die dingen die je gebruikt als je op vakantie bent.

Heb alleen TOTAAL geen idee hoe/of dat m'n amp zou slopen.

allochthomas
23 februari 2010, 02:01
http://www.drtube.nl/modificaties.htm
Misschien een optie.

Orpheo
23 februari 2010, 02:19
http://www.drtube.nl/modificaties.htm
Misschien een optie.

is een optie, maar als 't simpeler kan, houd ik me aanbevolen ;)

iWishmaster
23 februari 2010, 09:22
Heb alleen TOTAAL geen idee hoe/of dat m'n amp zou slopen.

Waarom zou een omvormer je amp slopen? Het enige probleem is dat je nooit mag vergeten de stekker er in te doen zonder dat extra doosje ... Zelfs dan klapt waarschijnlijk alleen de zekering, maar toch.

Andere optie is een nieuwe trafo.

Over het importeren zelf: ik zou ebay en grailtone boogie board in de gaten houden voor een tweedehandsje.

Orpheo
23 februari 2010, 09:28
Waarom zou een omvormer je amp slopen? Het enige probleem is dat je nooit mag vergeten de stekker er in te doen zonder dat extra doosje ... Zelfs dan klapt waarschijnlijk alleen de zekering, maar toch.

Andere optie is een nieuwe trafo.

Over het importeren zelf: ik zou ebay en grailtone boogie board in de gaten houden voor een tweedehandsje.

Dus zo'n ding als dat je gebruikt voor je vakantie, zou moeten kunnen werken? Ik weet niet waarom het de amp zou slopen. misschien omdat ie dan teveel stroom trekt, en bij zichzelf inderdaad de zekering eruit laat ploppen...

Nieuwe trafo... dan kan ik net zo goed in NL de amp kopen ;)

Op ebay staat helaas niks, nja, eentje, maar die koper heeft maar 1 feedback, en dat vind ik wat weinig voor zo'n dure amp. (en is maar 200 dollar goedkoper dan nieuw!).

grailtone boogieboard vind ik echter een toptip,thanks!

interessander
23 februari 2010, 09:32
Check dan direct even het redelijk opvallende aantal klachten en problemen met nieuwe MK V's op het boogie board.

iWishmaster
23 februari 2010, 09:37
Dus zo'n ding als dat je gebruikt voor je vakantie, zou moeten kunnen werken? Ik weet niet waarom het de amp zou slopen. misschien omdat ie dan teveel stroom trekt, en bij zichzelf inderdaad de zekering eruit laat ploppen...

Nieuwe trafo... dan kan ik net zo goed in NL de amp kopen ;)

Op ebay staat helaas niks, nja, eentje, maar die koper heeft maar 1 feedback, en dat vind ik wat weinig voor zo'n dure amp. (en is maar 200 dollar goedkoper dan nieuw!).

grailtone boogieboard vind ik echter een toptip,thanks!

Zolang het vermogen van de omvormer maar toereikend is (beetje speling naar boven toe kan geen kwaad). Zolang je het voltage maar terug naar max. 110-115V brengt gaat het prima. Omzetting van 50 naar 60 Hz is zelfs niet belangrijk: heeft alleen invloed op de frequentie van de brom :P.

Orpheo
23 februari 2010, 09:42
Check dan direct even het redelijk opvallende aantal klachten en problemen met nieuwe MK V's op het boogie board.

hm, nog niet gezien. kan je wellicht een korte samenvatting geven van de problemen? :makeup:

@iwishmaster: thanks, ik denk dat 't dan wel gaat werken met zo'n vakantie-adapter :P

interessander
23 februari 2010, 09:49
Weet het zo niet uit mijn hoofd, maar o.a. problemen met het overschakelen van kanalen icm wattage.

Je moet maar even rondstruinen op het mark V subforum (http://www.grailtone.com/forum/viewforum.php?f=33)

Orpheo
23 februari 2010, 09:55
Weet het zo niet uit mijn hoofd, maar o.a. problemen met het overschakelen van kanalen icm wattage.

