PDA

View Full Version : Chapman guitars



allochthomas
21 februari 2010, 22:45
Toch wel benieuw of mensen de gitaar lijn van rob chappers ook volgen.

Ik volg de ontwikkeling nu al vanaf het begin en het concept is erg interessant: zorg dat je een zo goed mogelijke kwaliteit body en neck hebt en stop daar dan de meest goedkope pickups etc in om de kosten drastisch naar beneden te brengen. Wat je krijg is dus een soort blanco doek van hoge kwaliteit voor een spot prijs waar je je op kan uit leven met allerlei hardware om de gitaar aan te passen naar jouw smaak.

wat meer info over de ML1: http://www.chapmanguitars.co.uk/guitars/ml1/
http://blog.dbtwang.com/dbtwangblog/wp-content/uploads/Chapman-Guitars-ML-1-2010.jpg

barno
21 februari 2010, 23:26
ik betwijfel of dit over 5 jaar nog bestaat. heb net dat interview gelezen. basically is het helemaal een chinese gitaar met als enig verschil de naam van een relatief onbekende gitarist en een enthousiast marketing verhaal. een soort witte produkten-gitaar maar in guitarland werkt dat niet, enfin, denk ik.

vulvasonic
21 februari 2010, 23:51
De gitaar op de afbeelding ziet er smaakvol uit en als de basis goed is en de prijs gunstig, dan vind ik het best interessant.

Megadeth22
21 februari 2010, 23:52
Van de gitaar weet ik weinig af, de man zelf is een beest op gitaar en heeft een goed gevoel voor humor. Heb bijna al zijn filmpjes gekeken op youtube, speelde vroeger over allemaal Orange ampjes, nu over een Marshall dacht ik.

allochthomas
22 februari 2010, 00:00
Klopt, vroeger had hij een endorsement bij orange amps en tegenwoordig bij marshall. Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Wat hij heeft gedaan is gewoon aan zijn fanbase gevraagd: wat willen jullie nou van een gitaar met als gevolg de ML1. Zo goedkoop mogelijk geproduceerd maar met de best mogelijke body en neck.

hezz
22 februari 2010, 00:13
Ik keek vroeger wel af en toe naar de Monkeylord's video's wanneer het over Orange Amps ging, verder niet echt m'n smaak. Wel te gek hoe die gast gegroeid is in z'n carriere!

minoin
22 februari 2010, 00:15
Ik vind het een gaaf concept. Gewoon zelf een beetje sleutelen, schuren en zagen aan een redelijke kwaliteit plank. Jammer van de headstock, daar is weinig meer moois van te maken ;) Toch vraag ik me af of je niet beter Warmoth kan gaan als je toch alles gaat vervangen..

allochthomas
22 februari 2010, 00:18
Las net dat er een goeie trem, tuners en topkam opzitten. Het enigste wat je hoeft te doen is de pickups er uit gooien. Als ik het geld had had ik er waars 1 besteld omdat ik wel erg nieuwsgierig ben. Pickups vervangen, body rood spuiten, pick guard er op en scheuren maar.

minoin
22 februari 2010, 00:22
Nee joh, Fred Dons lief aankijken en hopen dat ie voor een mooie prijs je gitaar airbrushed, teringvet :rockon:

kevervolks
22 februari 2010, 10:27
Ja heb dit ook gevolgd!

Lijkt me een supervette gitaar, goede onderdelen, alleen de pickups veranderen (als je zijn filmpjes kijkt lijken de chineze nog niet eens zo slecht ;))
Ook heeft de neck precies de shape van zijn favoriete gitaar, ik denk dat dit de shape is van zijn esp horizon!

Edit: oh en welke gitaar in deze prijsklasse heeft nu een ebony fretboard :sssh:

hezz
22 februari 2010, 11:27
Veel kwaliteit voor weinig geld lijkt me zo, misschien hebben we weer een goede nieuwe beginners-gitaar gevonden ipv de Ibanez'jes waar veel lui op beginnen? Chapeau voor Rob wat betreft zijn aanpak en hoe hij nog veel waarde hecht aan z'n youtube fanbase, is toch goed om te zien dat hij daar goed mee doorgaat. De concept achter de gitaar is naar mijn idee ook enorm goed, al het geld in zo goed mogelijke houtsoorten (voor de muziekstijl) en gewoon een blanco canvas zijn voor gitaristen om zelf aan te sleutelen. Het filmpje met andere pickups erin klinkt in ieder geval goed, al is het absoluut niet mijn muziekstijl.

