PDA

View Full Version : Singlecoil Sized Humbucker



Paulio
22 februari 2010, 20:48
Hey,

Ik ben al een tijdje van plan om het brugelement van mijn Fender CP 60's te vervangen, deze gebruik ik zelden, vind het een beetje een dun, schel klinkend geval. Nu lijkt mij een SC sized humbucker wel een optie, o.a voor de veelzijdigheid. Ik ben hierbij op zoek naar een wat dikkere sound in de brug, dus niet naar een element dat perse moet klinken als een humbucker. Wat zijn jullie ervaringen met dit soort pickups?

Laatst vond ik dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=NCKqO4i9KvU

Zijn sound (en spel) spreekt me zeer aan, is dit een little '59 die hij hier in de brug heeft zitten?

gr Paul

Jamman
22 februari 2010, 23:52
ik heb zelf eem fender strat, hier heb ik een seymour duncan hot rails in de brug. Heeft ook dat lekkere vette scheur geluid. zou deze ook zeker overwegen.

Groeten.

Di Stefano
23 februari 2010, 12:54
Als je niet perse een humbuckersound wil kan ik je de Virtual Solo van DiMarzio aanraden. Ik heb ooit de voorloper ervan gehad, de Virtual Vintage Solo Pro, en dat was een heel leuke pickup om in je brug een vollere klank te hebben. Meer output, mids en minder hoog dan een standaard single coil maar nog steeds die typische vibe.