PDA

View Full Version : Gebruik van een Isolatie Cabinet



Progpower
21 februari 2010, 11:40
Ik ben zelf een enthousiast gebruiker van in-ears, zowel live als tijdens de repetities spelen we met de gehele band met in-ears. Alhoewel we allen redelijk sceptisch waren in het begin, stapelen de voordelen zich op. Om te voorkomen dat de backline de in-ears overstemmen, ben ik overgestapt van een 4 x 12" naar een "Box of Doom (http://www.boxofdoom.nl)" Iso Cabinet.
Het is even wennen, maar uit eindelijk is je geluid hetzelfde (misschien zelfs beter), maar zonder overspraak en "hinder"..

http://www.boxofdoom.nl/gfx/boxofdoom_product_004.jpg

Ik vroeg me af of er onder de gitaristen op het forum ook gebruikers zijn van een soortgelijke kast of misschien geïnteresseerden die kan informeren ?

Cheers,

skanky
21 februari 2010, 14:34
Hoe doe je dat als je 2 mics voor de speaker wil gebruiken?

Progpower
21 februari 2010, 15:02
Twee micro's, t' is bij mij nog nooit voorkomen. Opzich is het geluid wat er nu uit komt met één mic erg goed. Ik kan me de toepassing wel in denken, inderdaad.. Maar er is ruimte zat voor twee mics, dan is het een kwestie van een extra aansluit plaat intern en extern aan laten brengen. Voordeel is dat het een maatwerk product is, dus mocht die wens er zijn dan geloof ik best dat de Box of Doom zo ook geleverd kan worden, met een kleine (of misschien géén) meerprijs..

Joey Handsome
21 februari 2010, 15:04
Vind het altijd wel interessant die dingen voor thuis opnamen, wel een beetje brak dat ik alleen amps heb met een 4 ohm uitgang.

kenx
21 februari 2010, 18:02
En wat kost dit, als ik vragen mag natuurlijk :sssh:

Arvoitus
21 februari 2010, 18:22
Starter pakket = 800 euro
All-in pakket = 900 euro

Jimi Hendrix
21 februari 2010, 18:41
beetje OT, maar ik zou ipv zo'n flightcase mee te zeulen eerder voor zo'n ding gaan:

http://www.two-notes.com/en/Produits-Two-Notes/Torpedo-VB101.html

overigens wel wat duurder en de BOD ziet er verder goed uit.
Hoeveel db dempt ie precies? kan ik de op de site niet vinden...

Dude
21 februari 2010, 22:58
Twee micro's, t' is bij mij nog nooit voorkomen. Opzich is het geluid wat er nu uit komt met één mic erg goed. Ik kan me de toepassing wel in denken, inderdaad.. Maar er is ruimte zat voor twee mics, dan is het een kwestie van een extra aansluit plaat intern en extern aan laten brengen. Voordeel is dat het een maatwerk product is, dus mocht die wens er zijn dan geloof ik best dat de Box of Doom zo ook geleverd kan worden, met een kleine (of misschien géén) meerprijs..

te gek hoor, ben je zelf toevallig ook de bouwer van dit concept ?

Klinkt mij iig erg intressant, vind alleen de prijs nogal aan de flinke kant. Bedoel.. er zijn meerdere isocabs te koop, en die zijn over het algemeen toch wel iets goedkoper ?

Gearjunkie
21 februari 2010, 23:35
Ik zag/las dat de silent sister van riviera een soort sluis heeft waardoor lucht naar buiten (of de andere kant van de speaker??) verplaatst kan worden, om te voorkomen dat er een soort van vacuüm ontstaat. Heeft deze dat ook, of is dat gewoon niet noodzakelijk?

skanky
22 februari 2010, 07:26
Ik vraag me wel af of je er een beetje fatsoenlijk een md421 of md441 in kwijt kan....

Progpower
22 februari 2010, 10:36
Even een paar vliegen in één klap:

De prijs:

duur ? alles is relatief. De gebruikte componenten zijn top, neem de buitenzijde. Deze is gemaakt van het zwaarste flightcase materiaal wat er te krijgen is. Dus geen 7mm plywood. Maar echt 9mm flightcase materiaal en 3mm aluminium profielen. Dus het kan écht tegen een stootje. Het gebruikte isolatie materiaal is kostbaar, maar isoleert en absorbeert erg goed. Daarnaast is het handwerk en erg goed afgewerkt. (ooit wel eens silentsister van dichtbij gezien ?).
Groot verschil is dat je bij de Box of Doom simpel een speaker kan wisselen. Waardoor deze erg flexibel wordt. Dat kunnen de collega iso cabs dus niet..
Daarnaast is het maatwerk, dus kunnen kleine wensen altijd besproken worden. Probeer dat eens bij Demeter of Rivera.

Luchtdrukkanaal ?

Ja, een labyrinth is voorzien. De lucht kan zich door een kanaal vrij bewegen met minimale lekkage aan geluid.

