PDA

View Full Version : Vraagje



niels182
19 februari 2010, 11:49
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een stratocaster te gaan modden alleen heb ik er nog geen en moet ik er dus nog een kopen. Mijn vraag is: zijn de strats van Richwood een beetje fatsoenlijk om te modden? of is het brandhout?
Mijn budget voor de gitaar ligt tussen de 150 en 200 euro dus suggesties zijn welkom :)

alvast bedankt!

McVenco
19 februari 2010, 12:00
Als je er een wilt kopen om te gaan modden kun je beter op zoek gaan naar óf een tweedehands strat(kloon), óf losse (tweedehands) onderdelen. Ook hoor veel goede verhalen over De String in Amsterdam, daar kun je voor weinig leuke halsjes en bodies scoren. Gooi daar voor 50 dollar een pre-wired pickguard van GFS op dan ben je al bijna klaar.

Ik weet niet wat je precies wilt gaan 'modden', maar zelf iets bij elkaar sprokkelen geeft veel meer voldoening, kwaliteit en mojo dan gaan lopen klooien met zo'n cheapass instapgitaartje. En veel meer geld ben je er echt niet aan kwijt....

niels182
19 februari 2010, 21:31
Ik heb zelf ookal naar Squiers zitten kijken maar daar zat niet echt tussen wat ik zocht.
Wat ik onder modden versta is: nieuwe pickups en elektronica, opnieuw spuiten, nieuwe topkam erin dat soort dingen.
Wat is een goede winkel waar je voor niet al te gek veel geld gitaar onderdelen kan kopen?

Alvast weer bedankt!

Gearjunkie
19 februari 2010, 21:56
Ergens is het raar om onderdelen te willen vervangen van een gitaar die je niet bezit.
Bij de diverse webwinkels, Tonefactory.nl, guitarsupplies.nl, guitarparts.nl verkopen ze voor niet teveel unfinished bodies en halzen en alles wat je verder nodig hebt. Dan maak je echt je eigen gitaar!

McVenco
19 februari 2010, 22:25
Ik heb zelf ookal naar Squiers zitten kijken maar daar zat niet echt tussen wat ik zocht.
Wat ik onder modden versta is: nieuwe pickups en elektronica, opnieuw spuiten, nieuwe topkam erin dat soort dingen.
Wat is een goede winkel waar je voor niet al te gek veel geld gitaar onderdelen kan kopen?

Alvast weer bedankt!

Kijk dit topic eens door:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=69172

Is een aardige duw in de goede richting...