PDA

View Full Version : goede sessie lei(ij)der



guitarfreakrobert
21 februari 2010, 21:19
Hey mensen,

Ik ben gevraagd om sessies te gaan doen .ben vandaag dan ook gegaan.
Had het erg moeilijk omdat het was de eerste keer voor mij.

Mijn vraag: hebben jullie tips voor mij om een goede sessie lei(ij)der te worden.
Ik bedoel ik moest vandaag iemand van het podia afhalen, das toch niet normaal of wel??????(dit omdat de eigenaar dit wilde) hij speelde overal over(door)heen volgens de baas.
Volgens mij was ie alleen maar enthousiast, en speelde met zijn sax een soort van 2e stem.
Maar heb hem dat ook vriendelijk verzocht even te pauzeren .

Hoe moet volgens jullie een sessie leider zijn?????
Alle tips zijn welkom.........................................

Greeetzzz
Robert:hippie:

kenx
21 februari 2010, 21:38
Hey mensen,

Ik ben gevraagd om sessies te gaan doen .ben vandaag dan ook gegaan.
Had het erg moeilijk omdat het was de eerste keer voor mij.

Mijn vraag: hebben jullie tips voor mij om een goede sessie lei(ij)der te worden.
Ik bedoel ik moest vandaag iemand van het podia afhalen, das toch niet normaal of wel??????(dit omdat de eigenaar dit wilde) hij speelde overal over(door)heen volgens de baas.
Volgens mij was ie alleen maar enthousiast, en speelde met zijn sax een soort van 2e stem.
Maar heb hem dat ook vriendelijk verzocht even te pauzeren .

Hoe moet volgens jullie een sessie leider zijn?????
Alle tips zijn welkom.........................................

Greeetzzz
Robert:hippie:

Ik snap het niet helemaal denk ik...

schwalbe
21 februari 2010, 22:25
Iemand van het podium af moeten halen is doodnormaal. Dat hoort er nou eenmaal bij en is ook de reden dat er nooit iemand sessieleider wil zijn.

heinz3110
22 februari 2010, 14:56
Iemand van het podium af moeten halen is doodnormaal. Dat hoort er nou eenmaal bij en is ook de reden dat er nooit iemand sessieleider wil zijn.

Tja, als het allemaal lekker gaat met aardige mensen die het principe van een jamsessie snappen, dan is zo'n jamsessie hardstikke leuk.

Totdat je iemand om moet wisselen die niet omgewisseld wil worden.
Dat zijn meestal ook degene die erg slecht naar anderen kunnen luisteren - muzikaal niet, en verbaal vaak dus ook niet. Jamsessie is vooral samenspelen en elkaar de ruimte geven. Die mensen zijn daar nou net niet goed in.

Maar inderdaad, het hoort erbij, en je moet dat misschien leren hoe je dat het beste doet. Ik ken mensen die daar heel goed in zijn, die hebben er echt feeling voor.

guitarfreakrobert
25 februari 2010, 16:43
Hey mensen.

Thanks voor de reacties!!!!!!!

Zal er nog aan moeten wennen, om wat harder op te treden als sessie lei(ij)der.

hoop dat het wel goed komt!!!!!!
greetzzz Robert

paulusdeBKB
11 juni 2010, 00:23
Het gaat niet om 'hard optreden' maar om duidelijk uit te stralen dat je weet wat je wilt (of iig het beleid van de baas aanvoelt).

EuroCinema
11 juni 2010, 11:38
Moeilijk hoor. De meeste sessies worden toch ouwejongenskrentenbrood-dingen waar dezelfde mensen elke week hetzelfde doen. En inderdaad kom je vaak mensen tegen die thuis altijd in het wildeweg over een backing track heen pielen en nu hetzelfde doen met hun medemuzikanten. Dat die meestal geen band hebben waar ze hun ei in kiwjt kunnen, is begrijpelijk, maar verergert het nog eens. Dit is hun "moment of fame". Wat je dan ziet is dat de meer ervaren muzikanten maar ruimte maken om de muziek te redden, en daarna nooit meer terug komen omdat niemand zin heeft om een hele avond een slechte solist te begeleiden. M.a.w: als je de sessie wilt redden, moet je heel streng zijn op dit soort gasten. Maar dat moet je maar net kunnen!