Je moet maar even rondstruinen op het mark V subforum (http://www.grailtone.com/forum/viewforum.php?f=33)

zit ik nu net te kijken. ik zie problemen met in/uit zetten van bepaalde functies via de footswitch, en dat schijnt te komen door verkeerde voeding (vanuit 't stopcontact, that is). ik kijk nog even langer naar meer 'problemen'. maar ik kom vrij weinig tegen, om eerlijk te zijn

schizo910
23 februari 2010, 09:59
Ik heb nooit enorme behoefte gehad aan een nieuwe amp, maar damn ik zit behoorlijk te gassen op die Mark V top... :( maar hij is me vooralsnog veel te duur en ik heb geen zin om er een te importeren en dan moeten lopen kutten...

Orpheo
23 februari 2010, 10:11
Ik heb nooit enorme behoefte gehad aan een nieuwe amp, maar damn ik zit behoorlijk te gassen op die Mark V top... :( maar hij is me vooralsnog veel te duur en ik heb geen zin om er een te importeren en dan moeten lopen kutten...

heb jij 'm al eens getest? bij Dijkman staat er eentje, zo'n ultra limited edition met 'n hardwood kast en parelmoer inleg. prachtig om te zien, maar 2000E meer voor alleen looks, gaat (zelfs) mij te ver, haha.

de tone van dat beest, om te kwijlen!

interessander
23 februari 2010, 10:15
Misschien staat het ook niet allemaal daar. Ik kijk meestal gewoon bij active topics en ben daar een aantal klachten tegengekomen van mensen met gloednieuwe versterkers, vandaar dat het me opviel.

Natuurlijk alles onder garantie, maar daar zou hem bij jou nu juist het probleem zitten als je hem importeert.

schizo910
23 februari 2010, 10:18
heb jij 'm al eens getest? bij Dijkman staat er eentje, zo'n ultra limited edition met 'n hardwood kast en parelmoer inleg. prachtig om te zien, maar 2000E meer voor alleen looks, gaat (zelfs) mij te ver, haha.

de tone van dat beest, om te kwijlen!


Jup, ik ben i.d.d. bij Dijkman geweest. Ik heb hem niet zelf getest maar wel gehoord. Het clean vind ik te gek en die depth en tweed instellingen uiterst bruikbaar. Ik werd serieus overrompeld. Het 2e kanaal zou het kanaal zijn dat bij mij het meest gebruikt werd. Ik ben niet zo'n High Gain gitarist, maar ik vond kanaal 3 ook weer gewelidg en zelfs mooi als hij iets getemperd werd.... zucht, was ik maar rijk en niet zo knap :p Qua looks vind ik het trouwnes geen mooi ding, ook dat geval wat bij Dijkman staat vind ik niet mooi om te zien...

Dat ding is voor mij eigenlijk gekkenwerk, ik zou de helft van de functies niet gebruiken, maar die sound heeft me een berg GAS gegeven, niet normaal. Afijn, ik ga echt geen €3000 neertellen voor een top...

Orpheo
23 februari 2010, 10:22
Jup, ik ben i.d.d. bij Dijkman geweest. Ik heb hem niet zelf getest maar wel gehoord. Het clean vind ik te gek en die depth en tweed instellingen uiterst bruikbaar. Ik werd serieus overrompeld. Het 2e kanaal zou het kanaal zijn dat bij mij het meest gebruikt werd. Ik ben niet zo'n High Gain gitarist, maar ik vond kanaal 3 ook weer gewelidg en zelfs mooi als hij iets getemperd werd.... zucht, was ik maar rijk en niet zo knap :p Qua looks vind ik het trouwnes geen mooi ding, ook dat geval wat bij Dijkman staat vind ik niet mooi om te zien...

Dat ding is voor mij eigenlijk gekkenwerk, ik zou de helft van de functies niet gebruiken, maar die sound heeft me een berg GAS gegeven, niet normaal. Afijn, ik ga echt geen €3000 neertellen voor een top...

nee, ik snap dat voor veel mensen 3000E (te)veel is voor een head, maar een idiote hobbyist als ik vind dat wel best ;) (en ik ruil een ouwe amp van mij erop in!).