Exi
22 februari 2010, 11:49
Veel kwaliteit voor weinig geld lijkt me zo, misschien hebben we weer een goede nieuwe beginners-gitaar gevonden ipv de Ibanez'jes waar veel lui op beginnen?
Was het maar zo, er worden er maar 500 gemaakt en ze zijn nog maar beperkt beschikbaar. Als je er nog één wilt moet je snel zijn...

allochthomas
22 februari 2010, 12:40
Dat is niet waar. Dat was nog toen hij een signature zou krijgen, maard at is toen omgezet naar zijn eigen gitaar brand. Er zijn er veel meer beschikbaar en je kunt gewoon een bestelling plaatsen.

hezz
22 februari 2010, 12:44
Dat is niet waar. Dat was nog toen hij een signature zou krijgen, maard at is toen omgezet naar zijn eigen gitaar brand. Er zijn er veel meer beschikbaar en je kunt gewoon een bestelling plaatsen.

Maar ze maken wel maar een eerste oplage van 500 stuks hoor.

Mikos
22 februari 2010, 12:50
Ik volg inderdaad ook zn filmpjes, ben wel heel benieuwd hoe die gitaren zijn!

Ricochet
22 februari 2010, 13:18
zorg dat je een zo goed mogelijke kwaliteit body en neck hebt en stop daar dan de meest goedkope pickups etc in om de kosten drastisch naar beneden te brengen.


Precies waarom ik zo dol op Epiphones ben...:rockon:

allochthomas
22 februari 2010, 13:24
Maar ze maken wel maar een eerste oplage van 500 stuks hoor.
Hmm, dan heb ik het verkeerd begrepen. Heb wel gehoord dat er nog gitaren beschikbaar zijn voor mensen die nog niet hebben gereserveerd.

@Ricochet: als ze nou eens een ebbony fretboard op de les paul customs doen;)

Terminus
22 februari 2010, 16:48
Ik heb echt ontzettende GAS voor dat ding...

Het is wel meer dan een Chinese Strat. Er zit een coiltap in, Shadow Killpot (killswitch in de potmeter gebouwd) , de toets is ebben, de brug is een Wilkinson, de tuners waar ook van hoge kwaliteit en je krijgt er wat troep bij om hem te custumizen (slagplaat, blokje om de trem te blokkeren)

Het is vooral bedoeld voor mensen die meestal toch de elementen in een gitaar vervangen.

Orgasmocaster
22 februari 2010, 17:11
Waar is de stick????

Quicksilver
22 februari 2010, 18:31
Ik kan alleen de prijs niet vinden op die site? Of kijk ik er nu overheen? :makeup:

crapton
22 februari 2010, 18:49
Ik kan alleen de prijs niet vinden op die site? Of kijk ik er nu overheen? :makeup:

299 GBP + 15 GBP shipment. Ca 375 €?

Lijkt me niet te duur. Nu stelt het ook weer niet zoveel voor, maar de hardware afgezien van de PU's is best goed, Wilkinson, Grover.

Met een setje goede PU's afhankelijk van je keuze ca. 500 €?

Hoe speelt het en hoe klinkt het, hoe is/blijft de kwaliteit.

Ik heb een paar Chinese gitaren gehad (Ibanez, Epi geprobeerd), zien er prachtig uit maar klinken niet zo.

allochthomas
23 februari 2010, 02:06
Jammer dat niemand hier op het forum er 1tje heeft besteld, kunnen we meteen kortsluiten of het wel of niet wat is. Ik blijf het een buitengewoon goed initiatief vinden.

