PDA

View Full Version : Nieuw hals element



Vadim
20 februari 2010, 01:15
Dag gitaarnetters,

Ik zit er al een tijde over te denken om het hals element in mijn jazzgitaar te vervangen. Ik speel op een Epiphone Joe Pass emperor uit 1999, gemaakt in de Samick fabriek. Het originele element zit er nog in. Ik vind het element opzich wel lekker klinken, maar heb ook het gevoel dat het nog een stuk beter kan, alleen het probleem is: ik heb echt geen flauw idee waar ik geschikte jazz elementen zou moeten zoeken. Mijn budget zal maximaal ongeveer 200 euro zijn. Niet zo gek vee, maar daar moet toch iets leuks van te kopen zijn. Ik zoek naar een warme heldere sound beetje als jesse van ruller http://www.youtube.com/watch?v=RHUXsCtTQb0, maar het moet dus wel een humbucker zijn. Eventueel kan ik m'n gitaar laten ombouwen, zodat ik de humbucker kan splitten, maar dit moet dan wel in het budget passen.

Graag neem ik kennis van de wijsheid die dit forum bezit!!!!!:rockon::rockon:

Ricochet
20 februari 2010, 04:13
De pickups in het clipje zijn zo te zien DeArmonds/Dynasonics(singlecoils). Die hebben een kleinere footprint als jouw humbuckers.
Voor jouw gitaar zou je wellicht een P94 kunnen overwegen?

Vadim
20 februari 2010, 16:08
Ja, ik had ook al aan P94's gedacht, maar die passen toch niet echt bij mijn smaak. Ik weet ook welke elementen Jesse van Ruller gebruikt, maar die liggen allemaal boven mijn budget en ze passen bovendien niet eens :(

Ricochet
20 februari 2010, 17:23
Wat voor elementen zijn dat dan? Ze zien eruit als DeArmonds/Dynasonics?

Je kan iig een Dynasonic kopen voor $115 USD, en wellicht zelf een soort ophanging in elkaar knutselen met een custommade humbucker-ring?

Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar ongetwijfeld kunnen ze je op een Gretschforum verder helpen.

Vadim
20 februari 2010, 18:55
Nou ik weet niet precies welk type het is, maar het zijn wel De'armonds. De gitaar die hij daar gebruikt is geloof ik al heel oud. Het staat wel ergens op gitaarnet. http://www.gitaarnet.nl/magazine/gitaarvan/jessevanruller/jessevanruller.php3 daar staat het. Maar als ik wat oudere dearmond pickups opzoek kom ik rond de 1000 euro qua prijzen, dus dat is niet ecth een optie. :makeup:

Vadim
21 februari 2010, 14:21
Niemand verder advies?