PDA

View Full Version : MXR Phase 45 vraag



Ibanez666
19 februari 2010, 22:59
Ok, ik kreeg bij een 60 watt buizenversterker een MXR Phase 45. Het ding is echt heel oud volgens mij, geen led, geen adapter input. Hij mist twee schroefjes en het 9v batterijclips is de - los. Ik heb met wat kunst en vliegwerk een batterij aan kunnen sluiten en ben erg verbaasd over het geluid. Erg mooi, van mild en langzaam golvend tot heftig tremolo achtig.

Wie kan me meer vertellen over dit pedaal? Zoals bouwjaar, waarde..

http://img651.imageshack.us/img651/3774/dsci6588.jpg

caliban
19 februari 2010, 23:21
DIt is misschien wat:
http://www.effectsdatabase.com/model/mxr/m105

Leuk zo gratis bij een spotgoedkope versterker! :)

soup
19 februari 2010, 23:30
Vinden jullie het eigenlijk zonde als je een adapter input zou inbouwen in zo'n vintage pedaaltje?

De waarde zal wel dalen maar als je hem echt wilt gaan gebruiken en niet telkens de batterij moet opladen/vervangen.

Ibanez666
19 februari 2010, 23:30
Ja inderdaad! Het was met het sjouwen van 4 hoog op een rits steile smalle trapjes naar beneden wel waard

Ibanez666
19 februari 2010, 23:32
Vinden jullie het eigenlijk zonde als je een adapter input zou inbouwen in zo'n vintage pedaaltje?

De waarde zal wel dalen maar als je hem echt wilt gaan gebruiken en niet telkens de batterij moet opladen/vervangen.

Dilemma. Ik ga er ook eerst eens rustig mee spelen en dan kan ik altijd nog beslissen. Als het 20-50 euro in waarde gaat schelen, zou ik het niet doen. Maar goed, hij mist al twee schroefjes en het 9 volt lipje, dus hij is al minder collectable denk ik.

Mitch
19 februari 2010, 23:54
Er zijn ook gewoon verloopjes van een adapter naar een batterij aansluiting. hoef je niks te 'slopen'. Het ziet er uit als een goeie ouwe. En hoewel niet zoveel waard als een script logo Phase90, de Phase45 is een prettige phaser en ook deze scriptlogo, hoewel misschien niet helemaal compleet, is wel wat waard en ik zou de waarde niet verder naar beneden brengen als ik jou was.

Ibanez666
19 februari 2010, 23:57
Er zijn ook gewoon verloopjes van een adapter naar een batterij aansluiting. hoef je niks te 'slopen'. Het ziet er uit als een goeie ouwe. En hoewel niet zoveel waard als een script logo Phase90, de Phase45 is een prettige phaser en ook deze scriptlogo, hoewel misschien niet helemaal compleet, is wel wat waard en ik zou de waarde niet verder naar beneden brengen als ik jou was.

Thnx is een goed idee, maar dan moet ik nog steeds wel eerst dat 9v lipje vernieuwen

TimS
20 februari 2010, 00:44
Thnx is een goed idee, maar dan moet ik nog steeds wel eerst dat 9v lipje vernieuwen

Dan zou ik dus gewoon een female adapterplug aan dat kabeltje solderen ipv een batterijlipje, het is toch al niet meer origineel.

Dirk_Hendrik
20 februari 2010, 00:49
Dilemma. Ik ga er ook eerst eens rustig mee spelen en dan kan ik altijd nog beslissen. Als het 20-50 euro in waarde gaat schelen, zou ik het niet doen. Maar goed, hij mist al twee schroefjes en het 9 volt lipje, dus hij is al minder collectable denk ik.


minimaal. Ik geloof dat ik maar een paar azijnpissers kan opnoemen die daar uberhaupt een probleem van maken. verder +1 voor mitch.

en...
Fuck man! Wat een mooie deal!:crazyhappy:

Ibanez666
20 februari 2010, 10:19
Thnx guys, ik ga er eens mee aan de slag. Waar kan ik zo female adapterplugje scoren met losse draadjes? Dus niet zon one spot verloop of zo

Rinze
20 februari 2010, 10:49
Thnx guys, ik ga er eens mee aan de slag. Waar kan ik zo female adapterplugje scoren met losse draadjes? Dus niet zon one spot verloop of zo
Mooi ding! Ik zou even bij een elektronicazaak kijken.