Matthijs24
3 januari 2011, 19:44
Hallo, ik wil er misschien 1 kopen. ML1 of ML2. Als ik deze specs van de ML2 laat zien:

Body Wood: Solid Mahogany
Body Colour/Finish: Golden natural wax
Neck Wood: Maple
Neck Profile: Thin ‘C’ Contour
Frets: Jumbo
Neck Join: Glue-in
Fingerboard: Ebony
Fingerboard Inlays: Infinity Logo on 12th fret
Headstock: Stubby
Nut: Bone
Scale: 25″
Pickups: High-output ceramic Chapman Guitars pickups
Electronics: 3-way pickup switch, 2 volume controls, 1 master tone control
Machine Heads: 18:1 Grover tuners. Silver
Bridge: String through TOM bridge
Case: Hardcase supplied with ML2 custom model
Strap locks: Dunlop strap locks provided with ML2 custom model
Accessories: Chapman Guitars plectrums, allen keys, certificate of authenticity

En deze specs van de ML1:

Body Wood: Solid Mahogany
Body Colour/Finish: Thru Black Satin
Neck Wood: Maple with Thin Lacquer
Neck Profile: Thin ‘C’ Contour
Frets: Jumbo
Neck Join: Bolt On
Neck Plate: Engraved monkey face
Fingerboard: Ebony
Fingerboard Inlays: “Infinity” Logo on 12th Fret
Headstock: Reverse Tele Style
Nut: Bone
Scale: 25.5″
Pickups: Humbucker & two single coils
Electronics: Shadow kill-pot fitted under volume control, coil-tap under tone control
Machine Heads: Grover Rotomatic – 18:1 Ratio. BLACK
Bridge: Wilkinson Chrome WVPCR
Case: Monkey Lord padded gig bag included
Accessories: Guitar lead, allen keys, tremolo arm, two different gauges of solid mahogany tremolo blocks.
‘Modern’ style – Stainless Steel Saddles A modern twist on the classic design. Ultra smooth under a player’s hand, with a sleek, low-profile surround restricting the sideways movement of the SOLID STAINLESS STEEL saddles, the WVP range of vibratos is the ultimate in comfort and performance. Ideally suited to more contemporary guitar designs, this family of bridges looks far more expensive than it is. Features include a stamped steel “heat hardened” top plate with 6-screw pivot mounting. Push-in arm and Wilkinson design “stagger-drilled” block for unrivalled tuning stability.

Spec -Steel Block Depth – 41mm
Plate – 84.5mm (75mm at Screw Mount) x 43mm x 2.6mm/12mm
String Spacing – 54mm
Screw Spacing – 53 – 59mm



Met wat voor gitaar is het dan te vergelijken? Als het niet heel geweldig voor het geld is, ga ik voor een andere gitaar. Deze is juist zo goedkoop door de goedkope pick-ups en finish zodat je je eigen smaak eraan toe kan voegen. En omdat hij vanaf de fabriek gelijk naar de winkels gaat en je dus geen extra kosten krijgt. Ik twijfel hier heel series aan:). Doen of niet doen?

Orbis
4 januari 2011, 09:58
De reviews over de Chapmans zijn vrijwel zonder uitzondering erg lovend. Sowieso is het eigenlijk een bedrag waarvoor je geen miskoop kunt doen. Maar volgens mij krijg je wel een hoop waar voor je geld, bijvoorbeeld bij de ML-1: ebben fretboard, een benen nut, Wilkinson brug... Alleen de reverse headstock is niet echt mijn ding :p .

Niels Verkaik
4 januari 2011, 10:28
Ik heb een ML-1 en ben er erg tevreden over!
Het is ook erg fijn dat je hem naar hartelust kan aanpassen zonder dat je er spijt van krijgt...daar is hij immers voor bedoeld! Ben hem nu aan het refinishen (donker gestained) foto's volgens snel!

iWishmaster
4 januari 2011, 11:30
Die Ghost Fret (Explorer-shape) is echt een schoonheid! Prachtige body en headstock vorm, mooie subtiele inlays. Ook helemaal mijn specs: korina body, ingelijmde neck van maple met satin finish en ebony fretboard, hardtail met stratachtige-brugzadels, 2 passieve humbuckers met coilsplit, translucent red finish. Kwijl :makeup: ....

