PDA

View Full Version : buffer in keten voor wah?



Jimi Hendrix
22 februari 2010, 14:10
Beste collegae,
hebben jullie ervaring met het gebruik van een buffer vóór een wah-pedaal?
Ik overweeg een kastje te laten maken waarmee de wah in een loop wordt gezet.
Heel fijn voor 't geluid als je 't ding niet gebruikt, maar als ie wordt ingeschakeld heb je dan een meter of 12 extra snoer.
Dan zou je een buffer kunnen gebruiken, liefst aan 't begin van die 12 meter (=mijn rackje met pedalen).

Iemand daar ervaring mee?

TimS
22 februari 2010, 14:39
Waarom laat sluit je je gitaar niet gewoon direct aan op je wah en doe je dat snoer dan naar je versterker? Verschilt nauwelijks in de lengte van het snoer.

Liquid_Metal
22 februari 2010, 14:56
Waarschijnlijk omdat hij een wah heeft die in bypass het signaal kleurt. Als je bv een Dunlop Crybaby hebt, die zijn erg makkelijk TB te maken. Ik heb er zelf ook een en heb jouw methode ook overwogen, maar vooral vanwege het gezeur met extra kabels besloten het niet te doen. Heb mijn wah TB gemaakt en hij kleurt nu totaal niet meer.

Jimi Hendrix
22 februari 2010, 17:21
het gaat om een vox wah.
over de evt. kleuring heb ik niet echt te klagen, maar ik vind het fijner als mijn snoer achter me verdwijnt.
Bovendien, mocht je nog eens draadloos gaan gebruiken, dan zou dat ook zo moeten.
ik heb in de vox al eens een extra functie laten bouwen, hij kan nu ook een relaisschakelsignaal uitsturen.
dat signaal zou ik dan mooi kunnen gebruiken voor dat kastje.

Blijft mijn vraag staan ;-) :rockon:

Chiel
22 februari 2010, 22:20
Ik neem aan dat de Wah helemaal aan het begin van de signaalketen hangt? Ervoor gaat helaas niet altijd goed (tussen gitaar en Wah), maar ik weet dat het met de RMC Picturewah en de Fulltone Clyde in ieder geval wel goed gaat. Deze gebruik ik namelijk zelf al geruime tijd i.c.m. een Axess buffer. Tja, uitproberen is dan het devies. Enne je weet het, Ernst is tha man!

Jimi Hendrix
22 februari 2010, 23:20
Ik neem aan dat de Wah helemaal aan het begin van de signaalketen hangt? Ervoor gaat helaas niet altijd goed (tussen gitaar en Wah), maar ik weet dat het met de RMC Picturewah en de Fulltone Clyde in ieder geval wel goed gaat. Deze gebruik ik namelijk zelf al geruime tijd i.c.m. een Axess buffer. Tja, uitproberen is dan het devies. Enne je weet het, Ernst is tha man!

thanks,
experimenteren dus... wie weet.. eigenlijk een open deur, maar ik vraag ook een beetje naar de bekende weg.
ernst is nog steeds king!