Je gebruikt eigenlijk 'slechts' 3 kanalen, en al die features gebruik je om die kanalen perfect te tweaken naar jou smaak.

Ik vond 't eerste kanaal echt te gek. vloeiend clean, dat op 10 watt al wilde uit breken. het tweede kanaal zou ik bijna een marshall noemen met de Eq/preset aan! de eq uit, is een geweldige, smoothe, creamy santana lead.

Het derde kanaal. tja. het kan gaan van een classic rock lead tone, tot 'bonecrushing' metallllllllll.

ik vind 'm qua looks niet eens zo heel lelijk. Stuk 'charmanter' dan die lompe engl-looks, om eerlijk te zijn.

ik had nooit gedacht ooit nog een mesa te willen, maar deze amp trekt al een week aan me, en ik kan 'm gewoon niet loslaten :P

schizo910
23 februari 2010, 10:26
nee, ik snap dat voor veel mensen 3000E (te)veel is voor een head, maar een idiote hobbyist als ik vind dat wel best ;) (en ik ruil een ouwe amp van mij erop in!).

Je gebruikt eigenlijk 'slechts' 3 kanalen, en al die features gebruik je om die kanalen perfect te tweaken naar jou smaak.

Ik vond 't eerste kanaal echt te gek. vloeiend clean, dat op 10 watt al wilde uit breken. het tweede kanaal zou ik bijna een marshall noemen met de Eq/preset aan! de eq uit, is een geweldige, smoothe, creamy santana lead.

Het derde kanaal. tja. het kan gaan van een classic rock lead tone, tot 'bonecrushing' metallllllllll.

ik vind 'm qua looks niet eens zo heel lelijk. Stuk 'charmanter' dan die lompe engl-looks, om eerlijk te zijn.

ik had nooit gedacht ooit nog een mesa te willen, maar deze amp trekt al een week aan me, en ik kan 'm gewoon niet loslaten :P


Té veel wil ik niet zeggen. Hij zal het best waard zijn, eigenlijk heb je meer tops in een top en tsja, daar betaal je voor. Maar ik kan mezelf niet wijsmaken dat €3000 uitgeven voor een amp ( mijn eigen amp de deur uit) het waard is. Ik geloof niet dat er iemand in de zaal meteen zal denken, "zo, die band klinkt ineens heel anders... "

caliban
23 februari 2010, 10:33
Té veel wil ik niet zeggen. Hij zal het best waard zijn, eigenlijk heb je meer tops in een top en tsja, daar betaal je voor. Maar ik kan mezelf niet wijsmaken dat €3000 uitgeven voor een amp ( mijn eigen amp de deur uit) het waard is. Ik geloof niet dat er iemand in de zaal meteen zal denken, "zo, die band klinkt ineens heel anders... "

Dat is met heel veel zo. Ik denk dat een JCM900, waarover het in andere topics laatst nog gegaan is, ook prima doenbaar is voor in zo goed als elke band zonder dat iemand iets hoort.

Orpheo
23 februari 2010, 10:37
neuh, ik denk ook niet dat men 't hoort. Maar de speler zelf hoort 't wel, je 'voelt' t zelf ook, en dat is voor mij de dealbreaker. ik hoor en 'voel' het wel, en daarom zal ik ook zonder een naar onderbuikgevoel de knip trekken.

caliban
23 februari 2010, 10:41
Zeker :), en het gedacht van een echte goeie amp maakt ook alles leuker.
Ook het gedacht van twee verschillende goeie amps maakt veel.

Orpheo
23 februari 2010, 10:49
Zeker :), en het gedacht van een echte goeie amp maakt ook alles leuker.
Ook het gedacht van twee verschillende goeie amps maakt veel.

pff hoe zit 't dan als je 3 top amps hebt? :grouphug:

Mitch
23 februari 2010, 11:10
Volgens mij is er over stepdown (of step up in dit geval) trafo's al redelijk wat geschreven, maar dan vooral in het Vintage amp subforum. Ik zou daar eens een zoektochtje voor ondernemen.

schizo910
23 februari 2010, 11:14
en daarom zal ik ook zonder een naar onderbuikgevoel de knip trekken.