Als ik ooit een Warmoth of custombuild zou maken, zou die voor 99% de specs van die Chapman hebben. Alleen waar kun je zoiets testen? Want blind 1500 pond overmaken gaat 'em niet worden, al zijn de reviews nog zo lovend.

Matthijs24
4 januari 2011, 18:48
Ik heb een ML-1 en ben er erg tevreden over!
Het is ook erg fijn dat je hem naar hartelust kan aanpassen zonder dat je er spijt van krijgt...daar is hij immers voor bedoeld! Ben hem nu aan het refinishen (donker gestained) foto's volgens snel!

Is hij goed genoeg om er mee op te treden als je goede pick-ups erin gooit?

Sinner1980
13 januari 2011, 16:04
Is hij goed genoeg om er mee op te treden als je goede pick-ups erin gooit?

En vooral de juiste versterker erbij,ook niet geheel onbelangrijk...:soinnocent:

Matthijs24
13 januari 2011, 16:44
Ik ben blij met mn Blues Jr.

Zelf geil ik veel meer op versterkers hoor, ben daar veel kritischer mee:cooler:

De V
13 januari 2011, 16:56
Als ik ooit een gitaar ga aanpassen aan mij smaak (hoop ik ooit te doen, zelf bouwen/ontwerpen lijkt me echt vet) begin ik wel met een mooie gitaar..........

Pepe
13 januari 2011, 17:06
Dit is typisch zo'n gitaar die ik in 1 beweging voorbij loop. Saai generiek ding zonder iets eigens.
Dat concept snap ik wel en niet. De verkoopprijs wordt laag gehouden door rotzooi pickups dus je bent nog 200 euro kwijt om hem lekker te laten klinken.
Gooi je er nog een refinish er tegen aan.. oei.
Ik snap dus dat voor de producent de prijs laag is maar voor de consument niet.

Inderdaad. Heel slim.

Matthijs24
13 januari 2011, 18:18
Meestal worden Pick-ups toch veranderd. BIj Fender betaal je bijv. 700 voor gitaar met pick-ups. Die vervangen de meesten toch wel na een tijd. Is uiteindelijk 900 euro. Dan betaal je voor de Fender pick-ups en voor de nieuwe. En bij deze is dat veel minder.

Pepe
13 januari 2011, 18:22
Verkoop dan de gitaar ZONDER pickups zou ik zeggen.

Matthijs24
13 januari 2011, 20:45
Maar kijk. Dit is ook een gitaar waar je mee kan groeien. Beginners hoeven geen dure pick-ups maar willen wel spelen op een gitaar. Dit budget is perfect voor beginners. Die hoeven dan geen nieuwe pick-ups, dat kunnen ze later doen. De anderen veranderen gelijk, die willen meestal ook wel meer betalen voor een gitaar. Dit komt toch kwalitatief overeen met een 600 euro gitaar? Nou, dan ben je evenveel kwijt als je de pick-ups vervangt. Maar bij de andere die al 600 zijn kan je geen pick-ups kiezen:blast:

Pepe
13 januari 2011, 22:04
Ach wat, tis gewoon een kut concept, een gitaar die niet deugd vanuit de rekken.http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Op elke gitaar kan je betere hardware zetten, wat is daar nieuw aan?

Wat je zegt is: "nee, ik ben TE GOED voor een London City maar nog niet goed genoeg voor GOEIE pickups".

Matthijs24
13 januari 2011, 22:08
Nee ik zeg dat het een goed kwaliteitsgitaar is die je aan kan passen aan je niveau, en dat zal je ook aan de prijs merken:supercool:. Ik ben niet zo merkgeil dus ik wil best een Chapman ML-1 kopen met goede Pick-ups die ik naar mijn smaak gekozen heb inplaats van een Fender zonder upgrade (maar ik hou van Fender stratjes hoor:cheerup:).

Pepe
13 januari 2011, 22:15
I'm just jokin' with you bro.
Je gaat mij er niet mee zien maar ik wens iedereen die nog moet groeien er graag eentje toe.

Matthijs24
13 januari 2011, 22:19
:sssh:Niet alleen voor mensen die moeten groeien:sssh:.