Ruimte voor grote mics ?

Omdat je het speakerschot in twee posities kan plaatsen, is er voldoende ruimte voor een 'wat grotere" mic. Zeker als je een haakse XLR gebruikt, dan zit de kabel minder in de weg. Dat überhaupt van mic kan wisselen is al lekker, er zijn ook Iso Cabs die gefixeerde mics hebben..

Han S
22 februari 2010, 11:39
Ligt het nou aan mij? Ik vind dat dit hele draadje sterk riekt naar spam.

Les Paul R8
22 februari 2010, 11:53
Ligt het nou aan mij? Ik vind dat dit hele draadje sterk riekt naar spam.

Eens. Zeker omdat deze box ook in HI Ambacht gemaakt wordt, waar ook TS vandaan komt.

Maar voor het evenwicht....

Ik ben erg enthousiast over mijn Axetrak. http://www.jlhproducts.com/axetrak/

Ondanks de 6" speaker en de vaste mic een uitstekende sound. Kost een fractie van de BOD en weegt nauwelijks iets. Aansluiten en opnemen. Nooit meer uren bezig om de mic op de juiste plaats te zetten. Daarbij is opnemen met een kleine speaker ideaal. Een aantal hele grote gitaristen doen het al jaren (Billy Gibbons, Joe Perry). Deze geeft me altijd een lekkere sound.

kenx
22 februari 2010, 18:03
Ligt het nou aan mij? Ik vind dat dit hele draadje sterk riekt naar spam.

Net wat ik ook dacht!

Dude
22 februari 2010, 18:10
Eens. Zeker omdat deze box ook in HI Ambacht gemaakt wordt, waar ook TS vandaan komt.

Maar voor het evenwicht....

Ik ben erg enthousiast over mijn Axetrak. http://www.jlhproducts.com/axetrak/

Ondanks de 6" speaker en de vaste mic een uitstekende sound. Kost een fractie van de BOD en weegt nauwelijks iets. Aansluiten en opnemen. Nooit meer uren bezig om de mic op de juiste plaats te zetten. Daarbij is opnemen met een kleine speaker ideaal. Een aantal hele grote gitaristen doen het al jaren (Billy Gibbons, Joe Perry). Deze geeft me altijd een lekkere sound.

hey gaaf zeg, ik wist niet dat dr hier iemand was met een axetrack. Heb je er al eens een draadje/revieuw over gepost ?

Les Paul R8
22 februari 2010, 18:56
hey gaaf zeg, ik wist niet dat dr hier iemand was met een axetrack. Heb je er al eens een draadje/revieuw over gepost ?

Nee, eigenlijk niet. Overigens ben ik niet de enige die er 1 heeft. Peter Heijnen had hem vlak nadat ik de mijne had gekocht.
Wat betreft review. Er is niet veel over te vertellen. Hij doet wat hij moet doen. Amp niet te hard zetten, dan wordt het wat boxy, maar hou je het lampje in de gaten, dan zijn er prima resultaten mee te krijgen.

ME.
28 februari 2010, 12:57
Iemand ervaring met de Isocab van Paul Lenders?

B_2_the_a
1 maart 2010, 20:38
Hmm,
niets voor mij...
Je kan minder met feedback spelen ;)

Alhoewel het wel erg fijn is voor de geluidsman die voor jullie moet schuiven...

Les Paul R8
2 maart 2010, 10:14
Hmm,
niets voor mij...
Je kan minder met feedback spelen ;)

Alhoewel het wel erg fijn is voor de geluidsman die voor jullie moet schuiven...

Je kan nog steeds met feedback spelen. Alleen via te monitor speakers. Een andere mogelijkheid is dat je de isocab parallel aan een normale speaker zet. De opname doe je dan via de isocab. Voordeel blijft dan dat je geen overspraak hebt.

Progpower
2 maart 2010, 12:14
Indien je met in-ears speelt (zoals ik zelf) is het raadzaam je geluiden met iets meer gain in te stellen. Gek genoeg krijg je vaak -onverwacht- veel feedback van de zaal speakers, zeker als je vooraan het podium gaat staan.. Mocht je met "old fashion" monitors spelen, dan is er geen vuiltje aan de lucht..

skanky
2 maart 2010, 12:52
Indien je met in-ears speelt (zoals ik zelf) is het raadzaam je geluiden met iets meer gain in te stellen. Gek genoeg krijg je vaak -onverwacht- veel feedback van de zaal speakers, zeker als je vooraan het podium gaat staan.. Mocht je met "old fashion" monitors spelen, dan is er geen vuiltje aan de lucht..

Maar wat is jouw relatie met met die box of doom?

Lex81
28 juni 2014, 22:49
Ik zag dat het een oud topic was, maar ik vond het nog interessant:
Hebben mensen hier ervaring met de Rivera Silent Sister ?
En met de Box Of Doom ?

Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met beide ISO cabs.
Alvast bedankt.