PDA

View Full Version : Epiphone Blues Custom 30 topic



Flor
21 februari 2010, 09:02
Hallo,
Ik heb er mij onlangs zo eentje gekocht. Ben er heel content mee (alhoewel superzwaar). Maar heb hem nog niet zo dikwijls vol kunnen uitproberen..repetities zijn te kort om te experimenteren.
Had graag eens geweten wat andere bezitters erover denken. Hoe je de beste geluiden kan creëren etc...
Ik hou ontzettend van de klank van Counting Crows/Galexico....die romerige overstuurde klank heb ik nog altijd niet gevonden. (heel wat bands hebben dat soort sound, ook in de indie muziek)
In combinatie met welke pedalen zou dit mogelijk zijn?
Ik speel op een supergoeie telecaster, dus daaraan zal het niet liggen.

wouwser
21 februari 2010, 10:10
hey,

ik heb de mijne nu een jaar. heb één keer de 15watts helemaal opengedraaid voor een lekker romige cream/clapton distortion. verder heb ik een redelijke John Mayer sound te pakken met de bass op 3, treble op 10, en mid op 8, reverb op 10. volume voor lekkere buis klank is lekker rond 10 a 11. maar dat is meestal te hard voor repetitie(speel in een blues band(srv)). speel eigenlijk nooit op de 30watt setting. vind het zeker net zo goed als een Fender Hotrod en eigenlijjk zelfs nog iets beter. en 15watt is hét perfecte wattage.

wat betreft je sounds kun je kijken hoe je voorbeelden hun amp afstellen. dan krijg je een beetje een idee. plaatjes zoeken ofzo. die Mayer sound baseer ik op zijn Dumble afstellingen alleen dan met meer bas.