Van wat voor gitaren ben jij dan?:noob:

Pepe
13 januari 2011, 22:23
Ik ben van de doorgegroeide gitaren, ik groei zelf al jaren niet meer en er is weinig hoop op doorstart.

Tunes
14 januari 2011, 08:24
Afgezien van dat het nogal van alles niets gitaren zijn is het natuurlijk een beetje onzin wat hier gezegd wordt.
Je bent alles bij elkaar iets van 400 euro kwijt voor een gitaar die niet al te beste pick-ups heeft (en hoe is de rest van de elektronika ?). Dus komt er al snel 200 euro bij voor pick-ups.
Weet ik eerlijk gezegd nog niet eens hoe het met de rest van de hardware is.

Zit je nog met een merk wat zich totaal niet bewezen heeft en alleen op papier goed lijkt, die paar internet reacties zeggen mij niks, er is geen hond die zijn pas aangeschafte afkraakt en dus kan je je afvragen hoe objectief de reacties zijn.
Die ebben toets maakt het nog een beetje een ander ding in die prijsklasse, maar iedereen die een beetje zoekt kan 2ehands een veel betere gitaar kopen voor minder.

SunnMustang
14 januari 2011, 22:44
Net effe gekeken, hij ( ML1) kost nu 199 pond.... wordt een stuk aanlokkelijker.

Niels Verkaik
15 januari 2011, 10:18
Afgezien van dat het nogal van alles niets gitaren zijn is het natuurlijk een beetje onzin wat hier gezegd wordt.
Je bent alles bij elkaar iets van 400 euro kwijt voor een gitaar die niet al te beste pick-ups heeft (en hoe is de rest van de elektronika ?). Dus komt er al snel 200 euro bij voor pick-ups.
Weet ik eerlijk gezegd nog niet eens hoe het met de rest van de hardware is.

Zit je nog met een merk wat zich totaal niet bewezen heeft en alleen op papier goed lijkt, die paar internet reacties zeggen mij niks, er is geen hond die zijn pas aangeschafte afkraakt en dus kan je je afvragen hoe objectief de reacties zijn.
Die ebben toets maakt het nog een beetje een ander ding in die prijsklasse, maar iedereen die een beetje zoekt kan 2ehands een veel betere gitaar kopen voor minder.

Een tweedehands gitaar is altijd goedkoper, van welk merk ook, een beetje een kul argument.

Zoals eerder gezegd, ik heb er één liggen.

Het hout en bouwkwaliteit zijn van goede kwaliteit, al ben ik natuurlijk niet te vertrouwen, want ik heb er één gekocht.

Als je niet wilt betalen voor een finish en pickups die je niet wilt en zelf van klussen houdt dan is dit een heerlijke gitaar. Ik heb nu voor een leuke prijs een goede gitaar die aan mijn eigen smaak is aangepast, die beter is dan mijn duurder PRS se.

Het concept zelf vind ik ook wat waard, maarja, vernieuwing, daar zitten gitaristen nu eenmaal niet op te wachten ;)

Matthijs24
10 november 2011, 19:31
Beetje laat, maar toch weer mee eens.
Ook het nieuwe gevoel moet vrij weinig uit maken in je mening over die gitaar.
Want ik heb de ML-1 nu al een tijdje, en toch gekozen om ook de ML-2 te kopen. Dat doe je alleen als je het echt goed vind. En ook dit is een goede gitaar.

Hier hoor je mij erop spelen:
http://www.youtube.com/watch?v=D2AT-sWijn4&feature=channel_video_title

Isn't that a warm sounding guitar with a nice sustain:)?

allochthomas
10 november 2011, 19:55
Heb toen ook gekeken naar een ml-1. Eerste wat ik met die gitaar zou doen is de body kaal schuren en nieuwe pickups er in stoppen.

@Matthijs24: jij woont dus in veenendaal, mag ik misschien ooit eens langs komen om de ml-1 en ml-2 te proberen? Ben heel erg benieuwd naar hoe ze spelen.