Gheghe, ja en omdat je geen vrouw en kinderen hebt en een toko moet runnen... :p

robostrat
23 februari 2010, 11:42
Om toch even in te haken, ik heb een Mark 5 en vind het een van de beste aankopen kwa versterkers ooit. -( geluid en mogelijkheden ;)
Vooralsnog heb ik een van de voorbuisjes kapot gehad (na ca. 60 branduren ).
Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om diverse verschillende voorbuisjes uit te proberen en heb er ook een setje el 34 in gehad, maar kwam uiteindelijk tot de conclusie dat ik hem met de standaard buizen ( met 6l6 ) het beste vond klinken en zelfs op lage volumes.
Ik gebruik hem met een bogner V 30 kast
Dus kwa storingen valt het bij mij gelukkig mee.

Orpheo
23 februari 2010, 12:01
Gheghe, ja en omdat je geen vrouw en kinderen hebt en een toko moet runnen... :p

haha nee, daarom snap ik jou positie wel. je hebt de luxe van t kopen van dure shit voor jezelf niet. ik hoef niemand te onderhouden behalve mezelf.

@robostrat:dank voor je input. ik vind m ook megavet.

@mitch: thnx, ik ga er naar kijken!

caliban
23 februari 2010, 12:13
pff hoe zit 't dan als je 3 top amps hebt? :grouphug:

Dan werkt het omgekeerd natuurlijk


:seriousf:

schizo910
23 februari 2010, 12:14
haha nee, daarom snap ik jou positie wel. je hebt de luxe van t kopen van dure shit voor jezelf niet. ik hoef niemand te onderhouden behalve mezelf.


Haha, precies, als ik een pedaaltje van €100+ euro wil kopen loop ik er al 5 keer omheen. En toch, zou ik het niet meer anders willen :seriousf:

Orpheo
23 februari 2010, 12:17
@gio: ik heb niks anders dan respect voor jou 'state of mind'. moet gezegd worden. ik zou t niet kunnen.

caliban
23 februari 2010, 12:19
@gio: ik heb niks anders dan respect voor jou 'state of mind'. moet gezegd worden. ik zou t niet kunnen.

Zit jij niet ongeveer met een vast budget in je gear Orpheo? In de zin van, niets bijleggen (of toch heel weinig) en altijd een soort van 'ruilen' in gear.

schizo910
23 februari 2010, 12:19
@gio: ik heb niks anders dan respect voor jou 'state of mind'. moet gezegd worden. ik zou t niet kunnen.

Jawel, dat kan jij ook. Je kan het misschien nog niet. Maar als je echt de juiste tegen het lijf loopt en je je wilde haren verliest... echt dan komt dat vast wel. En komt het niet, so be it.

Kortom: Go with the flow maar sluit niets uit... :satisfie:

Liquid_Metal
23 februari 2010, 12:27
ik had nooit gedacht ooit nog een mesa te willen, maar deze amp trekt al een week aan me, en ik kan 'm gewoon niet loslaten :P

AL een week?? Ik zou zeggen PAS een week. Als iets mij een week aantrekt zegt dat eigenlijk niet zoveel, dat kan weer heel erg wegzakken. Als je zo bent als ik ben, doe je er goed aan om nog een tijd te wachten.

Ik heb de Mark V nooit zelf bespeeld, maar hij klinkt wel fantastisch. Misschien is een Mark IV voor mij wel een goede optie. Die zijn tweedehands tenminste ook te verkrijgen.

Voltage converters lijken me wel te werken, maar wel weer extra gedoe. Ik heb het een poos terug gedaan met een Rane line mixer, maar het is toch een vrij zware adapter die er bij komt.

iWishmaster
23 februari 2010, 12:29
Haha, precies, als ik een pedaaltje van €100+ euro wil kopen loop ik er al 5 keer omheen. En toch, zou ik het niet meer anders willen :seriousf:

Ik heb geen vrouw, kinderen of bijzondere andere verplichtingen en toch doe ik dat ook. Maar dan vooral omdat ik het mezelf 'waard moet vinden' ... Ik ben tevreden met mijn gear, ik kan nog vanalles verbeteren, maar dat komt wel ooit ...

