PDA

View Full Version : Fender acoustasonic vs. Gibson ej-185



hans hiemstra
19 februari 2010, 11:45
Ben sinds gister in het bezit van een Fender acoustsonic DSP junior, prachtig ding maar tijdens het proberen in een speciaalzaak viel me al op dat er behoorlijk wat feedback op trede, nu thuis is het echt een drama, zodra mijn volumeregeling van de Gibson (fishman element) hoger staat dan 1/2 en de volumeregeling van de fender boven stand 3/10 komt is het één groot buzz/tril/feedback festijn waarbij de hele kamer schud. Volgens de handleiding zou ik dat op kunnen lossen via de phase knop op de versterker......niks hoor, veranderd bar weining, zit +/- 5 meter afstand tussen gitaar en versterker. Wie heeft hier ervaring mee en weet hoe ik dit kan reduceren??

Johnnyverbruggen
21 februari 2010, 18:10
feedback buster kopen! Heb zelf de zelfde gitaar gehad en had het zelfde probleem! Hoe vind je de acoustasonic?? Heb heb gisteren getest en vond hem een beetje blikkerig...Wat zijn jou ervaringen er mee?

hans hiemstra
25 februari 2010, 10:34
vind 'm heel erg goed bevallen, heb meerdere getest in dit prijzen segment (500 - 600 eur.) oa marshall, behringer, roland maar deze vond ik er echt bovenuit steken, kan idd wel wat blikkerig klinken maar dat is wel in te stellen, ik ga eerst op zoek naar zo'n feedback buster want dit is echt drama zo.

Eko
25 februari 2010, 21:14
Zonder zo`n feedbackbuster hoef je bij geen enkele versterker wat te proberen. Elke gitaar gaat zo`n beetje zingen op die manier. Wel zat er op m`n acoustasonic vroeger een feedbackregeling. Ik weet niet of die op de junior ook zit. Dat blikkerige hangt erg af van de toonregeling en de combinatie van de gitaar en amp. Bij m`n maatje klinkt de J45 enorm mooi over de acoustasonic. Die klinkt weer minder over m`n AER. Andersom klinkt m`n ColeClark niet over de Fender.
Zal een beetje zoeken zijn.