Matthijs24
10 november 2011, 21:07
Ja vind ik prima. Maar de ML-1 is nu bij de gitaarbouwer voor customizing. En de ML-2 heeft iets met de pick-ups en moet gerepareerd worden. (hij doet het wel, maar niet zoals zou moeten.)

Matthijs24
10 november 2011, 21:12
Allochthomas, de ML-1 komt weer in productie. Er zijn 23 exemplaren gevonden.

Of ze worden verkocht als eerst, voor dezelfde prijs. Of ze maken er iets speciaals van, gecustomized door Jaden Rose:
http://forum.monkeylord.co.uk/threads/we-found-some-more-ml-1s-what-shall-we-do-with-them.16866/

spriggan
11 november 2011, 00:13
Ik heb hier ook een (linkshandige) ML-2. Aangeschaft wegens de lovende verhalen over ML-1 en omdat voor mij de meest no-nonsense 25" scale single cut was.
Nu ik 'm in handen heb valt er wel het een en ander op af te dingen, maar 't is een blijvertje.

Matthijs24
11 november 2011, 05:46
Oh een linkshandige, erg van die headstock heh :o.
Dat is wel erg slordig.

Terminus
11 november 2011, 16:17
Ik heb hier ook een (linkshandige) ML-2. Aangeschaft wegens de lovende verhalen over ML-1 en omdat voor mij de meest no-nonsense 25" scale single cut was.
Nu ik 'm in handen heb valt er wel het een en ander op af te dingen, maar 't is een blijvertje.

Wat is er precies mis mee dan?

Matthijs24
11 november 2011, 16:18
Ik kan niet voor hem spreken maar in ieder geval zit de headstock verkeerd om, zoals het op een rechtshandige zou zitten, erg slordig.

spriggan
11 november 2011, 18:07
Logo op de headstock kan ik (met een beetje moeite) mee leven. Het feit dat ze de case niet konden leveren vind ik slordiger.
De manier manier waarop ze e.e.a. (niet) communiceren nodigt uit voor een cursusje klant gericht ondernemen.

(neeh bennie boos maar 'drietig) ;)

Terminus
11 november 2011, 18:08
Ik kan niet voor hem spreken maar in ieder geval zit de headstock verkeerd om, zoals het op een rechtshandige zou zitten, erg slordig.

Ja nogal, ik ben er na jouw post op gaan zoeken en het ziet er amateuristisch uit. Dezelfde decal had ondersteboven prima gepast en dan was alles opgelost, maar blijkbaar gaat dat in China niet zo makkelijk.

Matthijs24
11 november 2011, 18:11
Ja ze waren er ook boos om. Ze hebben 3 prototypes gehad, en dachten dat het bij de leftys ook wel goed zou zitten. Dat is ook normaal, daar denkt een normale fabriek aan.

Nu zijn ze voor de volgende gitaren ook opzoek naar een andere fabriek. Zoals Chappers zegt: we are searching for a factory that can think;-).

spriggan
12 november 2011, 00:15
Ja ze waren er ook boos om. Ze hebben 3 prototypes gehad, en dachten dat het bij de leftys ook wel goed zou zitten. Dat is ook normaal, daar denkt een normale fabriek aan.

Nu zijn ze voor de volgende gitaren ook opzoek naar een andere fabriek. Zoals Chappers zegt: we are searching for a factory that can think;-).

Wat je vergeet te melden is dat "Chappers", n.a.v. de eerste ondekking door de eindgebruiker van de fout op de headstock, aangaf dat ze al maanden op zoek waren naar een nieuwe fabriek.
Wat alleen kan betekenen dat ze vanaf het begin van de QC al meer werk hebben gehad, dan ze verwacht hadden.
(De QC vindt plaats in de UK ipv bij de fabriek,wat het fixen/terugsturen naar de fabriek natuurlijk ook een kostbare zaak maakt).

En die boosheid... daar heb je als ontvanger geen r%#t aan. Het getuigt gewoon van arrogantie/amateurisme/desintresse dat je geen proactief gebaar maakt naar je klant. Alleen het volgende (ML-1) project lijkt te boeien.

