PDA

View Full Version : Rockx-guitars?



Thiez
19 februari 2010, 18:10
Ik kwam op marktplaats deze advertentie tegen.
http://link.marktplaats.nl/323082691

Vind het er erg gaaf uit zien moet ik zeggen. De eerste foto van sg is beetje te tafelachtig voor mij maar de verdere fotos vind ik erg gaaf. De inlay is misschien wat to mutch maar wel erg netjes gedaan vind ik.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze gitaarbouwer? of is de gitaarbouwer zelf misschien actief op dit forum?

Lars Hetfield
19 februari 2010, 18:14
Ziet er inderdaad wel cool uit, maar ik zie niet meteen in waarom je het zou kopen ?

Thiez
19 februari 2010, 18:16
Ben ook niet direct van plan het te kopen. Hoewel ik ze erg gaaf vind en je hebt iets unieks.
Maar ben gewoon benieuwd of deze gitaarbouwer bekend is hier en of mensen er ervaring mee hebben.

wietse
19 februari 2010, 19:52
niks gitaarbouwer, massaal geproduceerd chinees spul, kan best goed zijn maar het is beslist niet custombuild.
al beweert de verkoper anders, maar ik geloof er geen reet van het is een typische chinese inleg die chinezen zijn daar erg goed in.
ik zou anders wel eens hun werkplaats willen bekijken als ze inderdaad in wolvega zitten.
maar naar mijn weten zit daar alleen maar een muziekwinkel met cheapo spul.

budje
19 februari 2010, 20:10
volgens mij kost het aardig wat om dit door een nederlander custom te laten maken

Misery Signals
19 februari 2010, 20:12
Die gitaren zijn zonder inleg best mooi, maar met die inleg afschuwelijk lelijk gewoon.

MS

Chocola
19 februari 2010, 20:13
Nja ik reageer hier toch ook nog maar even. Ik heb nu tijdje contact met die gozer en het is duidelijk dat het om Chinese dingen gaat. Hij stuurde me wat foto's en heeft naar mijn idee wel verstand van de dingen waar hij over praat. De gitaren op de foto's zagen er erg goed uit, ik zou bijna zeggen: als ze zo goed zijn als ze op de foto zijn dan kun je geen miskoop doen voor de 230 tot en met 500 euro dat dit samen kost. Als je gewoon standaard houtsoorten als maple, mahonie e.d. wil is het spotgoedkoop, als je daarentegen Bubinga, Koa, Ebben e.d. wil hebben betaal je stuk meer.

Ik denk dat ik het eens ga proberen over een tijdje, gewoon om te kijken of het wat is, sowieso zien ze er goed uit dus daar zal het niet aan liggen :D.

Jasper.
19 februari 2010, 20:14
Ik woon in wolvega maar weet niks van een gitaarbouwer hier?
Maar volgens mij heb ik dat tele model ook wel eens op marktplaats oid zien staan voor niet zo veel geld.

Chocola
19 februari 2010, 20:15
Ik woon in wolvega maar weet niks van een gitaarbouwer hier?
Maar volgens mij heb ik dat tele model ook wel eens op marktplaats oid zien staan voor niet zo veel geld.

Wat ik begreep is dat hij gewoon in China woont en daar ook die fabriek is, maar dat hij soms in Nederland is voor vakantie (zoals nu, nieuwjaar e.d.). Dat hij in Wolvega die shit bouwt zal wel gewoon één grote bullshit zijn :p.

wietse
19 februari 2010, 20:17
Nja ik reageer hier toch ook nog maar even. Ik heb nu tijdje contact met die gozer en het is duidelijk dat het om Chinese dingen gaat.

dan moet hij niet zo liegen in z'n advertentie want daarin zegt hij dat het niet chinees spul is.

Chocola
19 februari 2010, 20:21
dan moet hij niet zo liegen in z'n advertentie want daarin zegt hij dat het niet chinees spul is.

Beetje weird ja, dat is een naar Chinees trekje :D.

Plant
19 februari 2010, 21:07
Misschien iets voor Charlotte van het zelfbouwforum (Lord of the Rings Les Paul). Die houd wel van een beetje inleg :stop:

newbreed
20 februari 2010, 20:37
Ik heb ze vorig jaar een keer gemaild voor ern prijsopgave
voor een 8 snarige tele. Ik kreeg eerst diverse foto's gemaild van andere
gitaren met het verzoek om geduld omdat ze
niet in nederland waren. Vervolgens kreeg ik ern mail
dat de eigenaar ziek was en dat dat wel ff kon duren.

Gisteren weer om info gevraagd en dit was
het antwoord

Ik kan je over 14 dagen een prijsopgave geven omdat ik in Nederland ben en de fabriek weer gaat draaien per 1 maart we zijn aan het verbouwen en wat nieuwe machines aan het instaleren.
*
Vriendelijke groet en dank voor je aanhoudende belangstelling
*

Sinner1980
21 februari 2010, 11:54
Die gitaren zouden niet misstaan in de wachtruimte bij de lokale afhaalchinees...spuuglelijk man:soinnocent:

prs
21 februari 2010, 14:35
Dit zijn gewoon de bekende Antoniotsai en Bruceweiart gitaren. Tik die naam maar eens in Google in en je komt op hun Ebay account.
Via Ebay kun je die gitaartjes winnen voor nog geen $80. Bullshit dus, dat hij een eigen fabriek heeft. Massainkoop uit een fabriek.
Die kwaliteit verschilt trouwens heel erg van die chinezen!! Per gitaar kan dat wezenlijk verschillen. Testen dus MEER dan aan te raden.
Succes!