Orpheo
23 februari 2010, 12:30
@ caliban:welnee. ik heb nauwelijks vaste lasten. collegegeld,zorg,telefoon,meer niet.alles dat binnenkomt kan ik dus uitgeven aan mijn hobbies. ik probeer wel altijd de meest gunstige deal te sluiten.

@gio: de juiste heb ik al,maar zij heeft eigen inkomen,geen kinderwens,en ik? ben niet zo'n fan van eigen nageslacht. hoeft van mij niet zo nodig. een eigen zaak? idem dito. geen idee ook wat voor zaak ik zou willen...orpheo pickups ofzo? :p

schizo910
23 februari 2010, 12:39
@gio: de juiste heb ik al,maar zij heeft eigen inkomen,geen kinderwens,en ik? ben niet zo'n fan van eigen nageslacht. hoeft van mij niet zo nodig. een eigen zaak? idem dito. geen idee ook wat voor zaak ik zou willen...orpheo pickups ofzo? :p

Hahaha, gezien jouw 'eigenzinnige' smaak en kijk op instrumenten zou ik daar goed over nadenken alvorens eraan te beginnen :p

Orpheo
23 februari 2010, 12:39
AL een week?? Ik zou zeggen PAS een week. Als iets mij een week aantrekt zegt dat eigenlijk niet zoveel, dat kan weer heel erg wegzakken. Als je zo bent als ik ben, doe je er goed aan om nog een tijd te wachten.

Ik heb de Mark V nooit zelf bespeeld, maar hij klinkt wel fantastisch. Misschien is een Mark IV voor mij wel een goede optie. Die zijn tweedehands tenminste ook te verkrijgen.

Voltage converters lijken me wel te werken, maar wel weer extra gedoe. Ik heb het een poos terug gedaan met een Rane line mixer, maar het is toch een vrij zware adapter die er bij komt.
nee zo werkt t bij mij niet.als ik na n dag nog steeds laaiend enthousiast ben, en vanaf t eerste akkoord helemaal ben weggeblazen, is n week heel lang.

de mk4 hoef ik niet.heb ik gehad, en ik vond eigenlijk alle kanalen onbruikbaar. de mk5 is veel beter in te stellen. de 4 heeft gedeelde eq, en de 5
is echt onafhankelijk. ook de presetsetting van de graphical eq is enorm zinvol. daarom de 5, of niks.

Orpheo
23 februari 2010, 12:44
Hahaha, gezien jouw 'eigenzinnige' smaak en kijk op instrumenten zou ik daar goed over nadenken alvorens eraan te beginnen :p

haha zit wat in.maar ik moet wel zeggen dat iedereen die 'mijn' pickups heeft gehoord en bespeeld, zonder uitzondering laaiend enthousiast was.

schizo910
23 februari 2010, 12:59
haha zit wat in.maar ik moet wel zeggen dat iedereen die 'mijn' pickups heeft gehoord en bespeeld, zonder uitzondering laaiend enthousiast was.


...over het feit dat ze in jouw gitaar zaten en niet in die van hen?


;)

geintje Orph, geintje...

Dirk_Hendrik
23 februari 2010, 14:53
Terug ontopic,
Nog voor ik me met een top druk zou maken over 110 vs 230 V voedingsspanning, douanekosten of wat dan ook zou ik me afvragen hoe ik er zeker van zou zijn dat het ding heel aankomt. Met de post? Gooi, ram, dreun, smijt! Al helemaal als het ook nog eens zwaar is. Met een Sjiekere vervoerder a la UPS, DHL ofzo? Gooi, ram, dreun, smijt.

En da's nou just waar buizenbakken met zware trafo's die aan chassis hangen zo verrot slecht tegen kunnen.

robostrat
23 februari 2010, 15:01
De versterkert zit wel goed ingepakt dat zal het probleem niet zo zijn, zou mij eerder druk maken om de garantie kwesties daar het toch wel een ingewikkelde bak is ....

