PDA

View Full Version : semi-akoestische



x19
22 februari 2010, 21:33
Hoi
Ik speel al jaren elektrische gitaar maar wil nu een semi-akoestische.
Aangezien ik van akoestische vrij weinig ken kom ik hier raad vragen voor ik in de winkel ga uittesten.
De plaatselijke shop verkoopt vooral yamaha's..
Ik heb al wel gehoord dat die niet slecht zijn maar ik wil me niet tot yamaha beperken.

Mijn budget is zo'n 400 euro.

Iemand voorstellen?

Ello
23 februari 2010, 16:24
Yamaha APX en CPX zijn erg goede electro-akoestische (want die bedoel je denk ik) gitaren. Een mooie 2e hands zou goed binnen jouw budget passen.

Daarnaast zijn vele smaken en keuzes bij andere goede merken. Aan jou om te bepalen wat je mooi vindt klinken, mooi vindt qua looks enzovoort.

Aangezien je electro-akoestisch zoekt neem ik aan dat je er versterkt mee wil gaan optreden. Bedenk goed wat je ermee wilt doen en in wat voor setting. Bijvoorbeeld een dunnere body geeft wat minder feedback maar klinkt onversterkt weer wat minder hard.

Veel succes met de zoektocht. Post ff een foto als je iets gekocht hebt.

Edwin.

Mikos
23 februari 2010, 19:22
Ik heb zelf een Washburn D10SCEB, geloof dat ie 300 euro kost nieuw.
't kan dat ik gewoon geluk heb, maar anders zijn t voor die prijs echt geweldige gitaren!

x19
24 februari 2010, 20:50
ovation vind ik persoonlijk de knapste. Ik heb ze wel nog nooit gehoord of op gespeelt.
Ik heb zo'n gevoel dat een relatief goedkope ovation, van minder kwaliteit is als een even goedkope yamaha ofzo.
Iemand ervaring mee?

Lex81
25 februari 2010, 14:52
Ik heb zelf een Yamaha Compass gitaar, die ik versterkt juist erg goed vind. Daarnaast zou ik ook kijken naar 2dehands Takamine. Weer zo'n merk dat acoustisch niet veel bijzonders is, maar versterkt juist erg sterk.

LaurentB
25 februari 2010, 15:52
ovation vind ik persoonlijk de knapste. Ik heb ze wel nog nooit gehoord of op gespeelt.
Ik heb zo'n gevoel dat een relatief goedkope ovation, van minder kwaliteit is als een even goedkope yamaha ofzo.
Iemand ervaring mee?

Ik heb toevallig kort geleden op een Ovation Custom legend gespeeld, en die klonk wél goed. maar de goedkope, daar komt niet veel geluid uit, is mijn ervaring.

Onmeunig Hans
25 februari 2010, 19:46
ovation vind ik persoonlijk de knapste. Ik heb ze wel nog nooit gehoord of op gespeelt.
Ik heb zo'n gevoel dat een relatief goedkope ovation, van minder kwaliteit is als een even goedkope yamaha ofzo.
Iemand ervaring mee?

Euhhh, vind je het heel erg dat ik denk dat dit nergens op slaat?
Aan de andere kant is het natuurlijk een briljant antwoord op een al wel tig keer gestelde vraag.