PDA

View Full Version : telecaster + vox ac30



futura
19 februari 2010, 00:19
heej amigos,

ik heb een mexicaanse telecaster en een vox ac30 en iemand heeft tegen mij gezegd dat daar het beste 010 snaren op konden liggen, ik vond dit persoonlijk te fuzzachtig klinken maar annyway nu heb ik standaard snaren
fender 250s ze klinken wel goed maar ze blijven knappen bij de brug.
ik dacht eerst dat ik gewoon heel hard aansloeg maar iemand heeft me gezegd dat het aan mijn brug kan liggen, kan iemand me hier iets meer over vertellen ,het zou me snaren sparen XD
en wat voor snaren gebruiken jullie voor jullie tele s ?

groeten van jerome !!! :D

hezz
19 februari 2010, 00:26
Voor de meesten is .010 eigenlijk juist de standaard. Als ze bij de brug blijven knappen betekent het dat er ergens een scherp randje zit oid, dat in combinatie met hard slaan zorgt ervoor dat ze snel knappen vooral als het nog dunnere snaren zijn (.009 en .008).

Chocola
19 februari 2010, 00:26
.010's zijn niet noodzakelijk ofzo... Het is maar net wat je lekker vind spelen. Er zijn mensen die er .012's opgooien, of .08's.

Die snaren kunnen inderdaad breken door een saddle of een scherp randje ergens bij je brug. Net als dat ze kunnen breken als je een kut topkam hebt, of zelfs een verrotte snaarboom (ik vind deze Nederlandse vertaling vet cool :D).

Maak eens wat foto's zou ik zeggen :).

Wat heeft overigens het feit dat je een mooie versterker hebt (AC30 :cooler:) te maken met het knappen van snaren? :???:

futura
19 februari 2010, 00:38
.

Maak eens wat foto's zou ik zeggen :).

Wat heeft overigens het feit dat je een mooie versterker hebt (AC30 :cooler:) te maken met het knappen van snaren? :???:

ik ga morgen foto s maken
en ik vermelde de ac30 omdat iemand anders tegen me zij: 010 is een must voor een ac30 :p en ik dacht mischien is dat de standaard en ik wou eens navragen of jullie dat ook vonden

maar thx voor het advies ! :D ik ga eens conroleren op scherpe randjes :p en ik ga morgen foto s maken :D

barno
19 februari 2010, 03:39
ik ga morgen foto s maken
en ik vermelde de ac30 omdat iemand anders tegen me zij: 010 is een must voor een ac30 :p en ik dacht mischien is dat de standaard en ik wou eens navragen of jullie dat ook vonden

maar thx voor het advies ! :D ik ga eens conroleren op scherpe randjes :p en ik ga morgen foto s maken :D

0.10 snaren horen bij een AC30 ... wow da's deep hoor, zo een beetje als een zwarte strap is het best voor een groene gitaar... chear nonsense dus :)

treblemaster
19 februari 2010, 09:21
Het zal idd waarschijnlijk aan je brug liggen. Op m'n Epiphone LP knapten er ook regelmatig snaren (ik sla ook vrij hard aan), maar bij m'n tele eigenlijk nooit! (terwijl ik daar misschien nog wel harder op aan sla en dunnere snaren gebruik...010-046).

Nicks
19 februari 2010, 09:35
vuistregel:
Het gaat niet om de dikte van je snaar maar om wat je er mee doet :chicken:

schizo910
19 februari 2010, 09:46
0.10 snaren horen bij een AC30 ... wow da's deep hoor, zo een beetje als een zwarte strap is het best voor een groene gitaar... cheer nonsense dus :)


n :cheerup: o :cheerup: n :cheerup: s :cheerup: e :cheerup: n :cheerup: s :cheerup: e

Mikos
19 februari 2010, 13:12
Er zou inderdaad ergens een scherp randje ofzo aan je brug kunnen zitten.
Wel vreemd dat t juist met die snaren WEL gebeurt, en met de rest niet..

Ik heb zelf op mn strat en tele .010 van Elixir liggen, misschien iets duurder als t gemiddeld setje, maar ik ben er heel erg tevreden over !

guitarkid
19 februari 2010, 13:39
vuistregel:
Het gaat niet om de dikte van je snaar maar om wat je er mee doet :chicken:

't Is eigenlijk net het echte leven.... :seriousf: :seriousf:

Gr. C.

Quicksilver
19 februari 2010, 15:35
Wat mij blijft verbazen is dat er zoveel mensen zijn die verschillende waardes aangeven in de snaardiktes. Tuurlijk, jullie bedoelen allemaal hetzelfde maar het lijkt mij allemaal heel verwarrend voor iemand die niet weet wat er bedoeld word. 0.10 is héél wat anders dan 0.010.. :makeup:

Het is 0.009, 0.010 en ga zo maar door.. :chicken:

Jasper.
19 februari 2010, 16:05
Wat mij blijft verbazen is dat er zoveel mensen zijn die verschillende waardes aangeven in de snaardiktes. Tuurlijk, jullie bedoelen allemaal hetzelfde maar het lijkt mij allemaal heel verwarrend voor iemand die niet weet wat er bedoeld word. 0.10 is héél wat anders dan 0.010.. :makeup:

Het is 0.009, 0.010 en ga zo maar door.. :chicken:

Dat lijkt me vrij logisch dat iedereen wel weet wat ze bedoelen niet? :confused:

Quicksilver
19 februari 2010, 16:12
Dat lijkt me vrij logisch dat iedereen wel weet wat ze bedoelen niet? :confused:

Nou nee voor de absolute beginners niet lijkt me..