Dirk_Hendrik
23 februari 2010, 16:24
Wat is goed? Ook goed ingepakt kan die massa aardig doordreunen. Plak er ook geen stickers met "fragile" op. Da's een uitnodiging tot nog harder gooien.

Orpheo
23 februari 2010, 22:28
Heren, en moderators, ik heb alle info die ik nodig heb, van dit topic, en vanuit testen.

Ik weet niet waarom, maar de mark 5 - honeymoon is reeds gestrand. De mk5 klinkt op 't derde kanaal gewoon lang zo strak niet als de mk4, of mijn SE of de Sovereign. Kanaal2 is ok, flubbert wel een beetje, en kanaal 1 is een en al flubber. Helaas. Ik weet ook niet waarom ik 'm van de week zo goed vond. Ik heb 'm nu geprobeerd over een closed back 412, dat geeft allicht meer power en oompf dan de openback combo.

kanaal 3 is lekker, maar moet gewoon net iets meer gain hebben (wat de mk4 dus WEL heeft!) en kanaal 1 moet iets langer clean blijven.

Kortom. mk5-honeymoon is voorbij :)

Dit topic mag dus op slot!

caliban
23 februari 2010, 22:31
:seriousf::seriousf: en nog een :seriousf:
Zalig dat je van de gas af bent ;)

AART
23 februari 2010, 22:37
Meer gain nodig? Lijkt me raar.

Maarja, ik lees steeds meer dat channel 2 op de Mark V beter is dan op de IV, en ch3 op de Mark IV weer beter. Doet me goed:seriousf:

Orpheo
23 februari 2010, 23:02
@aart: zoveel gain heeft de 5 niet..minder dan een standaard jcm800. #2 is bij de 5 veel te flubberig.de 4 is wat strakker.de 5 is imhocmeer vintage gevoiced vergeleken bij de 5.

en ja, ik had m op t 3e kanaal, extreme mode,gain open en de setings die de manual aanraadt.

caliban
23 februari 2010, 23:04
@aart: zoveel gain heeft de 5 niet..minder dan een standaard jcm800..

Dat kan toch echt niet zijn... De mark III bijvoorbeeld vond ik heel veel gain hebben...

Orpheo
23 februari 2010, 23:10
Dat kan toch echt niet zijn... De mark III bijvoorbeeld vond ik heel veel gain hebben...

nee serieus. ik meen t echt.de winkeliers stonden erbij,en vonden ook dat ie weinig gain had.nja niet weinig,maar veel minder dan verwacht. de roadstar combo,of hoe ie ook heten mag,had meer,en de sovereign en se ook natuurlijk.

die gasten waren ook verbaasd dat ie zo flubberig was in t laag...totaaaaal niet strak n punchy.

beetje jammer,maar de mk4 is wellicht toch dus beter voor mij ;)

nu hopen op een bericht van de verkoper...

caliban
23 februari 2010, 23:16
nee serieus. ik meen t echt.de winkeliers stonden erbij,en vonden ook dat ie weinig gain had.nja niet weinig,maar veel minder dan verwacht. de roadstar combo,of hoe ie ook heten mag,had meer,en de sovereign en se ook natuurlijk.

die gasten waren ook verbaasd dat ie zo flubberig was in t laag...totaaaaal niet strak n punchy.

beetje jammer,maar de mk4 is wellicht toch dus beter voor mij ;)

nu hopen op een bericht van de verkoper...

Zou er niks mis zijn met het exemplaar in kwestie.

Orpheo
23 februari 2010, 23:20
Zou er niks mis zijn met het exemplaar in kwestie.

lijkt me niet...t was zo'n limited edition hardwood versie.paradepaardje van de winkel. volgens de verkopers was dat gewoon zijn sound...

AART
23 februari 2010, 23:27
lijkt me niet...t was zo'n limited edition hardwood versie.paradepaardje van de winkel. volgens de verkopers was dat gewoon zijn sound...