Jan Buurman
20 februari 2010, 10:52
Ik zit een beetje met hetzelfde "dilemma" met mijn net verkregen Ross Phaser. Helemaal originele staat met vintage doosje ;).
Eigenlijk ga ik gewoon voor de mods omdat het natuurlijk altijd een gebruiksvoorwerp zal blijven die voor mij lekker moet functioneren.
Waarde daling? Wat is nou geld?
"Zonde van het pedaal"? Hij wordt toch "beter"?
En toch voel je je een beetje bezwaard als je er aan laat werken...

HaroldA
20 februari 2010, 13:58
Ik zit een beetje met hetzelfde "dilemma" met mijn net verkregen Ross Phaser. Helemaal originele staat met vintage doosje ;).
Eigenlijk ga ik gewoon voor de mods omdat het natuurlijk altijd een gebruiksvoorwerp zal blijven die voor mij lekker moet functioneren.
Waarde daling? Wat is nou geld?
"Zonde van het pedaal"? Hij wordt toch "beter"?
En toch voel je je een beetje bezwaard als je er aan laat werken...

Ik heb net n'n Newtone bestelling binnen en ben nu mijn Ross Phaser aan het voorzien van een 3mm LED, nieuwe switch (3PDT) en een 'boss type' DC aansluiting.

Ja, hij krijgt minder verzamelwaarde maar je hebt ook ineens veel meer gegadigden voor een eventuele verkoop omdat hij nu wel bruikbaar is.


Mijn motto: als je het maar netjes doet mag je 'm best moderniseren.

TimS
20 februari 2010, 14:11
Thnx guys, ik ga er eens mee aan de slag. Waar kan ik zo female adapterplugje scoren met losse draadjes? Dus niet zon one spot verloop of zo
Je kunt het hier proberen:

http://elektronica-online.nl/content.php?cat_id=111&hoofdcat=Kabels%20&%20Stekkers&subcat=Stekkers%20&%20Verloopjes&subsubcat=Voedings%20Stekkers

Jan Buurman
20 februari 2010, 14:30
Ik heb net n'n Newtone bestelling binnen en ben nu mijn Ross Phaser aan het voorzien van een 3mm LED, nieuwe switch (3PDT) en een 'boss type' DC aansluiting.

Ja, hij krijgt minder verzamelwaarde maar je hebt ook ineens veel meer gegadigden voor een eventuele verkoop omdat hij nu wel bruikbaar is.


Mijn motto: als je het maar netjes doet mag je 'm best moderniseren.

Lijken mij ook de meest voor de handliggende aanpassingen. Is dat simpel zelf te doen? Of is het aan te raden om het door meer ervaren mensen te laten doen?

HaroldA
20 februari 2010, 14:41
Lijken mij ook de meest voor de handliggende aanpassingen. Is dat simpel zelf te doen? Of is het aan te raden om het door meer ervaren mensen te laten doen?

Tsja, hoe goed ben je met een soldeerbout en kun je netjes een gaatje boren?

D_H doet het dagelijks, vraag anders eerst even een prijsopgave bij hem. Nadeel is wel dat je je pedaal 2x moet versturen.

Als je het zelf doet ben je overigens ook verzendkosten kwijt voor de benodigde spullen...

HaroldA
20 februari 2010, 16:35
Lijken mij ook de meest voor de handliggende aanpassingen. Is dat simpel zelf te doen? Of is het aan te raden om het door meer ervaren mensen te laten doen?


Tsja, hoe goed ben je met een soldeerbout en kun je netjes een gaatje boren?

D_H doet het dagelijks, vraag anders eerst even een prijsopgave bij hem. Nadeel is wel dat je je pedaal 2x moet versturen.

Als je het zelf doet ben je overigens ook verzendkosten kwijt voor de benodigde spullen...

@Jan: hou er wel rekening mee dat het een positive ground pedaal is!

Als je er een voltage inverter in wil hebben is het dus nog iets complexer...