PDA

View Full Version : Help me wijs worden in de wereld van de effecten.



Daan_B
22 februari 2010, 20:18
Vandaag zijn de rest van mijn spullen gekomen.
Een Blues Deluxe, Fuzzface, Warwick pedalboard met rockbag en kabels etc.

Ik heb mijn Crybaby, Fuzzface en MIAudio Octave op het board aangesloten. De Fuzzface aan de batterijclip in de 9V input gezien hier alleen een batterij aansluiting inzit.

Ik heb het in de bovenstaande volgorde aangesloten, en je raad het al, het werkt niet...
De Fuzzface los werkt wel, andere pedalen zonder de Fuzzface ook, maar met zijn allen werkt het niet.
Het zal hoogstwaarschijnlijk aan de Fuzz liggen. Dit is voor het eerst dat ik met 3 pedalen en een board te werk ga, vandaar mijn vraag:

Wat doe ik fout!?:???:

Als jullie nog eventuele tips over volgorde etc hebben, tell me!
Ben namelijk een beginner op het gebied van pedalen:sssh:.

iWishmaster
22 februari 2010, 20:25
Misschien een rare suggestie, maar toch: zet de fuzz face eens vooraan in de keten.

Daan_B
22 februari 2010, 20:31
Het lampje van het pedalboard werkt in ieder geval niet, maar ik kan wel even kijken of er geluid uit komt.

fuchs
22 februari 2010, 20:50
Heb je alleen in de fuzz-face een batterij?

Daan_B
22 februari 2010, 21:03
Het werkt nog steeds niet:makeup:.

Nee, in de Fuzzface stop ik een kabeltje met een batterij aansluiting, die op het pedalboard kan en daarbij hoort. Met een batterij werkt het ook niet, deze wil ik ook niet gaan gebruiken gezien de fuzzface geen lampje heeft. Zodra ik díe erin stop gaat het powerlampje uit....:mad:

En ik wilde er zo graag op spelen:crazyhappy:!

Swan
22 februari 2010, 21:23
Fuzzface heeft zeer waarsch. een andere polariteit dan de andere pedalen, stop eens een 9v blokje in die Fuzzface en sluit de rest op je adapters aan?

Dirk_Hendrik
22 februari 2010, 22:12
Fuzzface heeft zeer waarsch. een andere polariteit dan de andere pedalen, stop eens een 9v blokje in die Fuzzface en sluit de rest op je adapters aan?


Zoe goed als zeker de oplossing voor je probleem.

Mitch
22 februari 2010, 22:19
Sterker nog, ik zet er 50 euro op. De meeste huidige pedalen vragen 9V voeding en hebben een hebben de min 'vooraan'. Als je dan binnen een keten pedalen, die je gezamenlijk wil voeden met 9V, één pedaal hebt staan die de plus 'vooraan' heeft staan, dan geeft dat een conflict met het resultaat dat jij beschrijft. Geen nood: apart voeden. Of met een aparte adapter of met een batterij, dat maakt niet uit.
Volgens mij staat daar ook wel het één en ander over in de Voedings FAQ, lees die zeker nog even door!

Realeigo
23 februari 2010, 10:11
Ik zet 100 euro op dat de voeding van de rockbag niet deugt, ik heb hem ook als cadeautje op mijn verjaardag gekregen en de voeding van de board zelf deugt niet en kan niet meer dan 1 pedaal aan.

Daan_B
23 februari 2010, 10:26
Ik zet 100 euro op dat de voeding van de rockbag niet deugt, ik heb hem ook als cadeautje op mijn verjaardag gekregen en de voeding van de board zelf deugt niet en kan niet meer dan 1 pedaal aan.

Jawel hoor, werkt prima op al mijn pedalen behalve de 2 germaniums!

Mijn vraag is nu dus: Hoe kan ik mijn Fuzzface aanpassen dat hij wel op een adapter kan? Er zit enkel een batterij plug in, daaraan kan ik hem aan het board bevestigen maar het werkt dus niet goed door de polariteit. Het heeft geen haast, maar ik wil de batterij niet blijven gebruiken gezien de Fuzzface geen lampje heeft.


In ieder geval bedankt zo ver!:ok:

Dirk_Hendrik
23 februari 2010, 10:29
Mijn vraag is nu dus: Hoe kan ik mijn Fuzzface aanpassen dat hij wel op een adapter kan?
http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,2806.0.html

Mitch
23 februari 2010, 11:07
Ik zet 100 euro op dat de voeding van de rockbag niet deugt, ik heb hem ook als cadeautje op mijn verjaardag gekregen en de voeding van de board zelf deugt niet en kan niet meer dan 1 pedaal aan.
I bet 50, you raise to 100, I call!



You lose....
:D

rocker_71
23 februari 2010, 11:19
Mijn vraag is nu dus: Hoe kan ik mijn Fuzzface aanpassen dat hij wel op een adapter kan?

Men zegt dat fuzzes (zeker Ge) beter werken op een standaard (niet alkaline) batterij. Daarom zit er op een sunface al helemaal geen adapter ingang.

Swan
23 februari 2010, 11:25
of gewoon zijn eigen adapter geven, het gaat om de combinatie van pedalen met verschillende polariteiten op 1 adapter wat de problemen geeft.