PDA

View Full Version : charvel san dimas info please



deefke666
20 februari 2010, 11:15
zijn er hier mensen (of andere levensvormen :seriousf:) die mij hun ervaringen met de charvel san dimas kunnen/willen vertellen....
ik heb er al wat over opgezocht maar ik kan hier in belgie tot nu toe geen winkel vinden om eens te testen....
ik ben op de charvel site tegen de san dimas yellow flame gevallen (waarschijnlijk niet iedereen zijn ding maar ik vind de looks super), die zou in een beperkte oplage van 100 stuk worden verkocht....
de specs lijken me best wel okay maar er is nogal moeilijk aan te komen denk ik....
ik heb intussen een schecter hellraiser, een fender deluxe strat en een mexicaanse tele in mijn bescheiden collectie en nu is het de beurt aan een leuke superstrat, en deze lijkt mij echt een prima plankje...


op de site van thomann is hij te bestellen maar ik heb eigenlijk nul komma nul ervaring met zoiets te bestellen over het internet....

dus elke info hierover zal ten zeerste gewaardeerd worden...

grtz d

Rutger Molenberghs
20 februari 2010, 11:38
Op gearspot staat er eentje te koop.
http://www.gearspot.be/forum/gear-in-aanbieding-f55/topic3707.html

Zelf heb ik geen ervaringen met deze gitaar en vind ik ze verschrikkelijk lelijk :chicken: Maar daar heb jij niks aan...

fred dons
20 februari 2010, 12:12
staan genoeg yellow flames op ebay, ik vind de "normale" paints wat mooier maar ieder ziijn smaak
http://cgi.ebay.com/New-Charvel-San-Dimas-Yellow-Flame-Up-w-Gigbag_W0QQitemZ310195994168QQcmdZViewItemQQptZGui tar?hash=item48391f3e38

leuke gitaren met goede hardware (wel een chinese OFR ipv een schaller OFR)
de neck is naar mijn smaak wat te dun maar ik hou dan ook van boomstammen, ik heb een originele san dimas charvel (jaren 80) en een san dimas 2 charvel en die heeft ook al zo'n nekkie dus het is redelijk authentiek

Orbis
20 februari 2010, 13:59
Op gearspot staat er eentje te koop.
http://www.gearspot.be/forum/gear-in-aanbieding-f55/topic3707.html

Zelf heb ik geen ervaringen met deze gitaar en vind ik ze verschrikkelijk lelijk :chicken: Maar daar heb jij niks aan...

Die blanke nek met zwarte tuners, prachtig juist! Nu heb ik meer met de Charvel Tele dan met de Strat, dat wel.

Braindead
20 februari 2010, 15:47
Helaas heb ik er nog geen uitgeprobeerd maar ze zien er onwijs vet uit IMO. Bij TAGS in Enschede hebben ze die wel maar specifiek die flame weet ik niet.

bert k
20 februari 2010, 19:04
Ik heb een Charvel Telecaster San Dimas. Nou niet echt een brute gitaar die jij zoekt, maar ik kan je in ieder geval vertellen dat die gasten prima kunnen bouwen, alles netjes afgewerkt, en een hals als een droom.
Ik heb nog twee Charvels, een Model 4 en een Model 2, maar die komen uit Japan, uit de jaren 80. Ook perfekte gitaren.

zoonchild
20 februari 2010, 19:39
Is gewoon een super gitaar. De Duncans die je verwacht....Floyd.....SUPERRRRRRRR neck.....strap locks...gigbag......Kun je je geen buil aan vallen..als je tenminste van 80's/shred houdt.........



;-)


zijn er hier mensen (of andere levensvormen :seriousf:) die mij hun ervaringen met de charvel san dimas kunnen/willen vertellen....
ik heb er al wat over opgezocht maar ik kan hier in belgie tot nu toe geen winkel vinden om eens te testen....
ik ben op de charvel site tegen de san dimas yellow flame gevallen (waarschijnlijk niet iedereen zijn ding maar ik vind de looks super), die zou in een beperkte oplage van 100 stuk worden verkocht....
de specs lijken me best wel okay maar er is nogal moeilijk aan te komen denk ik....
ik heb intussen een schecter hellraiser, een fender deluxe strat en een mexicaanse tele in mijn bescheiden collectie en nu is het de beurt aan een leuke superstrat, en deze lijkt mij echt een prima plankje...


op de site van thomann is hij te bestellen maar ik heb eigenlijk nul komma nul ervaring met zoiets te bestellen over het internet....

dus elke info hierover zal ten zeerste gewaardeerd worden...

grtz d

deefke666
21 februari 2010, 15:49
zijn die san dimas gitaren van kwaliteit zo een beetje vergelijkbaar met jackson, ltd enz in diezelfde prijsklasse....?

fred dons
21 februari 2010, 18:25
nee ze zijn iets beter, in die prijsklasse krijg je eigenlijk alleen koreaans en japans spul en geen usa gitaar wat dit natuurlijk wel is (nu heeft kwaliteit hier verder weinig mee te maken maar toevallig zijn het gewoon goede gitaren :D )