Ik weet dat de reactie op een officiële klacht/vraag om oplossing "geen probleem, stuur maar terug, krijg je je geld terug" is (ze weten toch dat ze 'm weer kwijt raken).

Maar nogmaals: als ze weer met een ontwerp komen wat me aanspreekt (ML-7), dat ik toch weer de gok waag (nu met aangepaste verwachtingen :seriousf:).

Matthijs24
12 november 2011, 00:30
Logo op de headstock kan ik (met een beetje moeite) mee leven. Het feit dat ze de case niet konden leveren vind ik slordiger.
De manier manier waarop ze e.e.a. (niet) communiceren nodigt uit voor een cursusje klant gericht ondernemen.

(neeh bennie boos maar 'drietig) ;)


Huh? Niet communiceren. Ondanks dat ze het hartstikke druk hebben antwoorden ze altijd direkt op mijn mail en vragen. Als ik de hele tijd doorpraat over iets met telkens nieuwe vragen antwoorden ze direkt, en ze hebben het echt niet nodig. Terwijl ik in nederland vaak geen antwoord terug krijg, zelfs niet van kleine winkels. Ik kreeg netjes te horen wanneer het allemaal bezorgt werd. Wanneer het geld binnen was, wanneer het op de post ging, en kon tracken waar het was. Gebeurd automatisch ofcourse, maar toch daarnaast nooit problemen met communicatie.

spriggan
12 november 2011, 01:04
Huh? Niet communiceren. Ondanks dat ze het hartstikke druk hebben antwoorden ze altijd direkt op mijn mail en vragen. Als ik de hele tijd doorpraat over iets met telkens nieuwe vragen antwoorden ze direkt, en ze hebben het echt niet nodig. Terwijl ik in nederland vaak geen antwoord terug krijg, zelfs niet van kleine winkels. Ik kreeg netjes te horen wanneer het allemaal bezorgt werd. Wanneer het geld binnen was, wanneer het op de post ging, en kon tracken waar het was. Gebeurd automatisch ofcourse, maar toch daarnaast nooit problemen met communicatie.

Sorry, niet de bedoeling om op tenen trappen.
Qua transactie heb ik met andertons (retailer) geen issue, liep voorbeeldig, tot het moment dat ik het bericht kreeg dat een gigbag en geld terug kreeg ipv een case. Als je dan een paar kritische vragen stelt is het " take it or leave it"
Over het logo...noppes.
Normaal verwacht je dat de retailer staat tussen de klant en de fabrikant plaatsneemt, maar door de insestueuse relatie tussen andertons en chapman wordt de klant de dupe.

En om weer positief te eindigen het had so simple kunnen zijn: mailtje van de big boss: "major f-up, still want my thingy?" (zelf met adelaars techniek..30 seconden)

Matthijs24
12 november 2011, 01:28
Je trapt me niet op de tenen... Als iemand zijn mening terug geeft, echt een simpele mening die verder niets betekend, word dat al snel gezien als op de tenen trappen, vind het erg grappig:seriousf:.

spriggan
12 november 2011, 01:38
Je trapt me niet op de tenen... Als iemand zijn mening terug geeft, echt een simpele mening die verder niets betekend, word dat al snel gezien als op de tenen trappen, vind het erg grappig:seriousf:.
simpel..simpel... ik laat m'n gitaar niet in 2 maanden rood maken :sssh:
...en ja dit forum...houdt niet van een 'old fashioned' pogo (ok uit m'n heringering: 2 gekneuzde ribben, 15 jaar geleden....omg old fart)

Matthijs24
12 november 2011, 01:44
Volgens mij snap je niet helemaal wat ik zeg/hoe ik het zeg:).

Wouter J
12 november 2011, 02:32
Chapman, dan denk ik eerder aan DIT.

http://juanrleon.com/images/solarstick.jpg
en bij het lezen van de titel dacht ik ook dat het ging om een gitaar lijn van deze goede bouwers maar kennelijk dus niet.

Toch wel verwarrend, je hebt dus twee bouwers genaamd Chapman en je hebt ook Eastwood guitars en Brian Eastwood guitars.

YannickH
12 november 2011, 11:00
hej dat is een solar stick:)
steve adelson gebruikt die