PDA

View Full Version : Voorstellen



Digitaar
22 februari 2010, 21:20
Goedenavond,
ik ben Martin, 47 en toen ik 38 was heb ik mijzelf gitaar leren spelen.
Nu ben ik zover dat ik gitaarles geef aan volwassenen. Ik kan geen noot lezen, maar wel veel " kampvuurliedjes" (het is een nacht, sound of silence, knocking on heavens door, Venus etc.). Sinds de aankoop van een Red Special (replica gitaar Brian May, Queen) bestaat de behoefte om net zo te klinken als hij.
Nu heb ik sinds kort een effectpedaal (the Brian May effect pedal) van Digitech aangeschaft. Prachtig apparaat en het lijkt inderdaad om Brian, alleen.....
niet altijd. Soms doet ie het niet. Ik kan de pedaal nog zo ver indrukken, er komt geen effect. Uiteraard al 3 x de manual doorgelzen, maar kom er niet uit. Iemand soortegelijke ervaringen?\

Dank alvast.
Martin\

lindstrom
23 februari 2010, 09:24
Hoi Martin,

Welkom op het forum!
Er zijn er meerdere die net als jij willen klinken als BM..

Digitaar
23 februari 2010, 12:24
Hoi Martin,

Welkom op het forum!
Er zijn er meerdere die net als jij willen klinken als BM..

Weet ik wel, maar ik vind de typische BM sound zo mooi en deze pedaal zou dat mogelijk maken. Echter, dat ding doet niet wat ik wil. Ik vroeg me dan ook zomaar af of er gitaristen zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt.

Verder snap ik je quote in mijn eerste posting niet.
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
Volgens de officiele GN-richtlijnen is Lindstorm een burgerlul nadat duidelijk bleek dat hij op dat gebied Kim Wilson minimaal 11 maal overtrof.... De eerste keer dat ik je reactie las (waarvoor dank overigens), dacht ik dat IK dat geschreven had...

Anyway, ik ga weer lekker door met het afstruinen van het net opzoek naar
"pedaal info".

Groetjes
Martin

Digitaar
2 maart 2010, 13:15
Nou, ik ben er uit hoor. Je moet deze pedaal met behoorlijk wat kracht indrukken, voordat hij het doet. Nu ben ik gelukkig niet één van de lichtste (90KG), dus dat komt wel goed, maar ja, als je een voetswitch van Fender gewend bent (de mijne schakelt bijzonder licht), dan verwacht je niet dat je er met je volle gewicht op moet staan.

Discussie gesloten.

Groetjes Martin

lindstrom
2 maart 2010, 13:20
Verder snap ik je quote in mijn eerste posting niet.
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
Volgens de officiele GN-richtlijnen is Lindstorm een burgerlul nadat duidelijk bleek dat hij op dat gebied Kim Wilson minimaal 11 maal overtrof.... De eerste keer dat ik je reactie las (waarvoor dank overigens), dacht ik dat IK dat geschreven had...



Stond in mijn onderschrift ;)

Riky
3 maart 2010, 12:59
Nou, ik ben er uit hoor. Je moet deze pedaal met behoorlijk wat kracht indrukken, voordat hij het doet. Nu ben ik gelukkig niet één van de lichtste (90KG), dus dat komt wel goed, maar ja, als je een voetswitch van Fender gewend bent (de mijne schakelt bijzonder licht), dan verwacht je niet dat je er met je volle gewicht op moet staan.

Discussie gesloten.

Groetjes Martin

Je moet hem ook calibreren hé! Als je dat goed doet hoef je hem helemaal niet zo hard in te drukken.