PDA

View Full Version : goeie Boost(Scott Henderson)



wouwser
21 februari 2010, 11:12
hey,

ik ben op zoek naar een boost pedaal om mijn clean sound toch weer even anders te kunnen kleuren. nou vind ik die heerlijke buisdruipende klank van Scott Henderson heerlijk (zelfs beetje HOOK achtig) en heb ik opgezocht dat hij een Xotic RC booster gebruikt. graag wil ik weten of hier nog alternatieven voor zijn die hopelijk wat goedkoper zijn? dus graag een goeie boost die op een originele manier je sound een beetje kleurt. geen Tubescreamer voorstellen want ik heb al een complete board. alleen net die andere clean sound. ik heb nu een Fender type amp. (ik weet dat Scott meer oude Marshall klank heeft uit die Suhr)

alvast bedankt;)

Nitefly7
21 februari 2010, 11:26
hoewel het eigenlijk een 'ander soort' pedaal is, heb ik mijn RC Booster (ook deels vanwege finaciële redenen), vervangen voor een Danelectro Cool Cat CTO-1 (Transparent Overdrive), dit schijnt een kloon te zijn van een van Paul Cochran's pedalen (Tim/Timmy-bouwer), maar ik gebruik 'm als pure boost, of als 'boost-met-klein'-randje..
ik vond de RC op dat moment té duur voor het 'mezelf + 1' geluid (de RC is de meest transparante boost die ik ooit onder m'n voet had gehad, maar soms wil ik net een klein tikje 'drive' erbij..)
de CTO-1 doet eigenlijk alles waar ik de RC ook voor gebruikte, maar kan op zichzelf ook een prima 'tegen/over het randje' stand-alone boost zijn..


hey,

ik ben op zoek naar een boost pedaal om mijn clean sound toch weer even anders te kunnen kleuren. nou vind ik die heerlijke buisdruipende klank van Scott Henderson heerlijk (zelfs beetje HOOK achtig) en heb ik opgezocht dat hij een Xotic RC booster gebruikt. graag wil ik weten of hier nog alternatieven voor zijn die hopelijk wat goedkoper zijn? dus graag een goeie boost die op een originele manier je sound een beetje kleurt. geen Tubescreamer voorstellen want ik heb al een complete board. alleen net die andere clean sound. ik heb nu een Fender type amp. (ik weet dat Scott meer oude Marshall klank heeft uit die Suhr)

alvast bedankt;)

Nitefly7
21 februari 2010, 11:28
overigens zegt Scott op zijn site, dat hij zelf jarenlang een MXR Micro amp heeft gebruikt, maar dat hij het 'laag' van dit pedaal niet goed kon controleren..

ik zie bij bepaalde mensen dat ze die MXR Micro amp voor dit soort toepassingen, ook gebruiken, en dan de rest van de pedalen of hun amp een -beetje- aanpassen m.b.t. de Micro Amp..
natuurlijk hebben we misschien niet allemaal de ervaring/oren/smaak van Scott Henderson...

Hell's Engl
21 februari 2010, 13:07
Ik gebruikt de Scott Henderson RC Booster over 'n HOOK puur om mijn sound wat op te dikken.
Om je sound te kleuren, moet je zeker iets anders zoeken want de RC Booster is erg transparant.

http://www.youtube.com/watch?v=b3O1t_mLNC8

Succes.

Joost

Chiel
21 februari 2010, 14:45
Ik gebruik de X-otic RC Booster ook i.c.m. een Hook. Enkel heb ik deze in de seriële loop gehangen. Zodoende heb ik een cleanboost (met een EQ) zodat een accentje of een solo net wat lekkerder door de mix prikt. Als je een booster op deze wijze gebruikt zijn er ook nog wel wat andere gegadigde, zoals bijv. de Masotti Blackbox (degene met boostfunctie).