Minder gain dan een standaard 800? Dan is er een buisje rot oid. De 5 hoort in extreme meer gain te hebben dan de 4 volgens mij.

Orpheo
23 februari 2010, 23:42
Minder gain dan een standaard 800? Dan is er een buisje rot oid. De 5 hoort in extreme meer gain te hebben dan de 4 volgens mij.

heb ik nagevraagd.buizen werden pas in nederland erin gezet,vers,getest setje. het is t paradepaardje van de winkel,en ze doen veel moeite om m in goede staat te hebben. een rit buisje klinkt ook anders.je hoort t buisje rare dingen doen, maar dat was niet t geval...

het lijkt echt t karakter...dat ie de vorige keer toffer klonk,kan te maken hebben met t volume...de vorige keer had ik m heel zacht,en dat verbloemde de echte tone denk ik...

Mitch
24 februari 2010, 09:50
Misschien had je 'm eerst getest met een gitaar in de winkel en daarna met een gitaar van jezelf? Just asking, aangezien de specs en sound nogal uiteen lopen.

interessander
24 februari 2010, 10:21
Had je hem met dat flubberige laag niet gewoon op een laag wattage staan?
En minder (nog bruikbare) gain dan een JCM 800 kan ik me moeilijk voorstellen, de MK V heeft gewoon een MK IV mode op channel 3.

AART
24 februari 2010, 10:23
Had je hem met dat flubberige laag niet gewoon op een laag wattage staan?
En minder (nog bruikbare) gain dan een JCM 800 kan ik me moeilijk voorstellen, de MK V heeft gewoon een MK IV mode op channel 3.

Dat, plus de clipjes op youtube die duidelijk laten zien dat ie het makkelijk kan.

Orpheo
24 februari 2010, 12:05
Had je hem met dat flubberige laag niet gewoon op een laag wattage staan?
En minder (nog bruikbare) gain dan een JCM 800 kan ik me moeilijk voorstellen, de MK V heeft gewoon een MK IV mode op channel 3.

nee, expliciet op gelet.ik had m op 90w.

@mitch. ik heb beide keren gitaren uit t rek gepakt,maar beide keren wel dezelfden.

minoin
24 februari 2010, 20:05
Hmm, toch vreemd. De Mark V heeft volgens het Boogie board ook net iets meer gain dan een IV, en dat ik meer dan je ooit nodig zal hebben.
Hoedanook, zoals Music Man, kun je geen nieuwe Mesa Boogie kopen uit Amerika. De goedkoopste prijs die ik gezien heb, is 1899 dollar volgens mij. Dus 1400 euro, incl. btw: 1666,-
Een tripje naar Amerika waard denk ik zo. Idd wel een trafo erbij die goed klinkt.

caliban
25 februari 2010, 00:28
Idd wel een trafo erbij die goed klinkt.

Eerder een die goed werkt :), power transformator is minder te merken aan het geluid dan output transfo in principe.

heavy-metal-thunder
25 februari 2010, 10:09
de mesa mk5 is echt tof,maar in Europa fuckin duur. vanuit de usa is t nog geen 2200 euro!

welke hordes zijn er eigenlijk?

1: is de mk5 te schakelen naar 220 volt? bij ouwe marshalls kan dat bijvoorbeeld wel...
2: welke toko verscheept naar europa? sweetwater doet dat niet,vanwege 'manufacturers agreements'.

ik snap niet waarom t zo duur moet zijn,hier in europa...


ik ken iemand die vorige maand een Mark5 1*12 combo gekocht heeft bij Key Music (in België) voor ergens een 2700. Haal hem daarvoor maar eens uit de States?? Reken rap op 2-300 shipping en dan in principe een 25% taksen...

Orpheo
25 februari 2010, 12:37
ik ken iemand die vorige maand een Mark5 1*12 combo gekocht heeft bij Key Music (in België) voor ergens een 2700. Haal hem daarvoor maar eens uit de States?? Reken rap op 2-300 shipping en dan in principe een 25% taksen...

goede tip, dank je. Ik zal er zeker naar kijken.

