PDA

View Full Version : HD recorder gebruiken als interface??



rutger barneveld
22 februari 2010, 13:55
Hoi Mensen,

Mijn opnames doe ik momenteel harddiskrecorder, een workstation van Korg (een D1200mkII)
Ik heb onlangs sonar studio 8.5 gekocht. Dit omdat ik de sessiondrummer eigelijk wel te gek vind. Nu wil ik eigelijkek wel helemaal overstappen op recording via de PC.

Nu denk ik het volgende. Ik zou de Korg als soort interface willen gebruiken, en de s/pdif out vanuit de korg naar de s/pdif in op de pc willen verbinden.
Ik zat daaraan te denken, omdat het digitaal signaal is, als ik gewone de output van de korg op de input van de pc aansluit zit ik met verlies van kwaliteit. (denk ik)

Wat denken jullie, is dit mogelijk, of is dit te ver gezocht? Of moet ik hier helemaal niet aan beginnen?

Ik zie uit naar jullie kundige reacties!!

Groet,
Rutger.

bert k
22 februari 2010, 14:34
Als je pc een sp/dif input heeft lijkt me dat geen probleem. Alleen kan je niet meer dan stereo doen. Multitracken zit er niet in dus.

harrie-beton
24 februari 2010, 13:41
Deze dingen waren toch meer dan 1000 dollar?

Als je met de pc verder wilt zou ik de Taskam 16 sporen kaart kopen.
Als de hd recorder 12 sporen uit heeft kan je via deze audio usb kaart deze sporen opnieuw opnemen naar de pc en daar bewerken en mixen.
Waarschijnlijk is de hd recorder een gesloten systeem.
NB mixen op een pc vereist wel een redelijk snelle en foutloze pc.

http://www.s2store.be/images/produkten/Tascam-US-1641_medium.gif

rutger barneveld
25 februari 2010, 10:25
Die HD recorder meer dan 1000,- dollar?? Dat zeker niet!

Die HD recorder is inderdaad een gesloten systeem. Stuurt verder niets extra's. Heeft alleen vier inputs, en gaat verder niets uit (behalve de monitor en main out ook sp/dif out)

Nieuwe PC komt eraan, oude is aan vervanging toe.
Waar is die tascam kaart te koop? Heb die nog niet eerder gezien!

harrie-beton
25 februari 2010, 10:53
Is al meer dan een jaar op de markt. Feedback heeft hem in de aanbieding.
http://www.feedback.nl/computer-audio/tascam/us-1641

19 inch 24-bit/96 kHz USB 2.0 Audio/MIDI interface met 16 simultane inputs en 4 simultane outputs (14 analoog input, 8 microfoon inputs met fantoomvoeding), S/P-dif en MIDI I/O. Deze interface wordt gebundeld met Cubase LE4 en de TASCAM Continuous Velocity Piano.

269 euro!