PDA

View Full Version : Avondje terug in de tijd: Hammer of Justice in Kampen



Henri H
21 februari 2010, 12:54
Gisteravond speelde Hammer of Justice (HoJ) met forumlid Interessander op gitaar in Kampen in 't Ukien.
Hammer of Justice is een Metallica Tribute band.
Ik had ze vorig jaar ook al een keertje gezien, en was toen al aardig onder de indruk van dit bandje.
Het smijt je direct ruim 20 jaar terug in de tijd, ik ruik alle herkenbare dingen uit die tijd weer terug; stinkende zweetoksels, leren/spijker jacks, veel bier, nostalgisch gevoel, heerlijk. :D

Nadat ik eerst een bakkie leut had gehad bij macwilliams, en z'n Marshall, Engl en LP's ff had gecheckt, zijn we op pad gegaan naar "'t Ukien".
Ze begonnen met het eerste nummer van Kill 'm All: Hit the Lights.
Die knalde er gelijk goed in, Sander (Interessander) kon zichzelf niet goed horen, dus even een verzoekje aan de geluidsman, en weer gaan met die banaan.
Na ongeveer 3 kwartier spelen, met alleen maar nummers van de eerste 4 albums van Metallica was het pauze, en kon er ff gepaft worden buiten.
Gezellig met de band gebabbeld, peukje en een biertje erbij, en weer door naar de 2e set.
Het enige nummer wat hierin afweek was Enter Sandman, een beetje een verplicht nummer natuurlijk, als je Metallica gaat coveren, dat is nl. hun grootste/bekendste hit vermoed ik?
Verder deden ze redelijk wat nummers van ....And Justice for All.
Over een maand staan ze in hun hometown Hoogeveen, en spelen daar het hele album AJFA.
Misschien ga ik daar ook nog wel heen.

Conclusie: Ik vond HoJ t.o.v. vorig jaar weer wat gegroeid, de zanger is net Hetfield, heeft een mooie, ruige strot en dito looks.
Het geluid was voor zover dat mogelijk was in de zaal van 't Ukien perfect, je kon alles goed horen, solo's, riffs, zang, en drumfills, alles klonk even strak en duidelijk.
Op de één of andere manier vind ik de bas bij de meeste concerten altijd te hard staan, maar waarschijnlijk ligt dat aan mij.
Gisteravond was het in ieder geval zeer goed te doen.

Keep 'm slammin', Kill 'em All!!! :rockon:

interessander
21 februari 2010, 16:35
Hey Henri, leuk dat je er weer bij was, verder Macwilliams en Iceman nog even vluchtig gezien.

Het was gezellig druk, het geluid was inderdaad goed geregeld en het bewijs van een erg geslaagde avond: het bier was op!

Henri H
21 februari 2010, 16:50
Ja, ik kreeg al zoiets mee, maar wat wil je als er van die pubertjes staan te tappen, de helft gaat aan schuim door de gootsteen. :stop:

Ik vind het eigenlijk wel een beetje bedroevend dat 't Ukien geen "fatsoenlijke" gelegenheid is.
In mijn herinnering zag het er dik 20 jaar geleden ook ongeveer zo uit, en die bar is veel te klein.
Dan is het in Zwolle en Deventer (Hedon cq. Burgerweeshuis) toch beter voor elkaar, die zijn met hun tijd meegegaan.

macwilliams
21 februari 2010, 16:56
Ook complimenten voor de geluidsman, ik ken 't ukien al lang en weet dat het een lastig zaaltje is om goed geluid neer te zetten. Dat is hem zeker gelukt:ok:

Het was idd een avond terug in de tijd maar in tegenstelling tot andere terug in de tijd "feesten" geen disco,soul,funk of electro pop maar speed metal op z'n best thrash met de hoofdletter T. De sfeer zat er goed in en het bier bleef komen en stromen.
Buiten nog even de complimenten gedaan, absoluut verdiend.

H. O. J.
Bedankt namens de familie mac:ok: en de gemeente kampen. ;)

Daniel91
21 februari 2010, 19:36
Ik kon er helaas niet zijn, ik pas dit weekend op een puppy van kennissen en doe moet nog vaak worden uitgelaten.

Ukien is inderdaad een raar zaaltje, maar wel supergezellig altijd.

macwilliams
21 februari 2010, 19:53
Dat is zonde, was echt te gek.

Dat kampen het niet zo goed voor elkaar heeft komt door diverse factoren waarin de gemeente de hoofdfactor is. En dat is erg jammer want voor zo'n dorpje is het een mooie ruimte om dit te doen. Daarbij staan er twee oefenruimtes naast die weer van een andere organisatie is, popbelang kampen. En ik weet niet of het waar is maar heel misschien gaan deze twee samen. Dat kan gunstig uitpakken.

Dat het bier niet goed is getapt ligt niet alleen aan de pubers achter de bar. Meer in de afstelling van het apparaat. Ik heb daar ook een tijd achter de bar gestaan en op een of andere manier lukt het daar niet altijd even goed om te tappen.