Ik kreeg net een brainwave. Het is achterlijk en debiel, van mij, om een amp af te doen als de kans erin zit, en eigenlijk alles erop wijst, dat een buisje gammel is.

Om dan te settlen voor een mindere/oudere, is debiel.

Orpheo
25 februari 2010, 12:42
Hmm, toch vreemd. De Mark V heeft volgens het Boogie board ook net iets meer gain dan een IV, en dat ik meer dan je ooit nodig zal hebben.
Hoedanook, zoals Music Man, kun je geen nieuwe Mesa Boogie kopen uit Amerika. De goedkoopste prijs die ik gezien heb, is 1899 dollar volgens mij. Dus 1400 euro, incl. btw: 1666,-
Een tripje naar Amerika waard denk ik zo. Idd wel een trafo erbij die goed klinkt.

dit zit mij dus ook dwars. (zie mijn vorige post). Ik vind 't dom en stom van mezelf om te 'settlen' voor de 4, als blijkt dat de 5 gewoon een rot buisje had...

als ik 'm nu maar eens ergens anders kon testen...

AART
25 februari 2010, 13:13
Om dan te settlen voor een mindere/oudere, is debiel.

Ey kssst. De IV is en blijft de meest geniale amp ever he, let een beetje op je woorden ;)

caliban
25 februari 2010, 14:15
Grappig hoe de ene dag je zo zeker kan zijn van iets, de dag erna zeker van niet, en de dag daarna toch terug twijfelen :). (Ik herken het ook, maar heb niet het geld om die dingen in realiteit te brengen.)

Lijkt me in ieder geval heel belangrijk om als je een beslissing neemt om tot een koop over te gaan, toch een paar dagen extra erover te bezinnen.

Orpheo
25 februari 2010, 14:46
Grappig hoe de ene dag je zo zeker kan zijn van iets, de dag erna zeker van niet, en de dag daarna toch terug twijfelen :). (Ik herken het ook, maar heb niet het geld om die dingen in realiteit te brengen.)

Lijkt me in ieder geval heel belangrijk om als je een beslissing neemt om tot een koop over te gaan, toch een paar dagen extra erover te bezinnen.

Vandaar dat ik mijn hersenspinsels hier post. jullie input helpt mij namelijk wel heel erg!

De mark4 is te gek. staat buiten kijf. de 5 is een wat lastiger verhaal. ik heb 'm 1 keer gehoord toen ie te gek was, en een keer met mindere ervaringen.

Ik heb een engl sovereign, en die zit op de schopstoel. OF de sovereign en een bepaald bedrag contant voor de mark 5, of dat bedrag in z'n eentje voor de mark4! Caliban zei al dat de tweede optie hem meer aansprak, en tja. het idee staat me ook wel aan. de mk4 is al 'uitontwikkeld' en de kinderziektes zijn eruit. maar de mk5 trekt natuurlijk ook, en zo bijzonder is de sovereign niet...

laat ik t zo zeggen: als de 5 nu klonk zoals ik hoopte, was de keus veel eenvoudiger geweest.

Schuey
25 februari 2010, 16:25
Je spreekt jezelf wel heel erg tegen nu :dontgeti:



de mk4 hoef ik niet.heb ik gehad, en ik vond eigenlijk alle kanalen onbruikbaar. de mk5 is veel beter in te stellen. de 4 heeft gedeelde eq, en de 5
is echt onafhankelijk. ook de presetsetting van de graphical eq is enorm zinvol. daarom de 5, of niks.

Orpheo
25 februari 2010, 16:49
Je spreekt jezelf wel heel erg tegen nu :dontgeti:

ik weet 't, maar de mk5 klinkt minder dan de mk4. als ie nu klonk ALS de mk4, of beter, dan was 't een topper. maar je moet maar eens even alles lezen, dan zie je hoe mijn mening langzaam maar zeker is veranderd...

caliban
25 februari 2010, 18:49
Stomme vraag misschien maar: was het twee keer dezelfde amp, of een ander exemplaar?

Orpheo
25 februari 2010, 21:21
zelfde exemplaar.