PDA

View Full Version : epiphone-waardeloos



Les Strat
22 februari 2010, 08:35
hallo,

bij deze wilde ik even melden dat epiphone ook steeds slechtere modellen gaat produceren kijk hier de 1954 oxblood les paul: http://link.marktplaats.nl/323736773 er zitten niet eens grovers meer op, zo valt het me steeds vaker op dat epiphone wel goedkopere materialen gebruikt.

vr.gr

kuk
22 februari 2010, 08:44
Ik heb een SG400 en een ES 175 gehad en qua prijs vond ik de afwerking zeer goed.

lindstrom
22 februari 2010, 08:46
zo zijn er meer ECHT goeie gitaren van Epiphone, maar helaas maken ze inderdaad ook echt slechte gitaren..

gewoon goed zoeken en testen, dan kun je best een goeie epiphone vinden.

Hiro
22 februari 2010, 09:06
Inderdaad sommige merken moet je echt geluk mee hebben, epiphone laat ze uit verschillende fabrieken rollen waarbij niet iedere fabriek dezelfde kwaliteitsstandaard aanhoud

beruk
22 februari 2010, 09:10
bovendien is het gebruik van grover stemmechanieken niet de heilige graal van het gitaarbouwen. Epiphone produceerd van brol tot top in verschillende prijsklasses en uit verschillende fabrieken.
Zag gister nog een youtube filmpje van een vent op een masterbuild broadway, onversterkt, wat een klank!

rocker_71
22 februari 2010, 10:26
Ik heb 2 Epi's en ben dik tevreden.
Nee, het zijn geen Gibsons, maar wel fijne gitaren.



Verder zie ik het nut niet zo van dit topic..... :makeup:

Hiro
22 februari 2010, 10:31
ach ja van dit soort bash topics zijn er wel meer, zo van "het is geen gibson dus het is kut" topic.
Vind het ook onzin, ik heb ook een epi en ik ben er helemaal verliefd op

lindstrom
22 februari 2010, 10:32
topic is inderdaad wat nutteloos gezien er veel te vinden valt over dit onderwerp.

Verder ben ik het met Beruk eens, Grover is relatief gehyped maar zeker niet ideaal..

Les Strat
22 februari 2010, 10:49
nou zo is het niet bedoelt, ik bedoel meer, dat de kwaliteit van de standarts dus ook heel erg verschild en of dit nou vaker voor komt, ik heb zelf geen gibsons dus daar was de vergelijking ook niet mee

Chocola
22 februari 2010, 10:54
Inderdaad sommige merken moet je echt geluk mee hebben, epiphone laat ze uit verschillende fabrieken rollen waarbij niet iedere fabriek dezelfde kwaliteitsstandaard aanhoud

Dit was wellicht zo in het verleden maar is nu niet meer van toepassing.

Jay75
22 februari 2010, 11:01
Ik ben van mening dat je een gitaar niet kunt beoordelen op basis van plaatjes of specificaties/youtube filmpjes. Je kunt je echter wel goed inlezen voordat je iets koopt. Daar ben ik wel achter na al die jaren. Nutteloos topic, voor hetzelfde geld is die gitaar superresonant en blijft ie gewoon op stemming. Dus waar baseer je je mening op, normaal reageer ik niet op zulke topics maar zonder erop gespeeld te hebben weet je het gewoonweg niet.

Cheers

lindstrom
22 februari 2010, 11:04
Ik ben van mening dat je een gitaar niet kunt beoordelen op basis van plaatjes of specificaties/youtube filmpjes. Je kunt je echter wel goed inlezen voordat je iets koopt. Daar ben ik wel achter na al die jaren. Nutteloos topic, voor hetzelfde geld is die gitaar superresonant en blijft ie gewoon op stemming. Dus waar baseer je je mening op, normaal reageer ik niet op zulke topics maar zonder erop gespeeld te hebben weet je het gewoonweg niet.

Cheers

+1 !!! :ok:

........

Luke-wannabe
22 februari 2010, 11:12
Epiphone is echt fakking kuth!!1111

almarvk
22 februari 2010, 11:24
Na zo'n intelligente opmerking kan ik niet anders dan dit topic sluiten.