PDA

View Full Version : nieuwe elementen



rozh
22 februari 2010, 00:39
ik heb nu een epiphone lp custom met standaard pickups en ik wil binnenkort nieuwe elementen erop zetten voor dat extra beetje.
nu was ik aant kijken voor een setje blackouts, maar ik weet niet of die op clean ook een beetje mooi klinken en of je er ook rock mee kan spelen ipv alleen metal.
of is er een beter alternatief dan blackouts?
weet iemand btw waar je die gouden blackouts kan krijgen? ik kan ze nergens vinden xD

macwilliams
22 februari 2010, 06:26
Clean klinken ze okay maar dan moet je de vol pot
op je gitaar wel een beetje gebruiken. Volgens mij heeft thomann ze in Duitsland.

AgileGhost
22 februari 2010, 10:47
Ik denk dat het verschil tussen de standaard elementen op je epi en Blackouts wel meer is dan "dat extra beetje". Er zijn genoeg passieve elementen met flink wat output. Seymour Duncan Distortion/Jazz combi is misschien wel wat als je het een beetje veelzijdig wilt houden.

Rens van Herpt
22 februari 2010, 19:53
Ja ik denk als je dat beetje extra wilt, je met een SD Distortion in de brug en een Jazz in de nek heel ver komt. De blackouts zijn clean alleen goed te bespelen als je de volume pot gebruikt, anders zit er iets te veel output op die dingen.

macwilliams
22 februari 2010, 20:01
Laat dat iets maar weg, zonder volume pot amper clean te krijgen. :seriousf:

frazaa
22 februari 2010, 20:07
Bareknuckle's Miracle man set komt eigenlijk in mij op. Kan erg goed metal klinken en clean klinken ze ook geweldig. Bovendien kun je bij Bareknuckle zo'n beetje alle soorten covers krijgen op je pickups. Is niet goedkoop en waarschijnlijk zal niet iedereen het met mij eens zijn maar het is naar mijn mening ook het overwegen waard.

Sinner1980
22 februari 2010, 20:08
Ik heb laatst een les paul bespeeld met een Bare knuckle Nailbomb in de brug en een Cold sweat in de de halspositie...hemels was het,ik was EMG's,Blackouts en SD JB/Jazz combi's heel snel vergeten. Een hele vette combi en vooral veelzijdig,aanradertje dus;)

Orpheo
22 februari 2010, 20:18
ik vond de nailbomb echt drie keer niks. sowieso vind ik bkp overpriced. de duncan distortion is super,en t halsmodel is waanzinnig.smooth,gearticuleerd, enorm dynamisch en ve harmonics... duncan levert n even goede tone als bkp,voor minder geld.

ik vind echter de hybrids zoveel beter,beter dan wat ik ooit heb geprobeerd. bijna even hot,doch passief,als de blackout,maar minder 'lomp' in t laag.

kortom:de duncan distortion set heeft mijn keus.gouden kapjes kan je los kopen,en er zelf opzetten.

rozh
23 februari 2010, 03:11
wat is een hybrid?

Orpheo
23 februari 2010, 09:20
wat is een hybrid?

hm sorry, ik ben zo into pickups, niet iedereen kent de termen ;)

Een hybrid is een mix van 2 elementen. De meest klassieke, is de duncan '59 en de duncan custom hybrid, met de magneet van de '59. Je neemt dus de spoel van de een, en de spoel van de ander,en wisselt ze uit.

dat levert dus een enorme mismatch op! de 2 spoelen hebben verschillende weerstanden en verschillende draaddiktes, en dat levert dus een veel breder spectrum van tone op. Mijn favoriet is echter de duncan distortion (of JB) met de fullshred. de JB heeft precies dezelfde spoelen als de distortion, maar de distortion heeft n magneet die bij bepaalde gitaren weer lekkerder klinkt (ultradikke ceramische magneet).

Ik heb nu 4 van die hybrids (2 setjes duncan distortion-sets, en 2 fullshreds, heb dus ook gelijk midden-elementjes kunnen maken van de 'restanten', haha), en gespeeld met magneetsoorten, en ik kan je zeggen, 'mijn' pickups zijn bruut. Het laag is superstrak, het mid is aanwezig en snijdt lekker weg, het hoog zingt, en het is NOOIT neuzig, en altijd precies en helder. De mate van 'strak' kan je instellen per snaar via de polepieces. Beetje het idee van de qtuner, maar dan wat minder extreem.

Het maken van een hybrid is echt belachelijk eenvoudig. je moet alleen niet bang zijn om de bobbins eraf te halen ;)

rozh
24 februari 2010, 18:22
ik ben opzich wel technisch aangelegd maar ik ga niet me eigen pickups enzo maken xD
hmmm ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit..het is ook zo moeilijk kiezen als je niet elke pickup kan proberen want je hoort bij die voorbeeld geluidjes niet een echt duidelijk verschil