PDA

View Full Version : Buizencombotje voor thuis/kleine optredens



E-J
19 februari 2010, 17:20
Nou, ik heb eindelijk een versterker besteld !! Een Vernet Overtone Special met een 2x12 MK cabinet met G12-65 speakers! Het duurt alleen nog een tijdje voordat ik deze binnen heben omdat ik mooi in delen kan betalen wil ik voor een klein bedrag nog een leuk klein licht (liefst buizen)combotje kopen voor thuis en komende kleine optredens.

Ik zoek een versterkertje die makkelijk vervoerbaar is en een leuk clean heeft en misschien een reverb. Rest is niet belangrijk. Ik zoek meer iets in de richting van een Fender, een Vox/Marshall vind ik qua clean niet zo denderend, het is niet mijn ding. Qua budget heb ik ongeveer 250-350 euro ervoor over. Is er wat voor die prijs te krijgen tweedehands? En zo ja, wat?

groet,
Emiel

JeroenSchaaf
19 februari 2010, 17:29
Gefeliciteerd met je nieuwe bestelde amp! Kun je meer vertellen over de sound? ben erg benieuwd!:D

Voor als kleine combo misschien een Peavey Classic 30?

E-J
19 februari 2010, 21:12
Gefeliciteerd met je nieuwe bestelde amp! Kun je meer vertellen over de sound? ben erg benieuwd!:D

Moeilijk te zeggen, een sublieme kanaalswitcher. Zoek maar op 'Ceriatone Overtone Special' op Google en je krijgt een goed beeld.


Voor als kleine combo misschien een Peavey Classic 30?

Ik zoek meer iets van max. 15 watt denk ik. Een Classic 30 is al wat te groot en krachtig... ik heb er in mijn vroegere band vaak op gespeeld op de repetitie en dat ding gaat al snel te hard!

rijsberman
19 februari 2010, 21:17
ik zeg blackstar ht-5 :ok:

WillemdaGuide
20 februari 2010, 00:54
Boogie Subway Blues of subway Rocket, klein, compact maar klinkt errug goed!!

LesPas89
20 februari 2010, 12:09
ik zeg blackstar ht-5 :ok:

De HT-5 is vooral goed vanwege zijn overdrive. Clean is die amp niet bijzonder vind ik. Bovendien geen reverb, wat TS graag wil.

E-J
20 februari 2010, 19:37
Ik heb gemerkt dat er nogal wat Fender Champs te koop zijn en aardig in mijn budget!! 6 watt, 6v6 buisje... zou dat niet wat zijn?

E-J
20 februari 2010, 20:01
En de Vox AC4TV?

Ben niet van plan de komende tijd te gaan optreden dus het moet vooral voor thuis zijn en zacht samenspel met andere gitaristen :)

Mitch
20 februari 2010, 20:09
Nou, ik heb eindelijk een versterker besteld !! Een Vernet Overtone Special met een 2x12 MK cabinet met G12-65 speakers!
Ah cool, nummer vier op het forum. Gefeliciteerd met een heerlijke kast!

new deep
20 februari 2010, 20:18
http://www.marshallamps.com/downloads/files/c5%20review.pdf

wellicht de class 5 eens checken? geen reverb en wel marshall maar misschien toch even luisteren.

Midwolda
20 februari 2010, 20:47
Ik heb gemerkt dat er nogal wat Fender Champs te koop zijn en aardig in mijn budget!! 6 watt, 6v6 buisje... zou dat niet wat zijn?

Fender Tube Clean to the Max... ik doe de mijne in ieder geval nooit meer weg!
(een '78er VibroChamp met nieuwe Weber speaker en TAD buizen :dance: )

E-J
21 februari 2010, 13:14
Fender Tube Clean to the Max... ik doe de mijne in ieder geval nooit meer weg!
(een '78er VibroChamp met nieuwe Weber speaker en TAD buizen :dance: )

Zozo, vol lof. Wat denk je, zal zo'n Champ wat zijn? :)

Midwolda
25 februari 2010, 08:33
Wat denk jij dat ik zou denken of zo'n Champ wat zal zijn? :D