PDA

View Full Version : Vraag omtrent Koch Pedal Tone



jutter
19 februari 2010, 11:49
Naar aanleiding van mijn vorige topic(http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=132598) lijkt de Koch Pedal Tone mij wel wat. Met optredens en oefenen met de band zou ik mijn versterker niet meer mee hoeven te sjouwen en dat lijkt me ideaal omdat ik rugproblemen heb. Zo kan ik mooi de versterker thuis laten staan. Maar omdat de Koch PedalTone een preamp is, kan ik hem thuis in mijn gitaaringang van mijn versterker prikken? Of 'stapel' ik dan de preamp van mijn versterker en de PedalTone wat geen lekkere sound oplevert?

P.S. Mocht hij hier niet goed staan wil één van de mods hem dan verplaatsen?

Swan
19 februari 2010, 12:11
Je zou hem dan via de FXloop in de 'return' moeten prikken: dan bypass je de preamp van je versterker en heb je de Pedal Tone als preamp samen met de poweramp van je versterker.

marc_o
19 februari 2010, 12:25
Ik heb de Pedaltone sinds 2001 en je kunt er vele kanten mee op.

Er zitten verschillende uitgangen op en als je die volgt, heb je de volgnede mogelijkheden

1. van de pedaltone naar de input van je versterker (hier stapel je dus)
2. Van de pedaltone naar de effectloop van je versterker (hiermee bypass je vaak je versterkerpre-amp en ga je van de pedaltone direct naar de eindtrap, beste sound)
3. direct recording/PA, hiermee kun je opnames maken of de pedaltone aansluiten op een PA waarmee je erg goede resultaten krijgt.

Let wel dat je versie 2 koopt, aangezien hierin een andere printplaat zit, en de bypass is verwijderd. In versie 1 zit een oscilatieprobleem waardoor je een hoge fluittoon kunt krijgen die er niet is uit te halen. (de mijne, versie 1, ligt op dit moment bij Koch en ik ga zeker een versie 2 halen)


Ook ga ik er in het vervolg mee optreden, via de PA en een in-ear systeem.

Hij reageert ook zeer goed op boostpedalen, zoals de tubescreamer.
In de effectloop kun je bijvoorbeeld een reverb-pedaal hangen.

Ik vind het 1 van de beste goedkope oplossingen voor backup of als maingitaarsound.

Blof speelt bijvoorbeeld al een jaar of 4/5 met alleen de pedaltone, een delay en een wah.

jutter
19 februari 2010, 12:30
Ik heb de Pedaltone sinds 2001 en je kunt er vele kanten mee op.

Er zitten verschillende uitgangen op en als je die volgt, heb je de volgnede mogelijkheden

1. van de pedaltone naar de input van je versterker (hier stapel je dus)
2. Van de pedaltone naar de effectloop van je versterker (hiermee bypass je vaak je versterkerpre-amp en ga je van de pedaltone direct naar de eindtrap, beste sound)
3. direct recording/PA, hiermee kun je opnames maken of de pedaltone aansluiten op een PA waarmee je erg goede resultaten krijgt.

Let wel dat je versie 2 koopt, aangezien hierin een andere printplaat zit, en de bypass is verwijderd. In versie 1 zit een oscilatieprobleem waardoor je een hoge fluittoon kunt krijgen die er niet is uit te halen. (de mijne, versie 1, ligt op dit moment bij Koch en ik ga zeker een versie 2 halen)


Ook ga ik er in het vervolg mee optreden, via de PA en een in-ear systeem.

Hij reageert ook zeer goed op boostpedalen, zoals de tubescreamer.
In de effectloop kun je bijvoorbeeld een reverb-pedaal hangen.

Ik vind het 1 van de beste goedkope oplossingen voor backup of als maingitaarsound.

Blof speelt bijvoorbeeld al een jaar of 4/5 met alleen de pedaltone, een delay en een wah.

Okay, bedankt! Hoe kom ik erachter dat het de 2e versie is? En nog een vraag over de PA: kan je hem net zo goed in de zanginstallatie prikken? (ik vraag het maar want er schijnt nogal verwarring te bestaan tussen PA en zanginstallatie)

marc_o
19 februari 2010, 12:39
Je kunt in de winkel geen versie 1 meer kopen, echter, je ziet ze 2ehands wel voorbij komen.
Qua uiterlijk is het simpel: Versie 1 is compleet aluminiumkleur en bij de voetschakelaars zie je geen groot zwart vierkant waar de functie van de drukknop op staat.
Er zit aan de achterkant ook nog een extra miniswitch met " bypass". Op versie 2 is dit allemaal weggelaten.


Je kunt 'm absoluut op een zanginstallatie aansluiten met hetzelfde geweldige resultaat.

jutter
19 februari 2010, 13:04
Voor alle duidelijkheid(verbeter me maar als ik het verkeerd heb):
De oude, versie1
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/new%20gear/pedaltone2gw.gif

De nieuwe, versie2
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/new%20gear/Pedaltone_PDT_4_492d1d6e9e16f.jpg

marc_o
19 februari 2010, 14:02
Ja, dat klopt precies.

Er staat een versie 1 te koop op Gitaarmarkt en/of marktplaats voor rond de 300 2e hands, maar die moet je dus niet hebben.

jutter
19 februari 2010, 14:05
Ja, dat klopt precies.

Er staat een versie 1 te koop op Gitaarmarkt en/of marktplaats voor rond de 300 2e hands, maar die moet je dus niet hebben.

Ik had hem al gezien. Bedankt voor je hulp:lovelove:

dekuif
19 februari 2010, 17:29
Ik heb de pedaltone versie 1 laten repareren bij Koch, dus het is wel op te lossen, het probleem zou terug kunnen keren, echter tot op heden doet versie 1 het hier prima.

marc_o
20 februari 2010, 20:11
Dan heb je mazzel, bij wij is het kennelijk niet gelukt, hij is onderweg terug.